onsdag 12. august 2009

Sen sommeren er tid for innhøsting..
Har ikke så mye frukt og bær å høste jeg da..
Plommene spiser hjorten opp, epletreet ga meg ett eple som var skadet..
Jordbærene er spist opp.. 3 bringebær er spist..
Så da høster jeg av det grønne, urtene mine gir meg masse i år..
Rosmarinene er store og frodige.
Plukket inn noen kvaster som ble hengt opp rundt omkring i huset.
~~

En kvast henger her på et gammelt og sjarmerende vindu jeg har fått..
Rosmarin er god til lam , og for en duft den har..
Jeg har blitt mer og mer glad i urter.
Bruker det veldig mye istedenfor salt og pepper i maten..
~~
På kjøkken hylla mi henger det en kvast...når jeg kom hjem fra jobb i kveld
duftet det deilig rosmarin i hele huset.
~~
I stuen...
~~
De nærmeste dagene vil nok flere urter bli tatt inn her hos meg..
Ønsker dere en fin kveld..

32 kommentarer:

moa sa...

så herlig!
urter, og da spesielt rosmarin er bare helt nydelig...mmmm dufter så deilig! og så er den veldig dekorativ!
har sendt deg en mail med adressen!

moaklem

LIVS LYST sa...

Så utrolig skjønt det var!! Og tipper det dufter godt da rundt den lille kvasten!

Herlig innlegg!
Hilsen Liv

liven sa...

Skulle hatt urtene utendørs jeg også....sukk...
Her er det epler og plommer i lange baner...bare kom på slang!!!

Kos deg Kerstin i det nydelige huset ditt :o)

Lotta sa...

Åh lekkert! Har du plantet urter ute?Eller har du kanskje drivhus? Jeg får hage om 3 uker..har masse å lære..Klemklem

Margrethes hus og hage sa...

Urter er deilig, og de dufter herlig :) Jeg ønsker meg en liten urtehage med tid og stunder, i mellomtiden så får potter holde :)

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

♥ Pia... sa...

Hej..nästan känner doften hit till mej:)..kram..Pia

GundaM sa...

Nydelige bilder, og ja urter er digg;) har prøvd vikle et urtetørkestativ ikveld men...Prøver igjen ;)

Kos deg videre med urtesankinga di;)

bikim sa...

Your increbible! How come a small bunch of rosemary can look so amazing?!! great photos!
Thanks for visiting my blog. I do have to come to check old posts.
Take care,
Rosa

Guttemamma sa...

Må le litt av det du skriver om frukten....sånn har det vært her noen år og,men nå får vi visst både epler og plommer i år!! Nydelige bilde av kvasten på den fine hylla!! natta klem til deg

Huset på toppen sa...

Å,ååå så deilig med rosmarin duft i huset ditt,Kerstin:)Så dekorativt var det med små bunter på vinduet ditt.Jeg kjøpe flere urter på forsommeren i år,men de "råtnet" vekk!!! Jeg får kjøpe med en ny fersk rosmarin når Lammelår står på menyen i høst:)
Klem Linda

My home is my Castle sa...

Så nydelige bilder du viser :)

Her brekker plommetreet, er så mye plommer at det ikke klarer å holde seg oppe :)

Klem,kari

Brocante sa...

Urter dufter deilig! Jeg får aldri til min rosmarin - enten har den det for vått eller så har den det for tørt. Den må nok ha mer stell enn jeg gir dem:...

Josefine sa...

Hei vennen min...så deilige dufter i huset ditt. Herlig å henge opp krydderkvaster rundt i huset...du har jo også litt å ta av da:))

Håper du får en nydelig dag...jeg må løpe på jobb om noen minutter, masse klemmer til deg fra meg

Viola sa...

Visst är det härligt att få skörda sina egna örter...och det ´luktar ju så underbart inne...dessetom väldans fint att vila sina ögon på...efter flera dagars regnande lyser nu solen igen..härligt..vill inte att sommaren ska ta slut ännu, till helgen blir det att åka till vattenhålet igen..ska bli så skönt efter en tuff jobbvecka, klemmer och ha en fin dag

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fint och hänga små buketter, och härligt med doften. Jag har ingen Rosmarin, ska köpa hem lite nytt. Allt sånt är kvar vid stugan. Det var fint med kortet av Rosmarin du hade bredvid också.
Kramar till dig
AnnaMaria

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Allt väl?

