tirsdag 18. november 2008

En nikoselig hjemmedag!

Hei alle blogg vennerO=)
I dag har jeg hatt fri på dagen, det har vært så deilig. Det har lenge klødd i fingrene etter å laget ting til jul. Men tiden har ikke strukket til . I dag har jeg hatt tid, eller tatt meg tid til det. ÅÅÅ som jeg har storkosa meg=) Det har også kommet litt hvitt utenfor vinduet i dag. Kan man få bedre stemning daO=)
I mange år jeg vært med på julemarked og solgt mine egne ting. Dette blir det første året på mange år jeg ikke blir med. Og det kjennes litt leit. Trives veldig godt med å være på julemarked å selge. Men denne høsten har vært kjempetravel så jeg har ikke hatt tid til å lage noe. Men noe til meg selv og noen små gaver vil jeg ha tid til.
I dag derimot har jeg sydd , pakket adventskalender gaver og bare kosa meg.
Jeg laget to slike puter i helgen, men klarte å skrive feil på de(ergelig),men nå er de laget på nytt igjen. De får ligge på benken nede i gangen.
~~
Et lite juletre er kommet inn også:O=) Det står i en sink potte. Har lenge sett på blogger rundt om kring at de har laget slike puter. Syns de er så fine. Dette ble nok ikke profft gjort, men ganske så fornøyd alikavel jeg da:O=)
~~
Lagde noen julestrømper også. To av de skal min datter og venninnen hennes få. Den tredje beholder jeg selv. Selv om min datter har flyttet må hun få en liten adventskalender. Det blir denne julestrømpen men noe smått og godt oppiO=)Det vil hun nok sette pris på=)
~~

Litt julestemning ble det i gangen:O=)
Liker nok best førjulstida jeg. Da en kan pynte, kjøpe gaver og bake . Slike dager som i dag ønsker jeg meg flere av. Det gir meg påfyll og få sitte å lage ting. Det er nok flere rundt i bloggverden som kjenner igjen den følelsen.
~~
Nyt tirsdagen alle sammen.O=)
Jeg skal kose meg på jobb i kveld!
Klem Kerstin

22 kommentarer:

Klaffen sa...

Oj oj oj, du er ei fantastisk dame! innimellom alle hverdagslige plikter så setter du deg ned å bare koser deg, og får påfyll! Vær stolt av deg selv, du er fantastisk! Så finet det ble hos deg - den slagbenken kkunne jeg godt tenkt meg også, med puter i! Stor julestemning klem

h.espe sa...

Hei Kerstin!!
Åh, hvilken deilig dag du har hatt. Planlegger en slik "av" dag fra jobb jeg også - bare pusle, kanskje gjøre unna shopping når det (forhåpentlig) er stille på butikkene... Elsker slike dager!

Så flotte puster og julestrømpe du har laget - helt herlige...!!

Ha en flott dag videre kjære du :o)

Klem fra Hildegunn

Torilpia sa...

Så nydelige ting du har laget - putene var kjempefine jo .. og julestrømpene blir nok populær :o)

Skjønner ikke helt hvor dagene blir av jeg da .. enda alle hobby-tingene står fremme - får jeg liksom ikke tid til noe som helst.

Håper du får anledning til å kose deg slik flere ganger før jul - er ikke godt å bare stresse .. :o)

Klem!

Bestefars Verksted. sa...

Åååhh,så koselig du hadde det nede i den gangen din !! Putene ble jo flotte,de....har så lyst å prøve meg på sånne jeg også ! Men når symaskinen må stå i stua,gruer jeg meg til å ta den frem.....blir rot og skitt,med den gang....og den blir nok stående en stund,hvis den først får komme frem ! Søt strømpe også,du er jammen dyktig..... deilig med sånne dager,hvor man ikke har noen planer,bare kos.... Ha en fin kveld da,klem fra nord.

Tyra sa...

Heia!! Så flotte puter du lager! De ble virkelig fine!
Jeg har ikke symaskin selv, så det er en evig planlegging for å få sydd noe når man er avhengig av andre og dårlig med tid selv:0)) Lurte faktisk på om jeg skulle kjøpe meg en, og da har jeg lyst på en jeg kan brodere monogrammer med...Men de er sikkert rådyre...Vi får se. Foreløpig så får jeg heller låne mamma sin av og til!
Ha en fin dag!!
Hilsen Cathrine

prinsesselinn sa...

