søndag 12. juli 2009

Hei alle sammen...
Et lite reise brev fra Sør Sverige..
Vi har hatt en herlig og innholdsrik uke så langt.
Vi har vært hos min søster og feiret min far sin 80 årsdag.
Han fyller i nov, men med familien spredd så var dette en perfekt tid å feire på.
Min far visste ingen ting...
Vi kom i buss på landeveien utenfor huset hans...
Hans første reaksjon var ..... Men, men , men nu jæklar....
Mannen var rørt til tårene..
En fantastisk flott dag ble det for pappa..
~~

Vi har kjørt halve Sverige nedover og vel så det... en flott tur, men ble lei av bilkjøring etterhvert.
ÅÅÅ som jeg liker stilen på husene, tomtene og naturen her i Sverige.. kjenner jeg er innlandsjente til langt uti fingerspissene...
Vi har besøkt loppiser...ååå ja da.... kjempemoro..
~~
.

Vi ankom ferie huset i går....
Vi ble stum da vi kjørte opp på tunet... et stort og flott gammelt hus...med mange hester og svæææær tomt..
Vi bor i den elsdte delen av huset, som kommer fra 1400,- tallet og her bodde det munker den gangen.. Huset til de vi leier hos er nok fra 18-1900 tallet.
Det var en drøm å komme inn her i går etter å ha bodd på små campinghytter nedover i Sverige.
Men vi syns det kan være sjarmerende også vi..
Her er stor plass, svømmebasseng og gode tur områder... ÅÅÅå som vi skal nyte denne uken.
~~

Jeg gjør noen små besøk hos dere, håper dere har forståelse for det.
Det er deilig å ha ferie når man har ferie, ikke bruke mye tid ved PCèn...men jeg savner dere veldig og gleder meg til å kikke innom hos dere alle sammen...
Kanskje jeg gjør et reise brev til....

49 kommentarer:

liven sa...

Hei Kerstin:o)
så kjekt å se deg og jammen er du savnet:o)
Høres ut som du har det flott og koser deg:o) Nyyyt sommeren og ferien i Sverige!!!
Klem!!!

Viola sa...

Vad roligt att höra av dig....min Kerstin..tänkte på dig alldeles nyss..kollade igenom mina äldsta inlägg för i övermorgon är det 1-års dag här på bloggen och med dig började blogga med nästan direkt och du var min fösta norska bloggvän...sedan har vi hörts av flera gånger varje vecka..jag blir alltid speciellt glad när jag hör från dig..

visst är det synd att vi inte kan träfas men det måste vi se till framöver att det blir av...

vilket härligt hus ni verkar bo i..och njut nu utav vår vackraste del i Sverige...min åsikt..tycker Österlen är helt underbart och shoppa loss på många loppisar,

många kramar från din VIOLAN

hagagården sa...

Ååå ni verkar ha haft trevligt på er resa,och vilket vackert hus du visar.
kram o ha det så gott
ninni

Maliva`s verden sa...

Hei...så godt å høre at du har det fint der borte i nabolandet.Har savnet deg denne uka jeg:O)
Ser ut som et flott hus dere skal kose dere i,er selv spent på hva som venter oss til helgen..Tror det blir også bra..Fortsatt go`ferie til deg fra meg

Anita sa...

Så koselig at du gir lyd ifra deg. NEste mandag reiser vi nedover Sverige også, skal til Danmark men bruker noen dager på kos nedover. Skal sove to netter på ett bittelite sted som heter örkelljunga, sååå stille og fredelig, før vi inntar København :0) Men kun for bare to netter der også, har leid sommerhus i Marielyst, visstnok ett veldig fint sted. Gleder oss masse! Men først jobbe noen dager til! Kos dere og nyt dagene!

Les Cotrions sa...

Very nice details of your lovely home!!!
Happy Sunday!
Vale

Monica sa...

heisann:) ååå hvor kejkt det høres ut med ferie i sverige:) Er utrolig lenge siden jeg har vært i sverige nå, før når jeg var lita jente reiste vi dit hvert år og vi storkoste oss. Tror kanskje neste års ferie kan bli til sverige, det hadde iallfall vært utrolig kejkt:) kos deg masse videre klem monica

pysseltanten sa...

Så härligt ni verkar ha det!
Hoppas ni får en givande tid här i Skåne...=)) med mååånga loppisbesök..=))
Ha de fint
Kraaamizar Git

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs...så fin blog du har...hittade hit från viola!!Mysigt hem så!!

!Trevlig Söndag!!
~~Kram ♥ Millan~~

Maliva`s verden sa...

Hei igjen..takk for hyggelig hilsen.Ja jeg selger litt forskj.ting i hønsenetting..Legger de ut for salg iløpet av aug.tror jeg:O)Skåne?ja dit drar vi på fred.skal overn.en natt på hotell i malmø før vi drar videre..

Nygammalt sa...

Hej hej!
Vilket litet äventyr ni är ute på. Jag hoppas och tror att ni har det underbart!
Kram!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hoppas du får en riktigt härliga vecka!!!

