søndag 28. februar 2010

Nyt søndagen kjære bloggvenner.

41 kommentarer:

(eddas) sa...

God morgen:)
Er det flere som våkner tidlig på tross av at det er søndag:)Her sovnes det tidlig og våknes tidlig:)
Ja...det er nydelig med gammelt bestikk og tallerker...og alt:)Jeg har en hel haug av gammelt bestikk...både sølvplett og med benskafter....jeg bruker mitt i hverdagen...det er noe så sjarmerende med det...
Ha en flott søndag....
eddaKlemmer til deg:)

emilias gömmor... sa...

Jag använder mina gamla bestick ofta, och gärna till vardags. Tyvärr har jag ingen gammal servis.

Kram Mimmi

Anonym sa...

så lenge det ikke kommer i kontakt med stål så er det vel greit å vaske det i maskin? Fint med gammelt bestikk iallefall.

Brocante sa...

God morgen Kertin! Jeg må innrømme at jeg vasker gammelt bestikk i vaskemaskin. Jeg liker å bruke store skjeer og slikt som serveringsbestikk. Ting med gamle treskaft og ben/horn tar ikke jeg heller i vaskemaskin, men plett tåler det fint. En gang i mellom får jeg over med sølvpuss.

Sologbolig sa...

Hei og god morgen ! Så nydelig bestikk du ha. Det er så fint å dekke med, og er så enig med deg at dette må brukes. Synd viss slike vakre ting skal gjemmes i ei skuff. Eg har noe gammelt og ein del sølv fra nyare dato ( det er i eit enkelt mønster: lilje) og det går fint å blande også. Ønsker deg ein flott søndag. Klem.

Anonym sa...

god morgen vennen :o)

ja jeg bruker det hver dag..

vask av sølvbestikk;
liten plastbalje fylt med kokende vann og mild såpe.. det vasker seg nesten selv.. og jo mer du vasker, jo blankere blir det :o))

deilige bilder og jeg elsker de sammensetningene dine!!!

Ha en skjønn dag .. klem fra mæ

Prinsesse Elin sa...

Hei og god morgen.
Ja! Jeg kjøper masse på loppis og antikk butikker og bruker det hele tiden.
Jeg samler på crem farget steingods og elsker hver eneste lille ting jeg finner til samlingen min. Utrolig hyggelig med slike ting og spesielt sølv. Det er jo en skatt jo:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så vackra bestick, så fint mönster på skaftet. Trådkorgen passade så bra, blir dekorativt, jättefint och ha framme. Har läst att äkta silver kan man diska i diskmaskin, men inte nysilver, det blir förstört.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

God Morgon Kerstin, här vet du ju att du har en som bara älskar gamla vackra bestick, har dom framme i olika stilleben här hemma, du har verklige ljuvliga bestick och visst är det så vackert att duka med olika, öskar en fin söndag, nu är det dags att gå ut i butiken och jobba, kramen

Fågel Blå sa...

God Morgon!
Undrebara bilder!
Vackra bestick!
Tänk vad roligt att allt sånt där gammalt vackert har börjat användas igen!
Önskar dej en Skön Söndasg!

Lisas torp sa...

Så vackert det är med gamla silverbestick och porslin!
Det är ju en fröjd att duka med sånt!
Ja, jag använder mitt så ofta jag bara kan.
Lisa

Weisser Traum sa...

guten morgen ach ist dein besteck wunderschön. habe auch sehr gerne altes besteck. grüässli daniela

krinkelkroken sa...

God morgen Kerstin:)

Har dessverre ikke gammelt og vakkert bestikk, pleier å titte etter det på loppis, men d kommer i andre rekke etter møbler, og da er ofte det beste tatt;)
Nydelig dekket bord, skjønne fat, servietter og bestikk. Herlig å kunne dekke bordet så vakkert!
Kos d i dag, ser ut som vi får en nyelig søndag:)
Klem fra Beathe

Josefine sa...

God morgen på en strålende søndag!

