torsdag 23. juli 2009

Jeg er hjemme igjen...
En fantastisk flott ferie er over..
~~

Vi har kjørt fra Dalarna i midt Sverige til Skåne i sør...
igjennom skoger, sjarmerende små bygder til større byer..
Vi valgte store deler av turen å kjøre utenom motorvegen for å se og oppleve mer enn skoger som suste forbi....
~~

Loppis runden startet på grensen mellom Norge og Sverige i Dalarna...
Siden det gikk det slag i slag.... til den siste ikke langt fra Svinesund... der vi kjøpte den aller fineste loppen.
Den får dere se senere.
~~

Vi har hatt mange fine opplevelser som,
en svensk marknad, loppiser i forskjellige utgaver, padlet i kano, flotte turer , gamle slott, hagevandring og opplevelses/badepark .
Vi har vært heldig med været , varmt og fint med sol, skyer..
Noen små regn skurer som har vart i korte stunder...
~~

Bildene dere ser her er fra et loppis vi stoppet på.
Gården er fra 1700 tallet...sjarmerende og vakker var den...
Når man steg inn i det ene rommet ble man satt tilbake noen hundre år...
Eieren serverte nytrukket kaffe deilig hjemmebakt og nysmurte smørbrød..
Hagen var en drøm... der ute kunne man sitte å nyte sin kaffe og kake på en benk eller i lysthuset hvis man ville..
Dette var nok den flotteste og mest sjarmerende loppisen vi var innom..
En drøm å gå inne i disse rommene og vandre i hagen...
~~

Skåne er en vakker del av Sverige...
jeg ble helt kjær i denne delen av landet
Som det ble skrevet av en annen blogger , Skåne er Nordens Provance...
Ferien min er heldigvis ikke over enda..og dagene skal nytes.
Her regner det i side strømmer i dag, dagen blir brukt inne..
Skal på en god besøks runde inne hos dere nå...
Nyt dagen ,sommeren er enda ikke over...



28 kommentarer:

liven sa...

Hei Kerstin!!
Godt å se deg her igjen....du har vært savnet!!!
Høres ut som du har hatt drømmeferien...og jeg ville vært med deg!!
Bildene ser bare så koselige ut:o)
Må få vite det stedet nær svinesund jeg.....
Prøver å få oss en liten tur over grensen! Kan nok ikke handle så mye men litt småting skal jeg alltid klare å få plass til.o)

Ha en fin dag....og du trenger nok ikke tenke hagearbeid i dag nei!!!

M sa...

Det høres ut som en deilig ferie, herlig å kjøre litt uvante veier og komme over sånne drømmested.
Den gården var bare helt fantastisk.
Gleder meg til å se den fine loppen du skal vise oss.
Klem,M

Guttemamma sa...

Herlig å ha deg tilbake,rart når du det er stille hos deg:-)
For en tur dere har hatt, høres helt herlig ut!! Gleder meg til å se funnene....klem så lenge

Just a Little Vintage sa...

Hei Kerstin!!!

For en flott ferie dere har hatt!!! Den er deg vel undt! Det er noen flotte bilder du deler med oss og jeg kan nesten ikke vente til å se flere! Så må du heller ikke drøye det så lenge med loppis bildene dine;)! Er sååå nysjerrig! Gleder meg til vi kan møtes over en kopp te! Jeg kommer hjem i neste uke!

En god klem til deg=)!

Les Cotrions sa...

Hi Kerstin! You seem to have had a very nice time during your holidays! That place is enchanting...great and charming atmosphere, lovely garden a faboulous stuffs!
Happy new day!
Vale

My home is my Castle sa...

Heia.
Kos å se deg igjen :))
For noen nydelige bilder...
Nå står jeg på farten til å reise til sverige for noen få dager :)
Håper jeg kommer over noen loppiser.
Gleder meg til å se hva du har fått tak i ;)

Klem,kari

Brocante sa...