LillaFlisan sa...

Vidunderligt vacker öppenspis!!

Kram

Flisan

Nostalgia sa...

Kjekt å se et innlegg fra deg igjen og det høres virkelig ut som om dere storkoser dere !

Så koselig å feire pappaen da og at dere tropper opp alle sammen :-)

Huset der bor i såg veldig koselig ut. Jeg håper vi får til en Sverige ferie til neste år, dette året er det danmark, nærmere bestemt på tirsdag som kommer.

Kos deg masse !

Klem, Nostalgia

Datt sa...

Nydelig! :D Skulle gjerne tatt et tur som det der selv, loppis-verden, LYKKE! :D

Berit T sa...

Hei på deg.

Så herlig da å farte rundt, gå på loppis, og gamle gårder, og en drøm må det være å bo i et slikt gammelt hus.

Tenker det var en stor overraskelse for din far å bli feiret av hele familien, ikke minste rart han ble rørt til tårer da.

Kos deg videre på ferien!

moa sa...

halloen kerstin -
...ojoj - for et sjarmerende hus dere leier...der koser du deg nok, tenker jeg!
..og så kan du blogge itillegg - løkki ju :0)
..i morgen setter vi nesen mot bergen, og håper på fint vær!
moaklemmer
PS! har du vært på loppis alt?

Just a Little Vintage sa...

Hei kjære Kerstin!!

Så kjekt å lese reisebrevet ditt(kom gjerne med et til;)!). Savner deg mye og gleder meg til å se og høre fra ferien din=)!! Ser ut som et skikkelig herlig feriehus!!! Kos dere masse og nyyyyyt ferien!!

Go`klem!!

Lisemoren sa...

Kos deg på ferie Kerstin. Høres ut som dere har fått et flott sted å feriere. Jeg er helt enig med deg i at husene i Sverige er nydelige. Særlig er de så flinke å ha glassverandaer. Så flott at feiringen for din far ble så vellykket og slik dere ønsket.

Fortsatt god sommer.

Sommerklem fra Lisemoren

Fjordheim sa...

Høres ut som et herlig sted dere har leid.
Så koselig å overraske din far med selskap.
Ønsker deg en fortsatt flot ferie :)

GundaM sa...

Phu, der fikk jeg et lite hakaslepp du..trodde det stod søstra di fylte åtti år...Herligheten ;)

Kos deg videre i Sweden du, håper du har det bra og det ser det da ut som om du har og;)))

Klemz

Bling - our elf on the shelf sa...

PC er ikke bestandig forenelig med ferie, slik er det bare. Det virkigste er at du koser deg. Det huset hørtes bare så fantastisk ut, gleder meg på mange bilder!
Og vist er det vel rørende for en gammel far å få samlet alle sine.
Nyt ferien, vi er her når du kommer tilbake. Jeg holder allerede på å samle mot til ei hel uke uten blogging og pc *svett*

Sologbolig sa...

Eg ser at du har ein deilig ferie. Eg virre rundt nedi Frankrike. Besøke gamle, små byar med digrekirker, er i kloster (Mont St. Michel). Koser meg med god mat og vin. Nyt dagane du også.

White cotton grass sa...

Hoppas ni har en riktigt härlig semester!

kram

Crinoline sa...

Hei,Kerstin.Så det er i Skåne du ferierer.Huset ser virkelig sjarmerende ut.På Østlandet er værer ustabilt om dagen. I dag har det høljet ned.Ha en fortsatt fin ferie.Hyggelig med overraskelse for din far.

Nikoline sa...

Nyt ferien hjå "søta bror" og ha ein fortsatt strålande sommar!
Ser fram til neste reisebrev :0)

Galleri Hönshuset sa...

Heeej på dig. Hur står det till?

Vad kul o ha dig i Sverige, och vilken underbar överrasknning för pappa din =)

Hoppas sommaren har varit toppen för dig hittills...

ha det gott. Kram Pirre

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vilken härlig semester du har Kerstin, visst kan det vara svårt att hålla sig borta från datorn men kroppen och huvudet måste få vila från det också. njut nu riktigt ordentligt kram på dig/Ingela.

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei koselige du Kerstin :):)
Tusen takk for fin helsing :) blir alltid like glade :)
Ser ut som du virkelig nyter ferielivet :) glad på dine vegne :)
Flott det du har kjøpt og ikkje minst ..for eit hærlig feriehus... Det var rett og slett nydelig etter min smak :):)

Vi òg koser oss på ferie i Sverige :) Vi likar godt nabolandet..og litt koselige ting blir med heim i år òg :):) ;) ;)

Kos deg vidare vennen :) stor sommarklem :)

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei igjen...hadde tenkt å kommentere pappa din sin bursdag sjølvsagt... Så snilt og fint gjort :) Kjekt å glede på denne måten....og lurt å ta den når fleire har anledning å være samla.
Tjuvlåner dataen...derfor gjekk det for kjapt i stad....ser at du mest sansynlig har tatt bilde av ting i huset du leiger :):) ...
"tales" meir når vi kjem heim :) ALLTID så kjekt å besøke deg og høyre frå deg :):)
PS:..kjøpte med kvit stige i dag...gleder meg til den kjem på badet heime ;);) Hadet igjen :) klem :):)

Hilsen fra landet sa...