Nydelig vær i dag, håper på en god tur i solskinnet:)

Flott bestikk du har min venn..
og fine fat! Du kan nok dekke mange vakre bord med dine lekre saker:)

Kos deg i dag, stor klem fra meg

hagagården sa...

Men så mycke fina bestick du har,det är härligt med gamla bstick.
Kram o ha en go dag.
ninni

Guttemamma sa...

Hei Kerstin!! Ikke så mye gammelt bestikk hos meg dessverre,har litt etter mormor og morfar bare. Pluss litt dåpssølv fra foreldrene mine som er i daglig bruk. Jeg tar sølv i oppvaskmaskinen, ikke knivene,men det andre. Men bruker ikke det sølvet til daglig,ellers kunne jeg vel ikke vasket det i maskinen din...
ha en fin fin søndag kerstin!!
klemmer

Guttemamma sa...

...også glemte jeg helt å si at det gamle bestikket ditt var veldig fint også likte jeg godt den trådkurven det ligger i!!

Fjordheim sa...

Det er flott med gammelt bestikk.
Nydelig det du har. Så koselig å bruke når en skal dekke et fint bord. Forstår godt at du ikke vil vaske det i maskin. Men det er jo fint der det ligger også. Har ei slik trådkurv som jeg har fått. Den står i et skap. Har ikke så mye fint bestikk, enda.
ønsker deg en god søndag :)

H elle K sa...

God morgen.
Så herlige bilder Kjerstin. Jeg bruker også mye gammelt bestikk, men jeg tar de i oppvaskmasinen, bare pass på at de ikke står sammen med stål i kurven. Men det er klart at en skal jo vre litt forsiktig.
Nydelige bilder, kos deg .
klem Kristin

Hilde sa...

Det er så godt at gammelt kan komme til heder og verdighet og virkelig bli satt pris på - vakkert - vakkert er det!
Vi har begynt å bruke penbestikket til hverdag - hvorfor la det ligge pakket inn i en skuff når det kan skape daglig glede? Jeg har også store planer om å kjøpe meg pene middagstallerker - de jeg har nå er til 4.90 fra nille... Har hatt de såååååå lenge, men nå...God søndag.
KLem Hilde

Minka sa...

Så flott..Gammelt sølvtøy er bare vakkert..Jeg arver noen slike flotte selv etterhvert, så har ikke kjøpt noe selv av slikt..Foreløpig låner jeg dem når jeg trenger..Klems

liven sa...

Heisann!!
så nydelig bestikk du har....noen riktige skatter!! Ser du har litt her av "flat rose".....det samler jeg på :o)
Nydelige servietter også.....det er så fint å dekke med slike saker!!
Ha en fin søndag.....og her blir det ut på tur i det nydelige været :o)

Havfruen sa...

Nydelig...har flere gamle sølvbestikk. Det ene får være pynt, ser oppvaskmaskinen tærer.
Det er vel gøy å pynte bord:)
Nyt søndagen din:) Her skinner sola og jeg savner å gå en lang tur.
Klem til deg:)

Familien i Fjellborg sa...

Hei
Så fine bilder og helt nydelig bestikk. Selv har jeg flere gamle serviser men mangler gammelt bestikk og servietter. god søndag
hilsen anita s

Lisemoren sa...

Vakkert gammel bestikk dette Kerstin. og nydelige bilder, virkelig kjekt å stikke innom deg, som alltid.

Jeg er også begeistret for dette, men langt ifra sølvpussen. Har en del gammelt arvet, blant annet en smørbrødklype jeg liker så godt.

Men det er som du sier, tør ikke i ha det i oppvaskmaskinen. Nå har jeg faktisk kjøpt meg et sett i stål, som ser ut som et skikkelig fint gammeldags bestikk. Det bruker vi mye.

Ønsker deg en flott søndag

Klem fra Lisemoren

moa sa...

halloen kerstin ♥
..gamle tallerkener og boller brukes i hverdagen her hjemme..men bestikket blir mest til pynt & glede!
..du hadde jo så mye vakkert...men så er det jo loppe-kerstin vi snakker om da, hihi..
ha en skjønn søndag
moaklem

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig bestikk!! Du har vist frem så mye fint og gammelt de siste innleggene!Håper du har en fin søndag! Klem

Datt sa...