Så fint at du er tilbake - blid og fornøyd. Dette må ha vært en fin tur. Så fint at resten av familene også liker det samme som deg - hadde vært kjedelig å måtte mase seg til et stopp.... Jeg har en mann som liker det og gjerne blir med meg og da blir opplevelsen så mye bedre også. Vi koser oss veldig på slike turer. Vi har aldri vært i Sverige på ferie så dette var et fint tips.
Gleder meg til å se hva du fikk kjøpt med deg!

Mjuka sa...

Kul du verkar haft det!! Vi sitter här och funderar både på Norge och Danmark,men det är ju så dyrt!!!!
Superkul att gå på loppis!
Kram Malin

Villa von Krogh sa...

Hei Kerstin.

Ser ut til at ferien har vært flott ja. Og for noen vakre bilder!
Nyt resten av ferien. :)
Anine

Monica sa...

ser ut som om dere har hatt en fantastisk ferie, vakre bilder fra en sjarmerende gård:)

Gleder meg til å se dine vakre loppisfund:)

Klem monica

irina sa...

WOw !!
Så vakkert ...slik ett vakkert hus,omgivelser ...ja alt !!
Lå det i Skåne eller ??Glder meg til å se bilder fra det du fant.
Du er følger av bloggen in ja !!

Klem

hagagården sa...

Tack för din omtanke,underbart fina bilder du visar.
Många kramar från mig!!
ninni

Nikoline sa...

Hei på deg og velkommen heim igjen frå herleg ferie!!!
Ser på bilda at du har hatt det fantastisk og heilt topp! Sååå kjekt:0)
I morgon startar me ferien,så sommaren er slett ikkje over endå nei... 4 veker "i sus og dus" har eg forespeila meg no... Herleg! Skal ein svipp innom Sverige eg også mens eg er i Odalen ei veke (nær Kongsvinger,då er det ikkje mange mila til svenskegrensa) og neste helg blir det som vanleg Notodden Bluesfestival.Gler meg!!!
Ha fortsatt god ferie og så bloggas me til hausten :0)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Velkommen hjem igen!

Härligt att du haft en fin tur i Sverige. Bilderna du visar lockar - kanske blir det en tur för oss till Skåne och Danmark nästa sommar? Får skacka med mannen om det... :-)

Ha det fint!

Viola sa...

Välkommen hem...har saknat dig..förstår att du fått sett och upplevt mycket och så har du ju varit på en plats som är en av Sveriges vackraste...kan tänka mig att det har shoppats lite...hoppas det kommer mera bilder framöver, här är det annars vädigt lugnt, tar dagen som den kommer..men på måndag bär det iväg upp till Arvika, Borlänge och Falun...ska iväg på en shoppingtur med en av mina bästa väninnor..och vi kan handla och stanna vid loppisskyltar så mycket vi vill..
:0) hoppas dagen din är skön, klemmer

Alven sa...

Hei :-)

Ser ut som om dere har hatt en fin tur :-) Og heldig som har vært innom mange loppioser :-) Det skulle jeg gjerne vært på også :-) Må ta en svensketur i løpet av sommern /høsten :-)

Ha en fortsatt fin torsdag :-)

Josefine sa...

Heisan Kerstin!!

Så godt at du er tilbake:))

Høres ut som om du har hatt en fantastisk ferie...Sverige er virkelig et flott land og feriere i, så koselige bilder du viser..

Gleder meg til å se hvilke funn du har gjort...tipper det er mye spennende!

Har vært litt regnfullt her hjemme de siste dagene. Men da får en jo gjort litt inne for en gang skyld...hi.hi

Har hatt svigerforeldrene mine på lunsj i dag. Nå er det siste rest av maling som står for tur, har malt stuen i sommer...helt nødvendig..

Ha en fin dag min venn...så snakkes vi snart,..stooor klem

idémakeriet sa...

