fredag 31. juli 2009

Fredag betyr ny bokstav...
Denne gangen er det V som står for tur..
Kunne ikke bestemme meg så jeg valgte to ord,
som gjenspeiler de siste dagene her hos meg..

Det første ordet er VÅTT.....
Det har regnet hele tiden siden vi kom hjem, noen dager har himmelen åpnet seg... og da kan det se slik ut.
Vannet hoper seg opp til små innskjøer....
~~

Som dere vet så har jeg besøkt loppiser i sommer og mange fine skatter har blitt med hjem...

Skatter som jeg syns er VAKKRE.
Er veldig svak for rust og sink.

Hva som gjør at jeg syns rust er VAKKERT, kan jeg nok ikke forklare.
Det bare går rett i hjertet mitt.
Denne vakre pumpesaken fikk bli med hjem..Og den fungerer selv om slangen mangler.
~~

Sjekk restene etter et flott mønster på den.
~~

Et gammelt rustent melkespann.
Herlig VAKKERT`!
~~


Et gammelt drikke kar, kanksje Dagros har slukket tørsten sin i det?...
VAKKERT!

~~

I disse dager er det tid for inne kos...

Uterommene blir ikke brukt..
tenner lys og koser oss så best vi kan..

Kikk inn til Petunia for flere innlegg..
Nyt helgen =)


44 kommentarer:

krinkelkroken sa...

Heisann Kerstin!

Er enig at dine funn er vakre:)
Fikk dessverre ikke besøkt loppis denne sommeren heller, med mann og 4 barn på slep blir det ikke akkurat prioritert interiør;)
Plasker ned i dag også, litt kjipt, men samtidig flott malevær så her svinger jeg malekosten både sent og tidlig;)

JULIEK sa...

Ja her er det utrolig vått for tiden. Herlig med loppis. Har ikke fått vært på så mange i år, men håper høsten bringer med seg noen : )

Josefine sa...

Hei Kerstin...skal vi ta en regndans..? Nå åpner himmelen seg her hos meg også. Det ser ut som om noen står og tømmer bøttevis med vann over huset mitt!!!!

Så flotte ting du har funnet på din loppisvei. Alt var jo stilig...men Dagros sin skål var nå bare toppen på kransekaken....så tøff!

Steng alle sluser...kryp opp i sofaen! Der tror jeg at jeg skal bli hele helgen... stor klem

Madame sa...

Det er meget smukke billeder, du har taget både af vådt og vakkert :-) Jeg elsker også loppemarkeder og skal på et i morgen ;)

marits provence sa...

Hei Kerstin!
Det norske sommerværet er nokså trist. Jeg er også i Norge og lenger tilbake til Frankrike. Bloggen din er utrolig inspirerende. Du finner så mye fint og gir oss gode ideer. Jeg likte utrolig godt lavendelbildene dine og tørkestativet! Fortsatt god sommer!
Klem fra Marit

liven sa...

koselige saker du har funnet Kerstin!!
synd du ikke kan nyte dem utendørs da!! Flotte spann......:o)
Du har virkelig fått kost deg i Sverige!!
ha en så fin fredag som mulig:o)

Monica sa...

Uff, ja.... her og er det vått - veldig vått! Utrolig flotte bilder du viser - og loppemarked er spennende :)) Flotte skatter du har her!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja du, det här är sommaren som regnade bort! Här öser det ner, känns som jag skriver det varje dag. Fina saker du köpt, den sista till vatten var läcker, bra fynd.
Kramar AnnaMaria

My home is my Castle sa...

Åhh så mye flott du har fått deg :)
Et sånt drikkekar skal jeg få, venter bare på det, men vet ikke helt hva jeg skal bruke det til utenom å ha blomster i..
Får følge med på hva du gjør med det ;)

Ha en fin dag i regnet..
Klem,kari

ElinSire sa...

Så flotte ting du hadde fått med deg!

Nå har det heldigvis sluttet å regne her, og solen har faktisk tittet frem litt :) Satser på en solrik helg!

