fredag 10. april 2009



Denne uken er det bokstaven F .
Jeg har en liten samling Flasker som dere får se denne uken.
~~


En Flaske er en beholder med en hals som er smalere enn kroppen. Den lukkes med en kork, som enten settes ned i halsen (propp), eller skrus på utsiden (skrukork)
Flasker er ofte laget av
glass, plast eller aluminium, og brukes vanligvis til oppbevaring av væsker, for eksempel vann, melk, brus, øl, vin og olje for mat så vel som drivstoff og smøring; medisin, flytende såpe, shampo, blekk og annet.
For noen flasker betaler kjøperen en
pant som hun eller han får tilbake når hun eller han returnerer flasken til et utsalgssted.
For å lukke flasken brukes oftest skrukork, plastkork,
kork, eller metallhette.

Dette sto på Wikipedia om temaet.
~~



En samling Coca Cola flasker med korkene ganske godt inn takt.
~~


Dette er øl flasker. Jeg faller gjerne for formen , fargen og korken på flaskene.
~~

Denne flasken er en flaske fra Mora i Sverige.. Min fødeplass forresten.
Så denne betyr litt for meg.
~~


Litt enklere flasker som kan være fine å sette en blomst i .
~~



Små melke flasker samlet i en kasse.
~~

Når man bor i Bergen må en vel også ha Hansa flasker, eller???:O=)
~~

Noen søte små flasker med fransk tekst.
~~

Flere innlegg finner du inne hos Petunia
Håper dere nyter påsken alle sammen, i dag er det langfedag..
håper den blir veldig lang.
Ønsker dere alle fortsatt en fin påske.

59 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Härligt tema!

Kul med en till som är morgonpigg!

Ha en riktigt Glad Påsk!

Kram Maud

Anonym sa...

Himmel for en samling du har!!! de colaflaskene må være gamle... har ikke sett den korken før...de ølflaskene liker jeg godt.. synes patentlukkingen er super... dessuten er de flott å ha med på tur med saft eller vin;o))

Kos dæ du og nyt... klem fra mæ...

Torunn sa...

Så masse lekre flasker du har! Imponerende samling. Jammen må dette være morsomt å ha.
Fortsatt god påske til deg :-)

Klem

Prinsesse Elin sa...

Så fine flaskene er, Samler bittelitt på slik men de er vanskelige å få fatt på:O) Ha en herlig fredag, Klem fra Elin:O)

heidi sa...

Du verden så mange flotte flasker!
Ha en fortsatt god påske!

Anne sa...

Jøjje min å mæ for et utvalg du hadde da. Sitter med åpen munn her jeg nå bare å beundrer :-0

Som du ser dene langfredagen har jeg kommet ut av skapet, ble så sinnsykt lei av å vøre en "anemone"..., har jo pinadø gått i frø for lenge siden jo!!
Så nå får folk ta meg som jeg er.

Klem fra Anne, denne fredagen altså :-) Ha en fin fin dag.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så många flaskor du har, alla fina.
Så du är född Dalkulla, och nu är du på andra sidan gränsen.
Önskar dig en God Glad Påsk
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Les Cotrions sa...

Ohh nice post! Marvellous bottles!!!
Wish you Happy Easter and a nice and sunny time!
Warm hugs
Vale

Josefine sa...

Wow så mange flasker du har...så kjekt å samle på. Flotte bilder du har tatt av dem også:)
Nyt påskeferien videre....og ha en riktig GOD HELG, påskeklem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej igen! Jag har satt klyftor, och då växer det upp gröna stänglar. Dessa klipper jag över sallad och smörgås tex. Men prova och sätt gula ärtor, vattna, och det växer så du ser det. Underbart gott.
Kramelikram
AnnaMaria

liven sa...

Heisann Kerstin:o)
Litt av en flott samling flasker du har:o)
Fine bilder!!!
Ja hvor er solen?????
Men den fine temperaturen ute skulle det jo vært sol også!!!!
Tenker å få malt litt hagemøbler i dag........får stå i garasjen!!
Håper du koser deg....vi har nå hvertfall fri:o)
I dag kommer lille Maiken på besøk til meg:o)

Ha en fin langfredag:o)

Malin sa...

Sååå mange flotte flasker i alle varianter!

Flott:))

Ha en deilig fredag:)

God klem Malin

Charlotte - FO² sa...

Oi så utrolig mange flotte flaske du har!!! Imponerende!

Kjempe flott bidrag :)

Ha en fortsatt god påske!

Inger sa...

Jammen finnes det mange flotte og spennende flasker! Litt av en samling du har :) Flott F-valg.

Ønsker deg en fortsatt fin påske!

Malys krok sa...