Vad härligt att ni har haft det så skönt i Sverige.
Håller helt och hållet med dig om att Skåne är underbart, mycket mer varierande än t.ex. de nordiska länskap. Där är det bara skog,skog, sjön,sjön.
Ja vi trivs här i Skåne.
Kan tänka mig att bilen var helt full lastat efter trippen i Sverige.
Ha nu det så skönt några dagar till.
Jag önskar dig några sköna solstrålar till.
Vilken sommarmarknad har du förresten varit i Skåne? Jag har stått själv på den i Sjöbo(där jag hade affären förr).
Kram Gerda

Sologbolig sa...

Hei. Så fine bilder du viser. Ser at du har hatt ein flott ferie, det er alltid så godt å komme heime og tenke at jammen har eg hatt det bra. Her regnar det også, så det er inneaktiviteter i dag. Holder på å mala, Har tatt vekk et kleskap på et gjesterom for å få bedre plass og det var jo sjølvsagt ikkje malt bak skapet. Håper på bra vær i morra, for eg må ta et skippertak i hagen. Velkommen igjen og nyt fortsatt sommaren! Klem!

helle sa...

Hvilke flotte billeder du har taget fra din ferie/loppetur til Sverige.

Jeg er helt enig med dig i, at det er et meget charmerende landskab at køre igennem. Vi har også været der et par dage i sommer, og kunne have brugt meget mere tid!

Kram Helle

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har gjort en lång resa, nästan halva Sverige. Ska bli kul och se vad du köpt. Och Skåne där finns det mycket fint.
Kramar AnnaMaria

Nygammalt sa...

Vilken underbar resa ni har varit på. Sverige har också mycket vackert att erbjuda. Den där loppisen du beskrev, vart ligger den?

Kram.

Nostalgia sa...

Velkommen hjem kjære du :-)
Høres ut som en fantastisk deilig ferie ! Det blir forhåpentligvis Sverige for oss neste år også og fritt for fornøyelsesparker hi-hi.

Nyt resten av ferien du, nå kommer snart solen igjen :-)

Klem, Nostalgia

moa sa...

hei kerstin -

..og velkommen hjem!
ser ut som du har hatt en flott ferietur i sverige..flotte bilder!
venter i spenning for å se hva slags lopper du har kjøpt...

moaklem

Min Verden sa...

Jeg er helt enig - det er noe spesielt med Skåne. Vi tok turen i fjor og jeg skal gjerne tilbake igjen. Vi snakket om å leie en hytte (ikke telt ;)) til neste år og være litt lenger enn vi har vært før. Ellers tror jeg du fikk med deg endel på turen. Er det ikke deilig med slike ferier! Herlig. Hanne

Lisemoren sa...

Hei Kerstin, så deilig ferie det høres ut som om du har hatt. Jeg har også vært i Sverige og handlet på grensen, men jeg rakk ikke å gå innom noen loppiser. Jeg så flere skilt, og det er nesten så jeg angrer. Men jeg skal nok ta en tur en annen gang. Vi overnattet i en fantastisk bed and breakfast like utenfor en liten by som het Grebbestad. Der var det helt fntatisk å gå å se på alle de fine husene og hagene. Det var idyllisk der kan du tro, gjett om jeg skal tilbake.

Heldigvis fikk jeg med meg alle interiørbutikkene på handlesenteret ved grensen og fikk snopt litt der da.

Kjempekjekt å ha deg tilbake igjen, har vært litt rart nå når det var så stille på bloggen din.

Sommerklem fra Lisemoren

Lisemoren sa...

fantastisk skulle det stå, sukk.....!!! Gikk litt fort !!!

Ny klem fra Lisemoren

Annie - Annalunda sa...

Hej Kerstin!

Låter som en underbar semester och jag håller med dig - Skåne är ljuvligt! Hann du med Småland också? :) Jag skulle så gärna vilja åka till Norge! :)

Jättefina bilder och härlig text!

Kram Annie