Og god helg til deg også!

Petunia sa...

Veldig vakkert, Kerstin:) Jeg synes også rust er vakkert. Kan heller ikke forklare hvorfor.
Linken på mr. linky vvirket ikke. jeg klarte ikke komme inn på siden din via den. Jeg legger deg inn på ny:)
Ha en flott og forhåpentligvis solrik helg!

Rimkogeren sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rimkogeren sa...

Jeg vælger at bruge et ord fælles for norsk og dansk: Vakkert :-)

Lappedamen sa...

Gamle ting har sjel. Vakre ting du har funnet.

Guttemamma sa...

Uterommet ditt er vakkert, men skjønner godt at det er lite i bruk om dagen. Møkkavær.....grrrr,MEN:god helg!!
Klem

helle sa...

Det gamle drikkekar er fantastisk, også mælkejungen. Rust giver karakter, det gør rynker også til et ansigt!

Klem Helle

Marie sa...

Låter som ni har haft en härlig semester här i Sverige och så många fina loppisfynd du har gjort!

Här öser regnet ner idag, hoppas verkligen att solen snart kommer åter!

Trevlig helg!
Kram Marie

Olga T sa...

Nu får det vara slut på Vått så kan nyttja våra uterum igen.
Vackra saker hade du hittat på loppis. Det måste vara en konst att hitta sådana där fina ting!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

helt underbara bilder, dock rätt trött på allt regn nu, här har det varit 16grader och regn idag :(

Ha en superbra helg du också. kram Lisa

Heidi-anitha sa...

Så koselig å se at du liker rust:0) Syns selv det er kjempefint - og har selv mange gamle melkespann med rust stående rundt på gården - med og uten rust - noen med blomster:0) Drikkekarene får jeg enn så lenge la kuene få ha i fred - går jeg løs på dem begynner de vel å lure i all verden:0)..
Men utrolig hva jeg kan finne av gammel morro på denne gården vi bor på når jeg får titte og grave litt i kriker og kroker:0)

Nå kan det umulig være mere vann igjen fra oven.... Som det har regnet . tordna og blåst... At det går ann - sånn midt på sommeren???

Kanskje det er det som skal til for at vi skal få varmen tilbake.. la oss håpe det. Hadde jo vært deilig med en god og varm august før høsten kom for fullt..

God helg!

Store klemmer Heidi-anitha

Bling - our elf on the shelf sa...

utrolig lekre skatter du viser frem :)
Og når det kommer til regn, don`t get me started... Her høljer det ned, og hvor pokker ble det av sommer`n. Mørkt ute, vind og regn, det er høst det *urk*

moa sa...

vått.....ja det passet bra!
både for oss i øst- og vest!!!
..men du formidler det våte elementet på en vakker måte kerstin....nydelige bilder!

ha en fin helg -
moaklem

Malys krok sa...

Jeg vil begynne med å takke hjertelig for koselig kommentar. Dette står i hagen vår, ja. Jeg er selv så glad i miniatyrhusene.

Så vil jeg og si at det er flotte gamle ting du har kjøpt. likte spannet og pompen godt. Men, ÅÅ som det regner hos dere! Her har vi hatt godvær i lang tid, det er så deilig, etter en heller kald juni og første del av juli. Fine V- bidrag hos deg. God helg ønskes deg fra Margit.

Crinoline sa...

Hei Kerstin. For et flott V bidrag fra deg.Har vært i Stockholm noen dager så vi har sluppet både storm og regnvær. Det gamle drikkekaret var veldig sjarmerende og fint. Ønsker deg en god helg,vi får hygge oss inne...Klem

Anonym sa...

Vått og Vakkert:o)

Ann-Catrin sa...

Godkväll!!
D har alltid s himla vackra bilder..man blir alldeles lyrisk över dom..underbara!

ja regnat ja.. det har det gjort alldeles för mycket de här sommaren

kram på dig
A-C

Mariann S sa...