Underbara bilder som alltid hos dig =)
Örter är härliga med sina dofter och fina att hänga upp så som du har gjort.
Hur har sommaren varit? har du fått mycket sol på dig?

Nu är man i gång igen, och även fast man redan längtar till nästa semester så är det ganska skönt och få lite rutiner igen =)

Ha en toppen dag. Kram Pirre

Just a Little Vintage sa...

Takk for koselig hilsen !! Ja, jeg er veldig førnøyd med kosekroken;)! Blir spennende med denne pakken...hihihi! Gleder meg...husker nesten ikke hva jeg bestillte;)!

Kos deg i dag! Klemmer!

Angel.Pearls sa...

Fina rosmarinstjälkar -det bli gott i höstens grytor! Så fina bilder! Klem//Eva

hvorfor ikke... sa...

Så dekorativt!
Flink du er. Jeg er også veldig glad i urter, men ikke flink til å dyrke selv og tørke.
Nå ble jeg jammen inspirert her!
Tusen takk, og takk for kloke ord hos meg;) Ja, det er livet, og jeg tror også at kjærligheten blir styrket når man lærer å leve med hverandre, i gode og onde dager;)

Klem Torunn

ANETTESHUS.COM sa...

Herlig!! Vakre bilder:)

Ha en strålende dag!!

Klem Anette:)

Nygammalt sa...

Ååååh så vackert du har gjort det! Fint med rosmarinen och Flora kortet, älskar sådana kort.

Kram.

Tino sa...

Så koselig det pyntet opp, og det dufter nok helt nydelig :)

lavendel mio sa...

Så fint det er med slike kvister til pynt, og så lukter de så godt:))

Datt sa...

Så dekorativ de kvastene var! :D
Må le litt av frukt og bær høstinga di da, men det må jo være mye enklere enn å ha masse...? :P

Anna-Lena sa...

VAD fint det blev med de små rosmarinbuketterna. Jag har tyvärr ingen rosmarin men jag kanske kan norpa lite av min granne! När lavendeln blommade fylle jag hela huset med små kvistar. Tänk vad lite grönt kan göra!

Kram Anna-Lena ♥

hagagården sa...

Underbara bilder,gillar det gamla handtaget,rosmarin är underbart.
kram
ninni

Anonym sa...

Herlig!!! vi elsker rosmarin her.. Vår står i krukka ute hele året:o))
herlige puter i innlegget under .. har samme stoffet liggenede.. og der ligger det godt:o))
Klem fra mæ

Lisemoren sa...

Det er ingenting som er så fint i interiører som grønne vekster. Særlig slike små urtebuketter er jeg veldig svak for.

Dette var veldig fint pyntet, særlig vinduet syns jeg. Urter har ikke jeg prøvd meg på ennå. Men jeg får jo lyst nå da.

Men jeg får heldigvis ha plommene mine i fred, trærne mine er små, for hagen er jo ganske ny, men de bar frukt for første gang i fjor. Nå i år får jeg enda mer tror jeg, men det er ikke modent ennå. Du får trøste deg med at det er et fantastisk syn å få se hjort og få dem så tett innpå seg. Bare de ikke gjør ugang da. Vi ser mye til dem på hytten.

Takk for ros for snekringen min, ler, kjekt.

Klem fra Lisemoren

Klem fra Lisemoren

Crinoline sa...

Hei Kerstin. Så nydelig det ble med rosmarinkvistene som pynt.Tror ikke jeg hadde tenkt på dette selv,takk for tipset.Klem

Tulipa sa...

Hej!
Tack för dina underbart fina hälsningar!
Så vackert du gjort det!

trevlig helg!
Kram Mariette

irina sa...

ohh du har så masse fint. Og er så dyktig til å sette det sammen.
Altisd blir en inspirert her.
neste år skal jeg plante urter tror jeg.

Tusen takk for hyggelig kommentar-Altid hyggelig å høre fra deg.
Klem

helle sa...

Så yndige billeder du har taget. Rosmarin dufter så godt....tror jeg vil gå på fangst i min nabos have. Han har rosmarin i mængder!

Klem Helle