Jaaaaa, det er så vakkert! :D Har litt jeg også, ikke mye, men nok til å gi meg et smil om munnen... :D

Bluggi buggi blogg sa...

Nydelig gammelt bestikk du hadde. Jeg har ikke sånt så det blir vanskelig å vise ;)
Flotte bilder og gøy å lese om deg hos Bloggedamer 40+ ;)
Ha en fin uke
Trude :)

Maliva`s verden sa...

Hei Kerstin. Så masse vakre gamle ting du har. Jeg skulle gjerne hatt mitt sølvtøy fremme også...men hater å pusse de. Kanskje du har noen tips;o) Håper du har kost deg med besøket ditt..Klem fra M-L

Som mine dager er sa...

Ja, er du gæær'n. De gamle sølvgaflene, knivene og ikke minst alle de fine skjeene brukes hver dag! Til middagen eller frokost. Det er gammelt i sølv, som jeg har funnet på loppemarkeder. Jeg er ikke redd for å vaske de i oppvaksmaskinen heller, synes det går fint jeg ;-)

Bildene dine er nydelige og jeg koser meg sånn her inne hos deg.

Kos deg med uka som kommer.

Klem fra Marit

Kreoline sa...

Hei Kerstin, nydelig bestikk. Hos meg ligger det fremme, men bare til vakker pynt. Mitt sølvtøy er jeg flinkere til å bruke,det vasker jeg i oppvaskmaskinen, går helt fint. Trist av det bare skal ligge nedpakket i esker i en safe, alt er til for å brukes å "piffe" litt opp i hverdagen. Klem fra Mona.

irina sa...

WOW !! Hvordan er det mulig....vakkre motiver og flink fotograf !!kan jeg spørre om hvilken fotoaperat og objektiv du bruker.
Du er flink K.

ha en fin uke.

Klem

PS Har du meldt deg på konkuransen til Ciro.

irina sa...

WOW !! Hvordan er det mulig....vakkre motiver og flink fotograf !!kan jeg spørre om hvilken fotoaperat og objektiv du bruker.
Du er flink K.

ha en fin uke.

Klem

PS Har du meldt deg på konkuransen til Ciro.

LIVS LYST sa...

Nydelig nydelig, Kerstin! Og så mange fine mønster du hadde også.

Liv ;O)

Les Cotrions sa...

Gotgeous silver cutlery! So finely decorated and with your old plates and towels your table is a beauty!
Happy new week Kerstin!
Vale

vintagepaitings sa...

Hei hei Kerstin,
Så nydelige bestikk du har samlet! Hos meg er det dessverre dårlig med gammelt bestikk men det fylles smått om senn i skuffene...Og nå starter snart loppissesongen igjen - det ser jeg frem til!
Ha en fortreffelig uke da!
Klem fra Solveig

Missfryd sa...

Så nydelig bestikk du har. Syns det er ekstra spennende og vakkert når man mikser og matcher. Jeg har noe flott arvesølv, men det ligger nedlåst, dessverre....kanskje jeg skal ta det frem og la det ligge til pynt...som hos deg....vakkert!
Klem Ingrid

Norregård sa...

Så fiiiiiiiiiiina bestick!!
Underbar dukning;o)
Jag använder en del, men som du säger man vill inte diska dom i maskinen!!
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

Solveig sa...

Det er alltid så mye flott å se i bloggen din, Kerstin! Dette servicet var bare kjempeflott! Helt nyyyydelig. Det gjør slett ingen ting om man mikser - synes bare det gjør helheten spennende og sjarmerende!!
Ha en flott uke, min venn! Gleder meg til å stikke innom her igjen:o)
Klem fra Solveig

Tulip sa...

Ååå, såmye flott gammelt bestikk du har, da!
Skjønner jo godt du vil dekke bordet med dette.
jeg har ikke så mye gammelt bestikk at det rekker tilborddekkingen...

Klem:)