Masse flotte loppisting der :)
Og vått - er så lei av regn. No må der vel vere tomt snart der oppe.
I dag har vi ikkje hatt ett minutt med opphold. Men uansett - vått eller tørt, god helg til deg :)

h.espe sa...

Godt å høre at dere våknet opp i dag, til noe annet en "øspøs" bildene du viser her... :o) Oslo byr også på sol i dag, så må snart se til å få meg ut!

Ha en herlig helg Kerstin!

Klem fra Hildegunn

Camilla Elstad sa...

Mange vakre bilder! Godt å se at det har vært vått flere steder i landet...! :p

Turid sa...

Vått og vakkert!
Nydelige bilder!

HildeS sa...

Trist med våt sommer. I trøndelag er det ikke så ille... ihvertfall ikke etter at vi kom hjem fra ferie. Dine loppisfunn var vakre, det er helt sikkert. Kos deg inne og så blir det helt sikkert tid for bruk av uterommet snart.

Viola sa...

Tack min goa Kerstin för alla dina hälsningar när jag varit på resa...gissa om jag njutit och vad jag handlat..både till mig själv och butiken, ser att vi tycker om samma saker..gillar det slitna i zink och så gärna gammalt och rostigt, hoppas ni oxå njuter utav en underbar sommardag, klemmer VIOLAN

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så masse vakkert! Håper du har hatt en nydelig sommer til tross for masse regn ...

HA EN GOD INNEHELG ! Klem

Anonym sa...

Mest Vakkert er dog lige her og nu, at jeg endelig fik held med at kunne besøge din blog; den har da været ovenud drilsk ;-)

Vi har fælles interesser omkring de vakre ting, så jeg nikker og glædes ved dine fotos, tak!

Nostalgia sa...

Uff ja, det har vært fryktelig vått her en stund nå...

Idag har det omsider vært opphold, så dagen har blitt brukt utendørs.

Kjempefine ting du har fått med deg fra ferie, men du må nesten ha hatt tilhenger med deg ... :-), hi-hi

Håper morgendagen blir god også :-)
Klem, Nostalgia

LillaFlisan sa...

Tänk jag har också varit på loppis i dag och jag vill lova att VÅTT faktikskt var det första ord jag tänkte på då jag också. Fy så det har regnat i stockholm idag.

Dina bilder är som vanlig underbara.

Klem

Flisan

amylin sa...

Flott funn, ja. Jeg må flire av ordet vått, for det tenkte jeg også på. Kanskje ikke så rart med den sommeren her? Synes det har vært for vått til å være sommer.

Margrethes hus og hage sa...

Så mange vakre og sjarmerende ting du viser bilder av :)

Hilsen Margrethe

Frida sa...

Hej!
Vilka fina saker du visar. Tråkigt att det har regnat så mycket hos er. Hoppas ni får bättre väder snart.
Kram Frida

Faster Safira sa...

Första gången jag hittar hit och vilken fantastisk fin blogg du har. Hit kommer jag tillbaka

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Den der vanntanken var lekker. Godt å se at noen har funnet fine skatter også. Så mange som klager på loppisene her i blogglandia i det siste at jeg ble nesten litt bekymret.
Nå får jeg komme meg i vei. Skal til sandvika og titte på markedet der.

Ønsker deg en herlig søndag også håper jeg solen titter fram hos deg også. Nokk vått og grått nå:)

Klem

Hobbygåsa sa...

Nydelige bilder, for noen funn du har gjort! Vått er det her også, men nå er ferien over så nå kommer nok solen :-) Ha en fin dag!

Vestlandsjenta! sa...

Er noen som virkelig er flink til å vinne det vakre i det gamle!! Flotte ting du har funnet deg!! Vakkert!

Viola sa...

Her var det herlige gamle ting og skikkelig vått!! :) Jeg falt for den drikkeskåla.. Dagros har helt sikkert drikket av den ;) Jeg likte også melkespannet! Herlig!