-oj.
jeg var din nr 25000.
Grattis m så mange besøkende.
Ha en fin kveld

Sologbolig sa...

Så fine puter og julestrømpe du har laga. Så fint det blei i benken din. Må vera deilig med ein sonn dag. Det ønsker eg meg også, men her er det fullt kjør med vurderingsmøter både denne og neste uke. Og i dag er eg skikkelig trøtt, så det blir bare avslapping her. ha ein trivelig kveld!

Gamlå sa...

Heisann
og så masse fint du har laget!! Kjempe flink er du.
Neste år får du bli med på julemarked igjen!!

Ha en fin kveld

hilsen Gamlå

Fjordheim sa...

Så lekkert det var, både putene og julesokken var flotte. Må nok til å sy litt snart.
Ha en flott kveld på jobb :)

liven sa...

Så deilig med fridag:O)
Og så koselig du har gjort det.....disse putene var jo ordentlig tøffe!!
Koselig slagbenk du har også:O)
De store vil jo også ha julekalender.....kjenner til det ja:O)
Ha en fin kveld.....så snakkes vi snart:O)

Lykkehuset sa...

Så fint alt sammen er! Herlige puter og en VELDIG inspirerende blogg! Ha en fin kveld!

Lykkelita sa...

Så julekoselig det ble i gangen uten at det ble for mye (til ennå å være i november...Hi Hi)
Benken var nydelig og puten passet jo kjempegodt!
Ha en fin kveld:)

Inspiration i vitt sa...

Hej Kerstin, så fantastiskt fint du har gjort det hos dig med vackra kuddar och julstrumpor du är så duktig.
Kram/Ingela.

Två systrar sa...

Vad kul att finna en ny härlig blogg!! Ser fram emot att följa ditt julpyssel:-) Kika gärna in hos oss också
Kram C&M

Ingunn sa...

Det ser ut som om du har hatt en hyggelig dag i dag. Så kreativ og effektiv du er!DU har jo laget så mye;)
Julestrømpen skulle jeg gjerne hatt hengende her hjemme,

Håper du koser deg på jobb!
Klem Ingunn

Magdalena sa...

oi, har du allerede fått hemmeligevenn gaven???
du så vakkert du har det i gangen...
nydelige puter og strømpe, prøvde finne ut om du har brodert eller trykket eller skrevet..? hva har du gjort??
likte det så godt!
Må visst ut å finne meg en furukvist, det luner så koselig i miljøet...
Gangen vår er det eneste rommet med mørkebrunt interiør, lyst og fagert er det hos deg...
stor klem til deg, Kerstin~~~~

Guttemamma sa...

Skjønner at du har kost deg i dag ja! Også så utrolig fine ting du lager..! (grønn i fjeset her...)

Randi sa...

Så enig med deg. Det er nå vi har forventningene foran oss. Masse kos med tente lys og bakedager. Har aldri sett på dette som ett slit jeg. Koser meg med alt som skal gjøres. Og ting får ta den tid det tar.
Kjempefin pute og strømper du har laget og det treet var en god idee. Liker å pynt med grønt inne. Skal få limt til en kongle krans også til neste helg. Så får jeg ta en dag om send.
Vi nærmer oss årsdagen for da min bror døde i fjor...huff hvor jeg gruer meg. Savnet og sorgen har vært ubeskrivelig tung. For ett år siden var alt bare fryd og gammen, ingen kan ane hva morgen dagen bringer. Og godt er det.

Men vi koser oss også. Vi kan ikke legge oss ned og sørge..det hadde han iallefall ikke likt:-) så det er viktig og ta vare på dagene vi får.

Ha en flott dag der du er!!
Klem

Nettan sa...

Å vilken härlig dag du verkar ha haft! Å så mycket fint! Älskar kuddarna!!
Kram Nettan

Veronica sa...

Snyggt jobbat! =o)

Kram veronica

Tulip sa...

Å ser ut som du har kost deg skikkelig idag! Så deilig å ha en fridag alene innimellom! Det trenger man!
Flotte puter, og julestrømpe!

Viola sa...

Hej Kerstin, så skön din dag låter, och vilka vackra kuddar du gjort och rara strumpor, här är jag fortrfarande hemma, hostan vill inte ge sig, går inte att undervisa med dom stämbanden, ha det så bra imorgon, klem VIOLA