DET var litt av en flaskesamling! Hos deg var de nok ingen tvil om hva som skulle være F-bidraget denne gangen. Likte godt det bildet av Coca Colaflaskene.
god påske1 Hilsen Margit.

Anonym sa...

Er alle disse flaskene dine? Jøss, det må jeg si - så herlig! Ha en fin langfredag! Klem fra Randi**

LIVS LYST sa...

Tusen takk for kommentaren inne hos meg. Så gøy med denne ABC-tingen. Artig å se hva folk skriver om og tar bilder av. Du hadde jo en god samling ;O)

Hilsen Ljo som ønsker deg fine påskedager videre!

Petunia sa...

Litt av en samling! Utrolig flott! Har du plass til alt dette? Jeg hadde en liten samling med små flasker og små glass stående i et liten skap av glass. Men da min mann flyttet inn med alt sitt, så måtte vi ha en liten sortering og flasker og glass havnet på loftet.
:(
Flott innlegg fra deg med utrolige fine bilder!

Sommarträdgården sa...

Flasker är bra att ha .Hallonsaft till sommarens kalas!Glad Påsk!

hagagården sa...

Hej
Men vilka fina gammla flaskor du visar,det är för charmigt.
Glad påsk
ninni

Unknown sa...

Dette var ei imponerande flaksesamling, Kerstin:0)
Ser ut som mange av dei er gamle...Reknar med at enkelte er vanskelige å få tak i...
Delikate bilder!!
Ha ein fin påske:0)
God påskeklem

Vestlandsjenta! sa...

Så innmari mange flotte flasker du hadde da! Skikkelig flotte, og flott tema!!

Ha en strålendepåske videre!!

Turid sa...

Stilige flasker og stilige bilder! Litt av en samling du har :)

irina sa...

Her var det jammen flasker det lux !!

ha en kjempefin påske Kjersti !!
Påskeklem fra Irina

Tove E sa...

Heia!
Kjempe flott bidrag:0)

Bling - our elf on the shelf sa...

Wow, det var en imponerende samling. Utrolig masse lekkert du har.
Ha en fortsatt fin påske :)

elisabeth sa...

Så vakre flasker du har!!!!!!!
Jeg elsker vakre flasker, go de kan brukes til så mangt...Men din samling var overveldende:)
Håper du nyter late dager i påsken:)

Anne-Berit sa...

Her var det litt av en samling fine flasker,husker de brune melkeflaskene,med de hvite plastkorkene man satte på etter at de blanke foliekorkene var tatt av.
Veldig fint F-bidrag.
Ha en fortsatt fin påske!

Sologbolig sa...

For ein kjempefin samling med flasker du hadde. Eg har noen gamle flasker eg også, syns de er dekorative. Håper du koser deg i påsken og har det fint !

Som mine dager er sa...

Fantastiske flaskebilder Kerstin. Du lager herlige collager av flotte bilder. Cola-flaskene er jo så sjarmerende da (selv for ei dame som ikke liker cola ;-))

Håper påske har vært avslappende og fin så langt for din del.

Påskeklemmer kommer din vei.

Marit

Miamor sa...

..oi..det var da en flott flaskesamling kerstin!! Og så langt hår du har fått siden sist jeg så deg.....(bilde på sida)!!!! ;) Nå har vi spist deilig pinnekjøtt....mmmm....og kaffen inntas....Klem ;)

moa sa...

halloen kerstin -
ojoj - for en fantastisk flaskesamling du har, imponerende!
..og så mange forskjellige typer - et herlig innlegg..
ja, så enig - måtte denne dagen bli lang..!
nyt den og kos deg videre..!
moaklem

Olga T sa...

Flaskor är viktiga och vackra ting!
Glad Påsk!

Beate sa...

Flotte flasker!

HildeS sa...

Masse flotte flasker du har i din samling ja.. herlig

PRINSESSEDRØMMER sa...

Så mange fine flasker du hadde! Og nevnte jeg MANGE!!! Kjempeflott F innlegg da! God helg!

Vintage sa...

Vill tacka för dina goa kommentarer! Hoppas att du har en bra påsk!Vad mycket fint du visar.Kram Susanne

Viola sa...

Hej Kerstin, ville titta in nu när jag är hemkommen igen och tacka dig för alla dina goa och rara kommentarer du skrivit till mig....

och så klart vill jag önska dig och de dina en trevlig och härlig påskhelg. Vi har ett underbart vårväder i Sverige och får hoppas solen lyser på er oxå...

Om du visst så månag norska besökare som hittat till min butik tacka vare din länkning, ser det på mitt statistikprogram att dom kommer från din adress, tack snälla...