Herlig med reisebrev - og så bra med feiringen for din pappa :-)

GundaM sa...

En god latter forlenger livet, ja godt du og tvillingen ikke er 80 da hadde du nok blogga rulatorløyper og teena lady min venn ;))) HIhi

Heidi-anitha sa...

Så godt for sjel og sinn:0) Ser du nyter ferie og fri. Pakk bort alt som kan være stressende - nyt her og nå. ikke tenk på komentarer og slikt - det er nå du må kose deg - vi går ingen steder:0)
Ønsker deg en kjempedeilig ferie fortsatt!

Stor sommerklem Heidi-anitha!

Josefine sa...

Heisan kjære venn:)

Høres ut som du har en flott ferie...og så nydelig hus dere bor i!
Tipper du har hatt deg noen gode loppis turer også..hi.hi

Jeg kom fra østlandet sent i går kveld. Fikk tatt oss en dagstur innom Sverige,...og selvsagt litt loppis...så utrolig gøy!

Kos deg videre min venn...så snakkes vi snart, stooor klem

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Så kjekt feriehuset ser ut...Ha en deilig og avslappende ferie.
Klem Hanna

Anonym sa...

Himmel og hav-- er du svensk???? det har jeg overhodet ikke fått med meg:o))

Kan tenke meg det var stas for din far, ja.. er det ikke supert å kunne møtes slik??? samle familie til fest.. og så deilig å farte rundt sånn.. jeg blir aldri lei av landeveien.. drømmer om å leie en bobil å reise rundt igjen.. skulle gjerne blitt på veien i flere år jeg:o))

Å for et hus dere har tilhold i.. der må det være mye flott.. regner med du får med deg noen auksjoner og loppiser der nord... nyt vennen.. så sees vi...

Stor klem fra mæ

Som mine dager er sa...

Høres utroooooolig herlig ut. Kerstin - nyt det! Lev livet og lad opp batteriene dine.

Klem fra Marit

lavendel mio sa...

Hei!
For et koselig innlegg fra Sverige!
Dere har hatt det kjempeflott forstår jeg:)
Vi skal til Sverige om ca 2 uker, gjett om jeg gleder meg:)
Ønsker deg en fortsatt flott sommer,klem:)

Angel.Pearls sa...

Fina bilder du visar -roligt att Sverige-resan var lyckad!Klem//Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är kul att du åker runt i Sverige. Och fint har ni bott ser jag. Är hemma och tvättar idag, har allt saknat datorn lite! Hoppas allt är bra, och forsatt trevlig sommar.
Kram AnnaMaria

MiaMaria sa...

Hej Kerstin!

Trevligt med tur till Sverige....och vilket flott boende...hoppas att ni haft det toppen i Sverige...och att du får en fortsatt bra sommar//MiaMaria

Linecas have sa...

Det var et deilig feriehus ja.
Ha en flott ferie =))

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
ser at du nyter ferien.
Så bra!
Har kost meg masse her inne hos deg nå :o)
Må få takke deg for alle de koselige kommentarene fra deg fra tidligere!
Du er så flink til å legge igjen noen ord.
Da våren kom merket jeg at jeg mest er en høst-vinterblogger.
Men jeg gleder meg nå til snart å komme i gang igjen!
Nyt sommeren videre så blogges vi :o)
Kjerstiklem

Vita små hjärtan sa...

Fina bilder! Å vad trevligt ni har haft det!
Kram Agnetha

Janne i Fagerlia sa...

Misunner deg - som har vært på loppis i Sverige. Det er lenge siden sist for meg ....

Guttemamma sa...

Hei kjære deg!!! Gøy å høre fra deg og så herlig stas dere gjorde på faren din!!! Stedet dere bor på høres veldig spennende og historisk ut, tenk om veggene kunne snakke...kos dere videre!!! Klem

Landcharm sa...

Dette høres hyggelig ut - nyt videre!

Sologbolig sa...

Hei Kerstin ! Så fint du har det, ja her må du virkelig kosa deg. Nyt dagane. Eg kom heim i går etter nesten 3 veker på farta. Hodet fullt av opplevelsar etter ein deilig ferie. Nå skal eg ut i hagen for den har levd sitt eget liv mens eg har vert borte. Kos deg vidare.

Anonym sa...

Flotte bilder fra både ferie og hjemme på en flott blogg! Lar meg inspirere....

Har selv nettopp vært på Österlen i Skåne og bodd på herlige Stjärnegården B&B i Simrishamn(drevet av utflyttet norsk dame forresten).
Trodde ikke det fantes så mye rart å se i et så lite område..Norge er flott, men du så mye gøy det finnes over kjølen!

Forsett med å legge ut fine bilder og tekst!
Hilsen Qvinde