torsdag 6. august 2009

Er så stolt av den ene av mine tre Hortensia i år...
første gang den kommer med så mange blomster..
I år bugner den over av knopper..og noen har begynt å sprunge ut..
Den kommer med blandet farge..noen blomster er lys blå
og noen er lilla..
fargene på bildet stemmer ikke helt med virkeligheten.
~~

Her ser dere den lilla...og den er blå innerst inne..
~~

I år skal jeg plukke mange blomster å tørke..
syns de er skjønne når de er tørket også..
~~

Ikke lett å se alle knoppene, men det er veldig mange av de..
Fortsett å kikk inntil Bea, hun legger ut nye flotte varer hele tiden.
Ønsker dere alle ene fin torsdag.

17 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Hei.
Jeg kom tilfedig over bloggen din . Så mye flott det var hos deg.
Hortensian var praktfull.
Kommer garantert tilbake.
Ha en trivelig dag

Fjordheim sa...

Det var en nydelig hortensia.
Mye fint inne hos Bea ja. Er virkelig lett å la seg friste der.
Ønsker deg en god dag :)

Margrethes hus og hage sa...

Hortensia er flotte blomster, og helt enig, de er fine tørre også!

Hilsen Margrethe

Josefine sa...

Halloen igjen:)

Så flott hortensia...den kan du virkelig være stolt av! Og så enig med deg...den er veldig fin tørket også. Da kan den glede deg hele vinteren gjennom:) Stooor klem

hagagården sa...

Ååå vilken underbart fin hortensia du har.
kram o ha det så gott
ninni

Hilde sa...

Hortensia er en av mine favoritter, men jeg får den desverre ikke til å trives i hagen - kjøper den inne i steden å drømmer meg litt bort i de blå nyansene som jeg synes er helt praktfulle!
Hilde

Viola sa...

Vilken lycka med så vackra horetensior i härliga färger...har alltid önskat mig en till trädgården men det har inte blivit av..hoppas dagen din är bra min vän...här har vi en väldig värme..över 30 grader idag och blå himmel...klemmer din VIOLA

Som mine dager er sa...

Hortensia er en nyydelig blomst og dine er jo helt skjønne i farge. Den er et blikkfang og pynter opp uansett hvor den står. Men av en eller annen grunn får jeg den aldri til. Jeg kjøper de igjen og igjen, men samtlige skrumper inn til tross for at de får nok vann. Kan hende jeg gir dem for mye? Har akkurat "begravd" en liten rosa, snerten hortensia jeg hadde. Den takket for seg den også. Etter bare 2 uker. Hulk.

Jeg får heller nyte synet av dine.

Klem fra Marit

Lisemoren sa...

Å så flott den er. Nydelig. Skal si du har fått den fint til. Jeg har ikke suksess med disse plantene i hagen. Jeg har sikkert plantet 10 stykker i årenes løp, men i skrivende stund har jeg to som lever. Den ene blomstret i fjor, for aller første gang, men ennå har jeg sett blomster i år. Har du noen råtips for stell ?

Så til ditt spørsmål om hytten "vår".Den tilhører min manns mor. Vi får bruke den så mye vi vil, og vi er faktisk de eneste som bruker den. Nå er vi i prosessen med å kjøpe den, så får vi se om det går i orden. Stedet er en perle.

Ønsker deg en god helg Kerstin.

Klem fra Lisemoren

liven sa...

Nydelige horetensia hos deg!!
Liker disse så godt og var nødt å plante ny nå siden min visnet!!
Nå står den fin i blomst ute....og de tåler jo mye vann også:o)

ha en fin kveld Kerstin.....en dag til på jobb denne uken...puh

Nostalgia sa...

Oi, den var utrolig stor og flott ! Den har berget seg fint gjennom alt regnet vi har fått :-)

Ønsker deg en deilig kveld, kjære du

Klem, Nostalgia

Tiril sa...

Nydelig hortensia, jeg har en stor skråning full, men de er ikke så store som din ennå:))
Vil du beholde samme farge år etter år må du gjødsle godt.Denne var jo skjønn i fargen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en vacker blomma, och fin och torka. Jag planterade rosa, och nästa år var dom blå. Det berodde tydligen på jorden..
Ha det bra och kram
AnnaMaria

Frida sa...

Hej!
Tack för din hälsning! Vilka underbara hortensior, dem är som vackrast nu.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

GundaM sa...

Herligheten så svær den var !!! har et par slike i en bitteliten potte ejg da;)

Fortsatt god uke, straks er det helg,)

Aina sa...

Så flotte hortensia, blomstrer flott den ene jeg har også. Hvordan overvintrer dine, har du de i krukke eller plantet ut?
Skal titte innom Bea, selv om jeg ikke skal handle mer på en stund, burde ikke...tror jeg vertfall ikke;-P hehe...
Håper du nyter de siste sommerdagene...hvor ble sommeren av forresten? Ønsker meg lengre sommer jeg.
Klem fra Aina.

H elle K sa...

Hei igjen, takk for koselig hilsen. Engelsviken er et lite sted utenfor Fredrikstad ved havet, ikke langt fra Hankø om du har hørt om det. Det er der Martha Louise og Ari er. Lekker pute,og flotte blomster, du er heldig. Klem Kristin.