Vilket fint inlägg du gjort om vackra gamla flaskor och såg att du híttat gamla härliga Allers...

ha det så gott och så hörs vi snart igen, stor klem från din VIOLA och så håller jag tummarna för dig på söndag!

Fjordheim sa...

Jammen har du mange gamle og fine flasker. Koselig å se og lese.
Ønsker deg en god kveld :)

Siren sa...

Jøss så mange flotte flasker! Er virkelig alle disse dine? :) Du må jo ha begynt å samle da du var liten, hihi...morsomt å se så mange flasker i forskjellige varianter og former...Kos deg videre i påsken! :)

Randi sa...

Heisann!
Håper du har ei fin og god påske!
Årre smeise for ei flaskesamling du har,kjempe tøffe! Eg og har ein del flakser,faktisk nokre sånne gammle brune mjelkeflaske,ølflasker og ølflasker...artigt:-))
Ja oss hadde ein super tur på fjellet i 5 dager,topp ver heile tida!
Etter eg kom heim har eg jobba jobba...Idag har eg vore på skulen og kokt middag til 45 stk,fiskegryte:-)Det var visst populært såg eg;))Så no er oppskrifta mi på veg ut over det lange land:-))
I morgå er det heime laga kjøtkaker på menyen til 60 stk. Å når morgå dagen er over tek eg fri til tirsdag:-))
Vil ønske deg ei fortsatt fin påske,kos deg!!
Påske klem frå meg,Randi!

Guttemamma sa...

Så masse lekre flasker du har da, Kerstin!! Kjøpte melkeflasker da jeg studerte i England, men i en merkelig periode på sent 90tall kastet jeg de..????
Fortsatt god påske til deg og dine!!!
Klem fra Anette

Bitt@mi sa...

Så fine bilder av nydelige flasker:-) Tipper du er stolt av den samlingen. Flott valg av F:-)
Ha ei fin påske videre"

Malin sa...

Å snille Kerstin:)

Gode og oppmuntrende kommentarer kommer du med:=)

God klem fra Malin

Anne-Lise sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar! Må si at jammen har du samlet mange flott flasker, og for et originalt tema, kjempeartig!!! Klem fra meg

Anonym sa...

Du verden hva du har.. og så delikat du viser det fram!!
Jeg har for resten også en forkjærlighet for disse ølflaskene som er så fine i formen og har den stilige korken.

MODERN COUNTRY sa...

Ojoj for en herlig samling flasker du har!! Jeg elsker dem selv og kan vanskelig motstå ta med meg noen fra Loppis. Men jeg har så dårlig plass til dem så det står en haug i kjelleren. Dessverre, for de er jo så fine å se på. Og så anvendelig til så mye!

Håper du har en fin påsketid vennen, en riktig GOD PÅSKE til deg! Klem/Aina

Ann-Cathrin sa...

Det var en imponerende samling!!! Flotte bilder:) Kos deg videre i påsken.

Brocante sa...

Kjempestilige flasker - mange av dem er skikkelig flotte! Gøy at noen tar vare på flasker - det er jo ting man omgir seg med og ikke tenker over at de blir borte etterhvert. Liker spesielt de med reklame på!

Hjärtats saga sa...

Hej Kerstin!
Vill bara önska dig en fortsatt Glad Påsk!
Vilken härlig samling av flaskor. Fina bilder.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Anonym sa...

For en samling du har!!!

Tusen takk for koselige hilsener hos meg,setter pris på hver eneste en:):)))

Ha en super fin påske helg.

Klem Anita

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Åh vilken samling flaskor du har!!
Önskar dig en otroligt skön påsk helg...med mycket sol..
Kram Irene

Camillas Romantiske hjem sa...

Så fine bilder du har i bloggen din,liker kassene du har satt flasker i, kommer nok til å kopiere deg der:-)

Camilla:-)

Viola sa...

Her var det mange flotte flasker i alle varianter! :) Jeg husker så vidt de gamle brune melkeflaskene som ble satt på trappa! Fortsatt god påske! :)

Frida sa...

Hej!
Vilka vackra flaskor du visar.
Hoppas du får en fortsatt trevlig påsk!
Kram Frida

Tor sa...

For en flott samling! Spesielt Morro med de gamle colaflaskene!

FO - 2 sa...

Det var en utrolig fin og stor samling.
Mange fine flasker.
Jeg har en gammel Hansakasse som jeg synest er veldig flott.
Mangler flasker da, men fyller den med blomster ute om sommeren. ;)

Fortsatt god påske til deg. :)

Marie sa...

Underbara flaskor, gillade specielt den gamla flaskan för vichyvatten.

Evami sa...

For en fantastisk samling av flotte flasker:) Veldig bra F-tolkning:)