mandag 27. juli 2009


Sommer dagene suser av gårde...og her hjemme har det vært grått , regnfylt og kjølige dager siden vi kom hjem..
Da er det deilig å kunne kose seg med sine loppisfunn...
Denne vekta falt jeg for med en gang jeg fikk øye på den..
Den hadde en perfekt patina....
~~

Å kjøre rundt i Sverige og oppdage alle loppisene er spennende syns jeg..
Men det gjør også at turen tar lengre tid enn planlagt kanksje... spesielt hvis man må rekke noe. Det måtte ikke vi.....
Når man kjører i 90 km/t eller mer og plutselig ser en loppisskilt...der det står: sving inn til venstre...
Man kan ikke akkurat sette foten på bremsen og svinge inn... for bak deg er det biler...

Så derfor ble det en del ganger der en måtte kjøre til en fant et egnet sted for en stor bil og og en stor tillhenger å snu... kjøre tilbake igjen...
Og for en tålmodig familie jeg har... All mulig skryt til de, det var ikke mye klaging fra baksetene...
Og det må nevnes at min mann ble en kløpper til å se de minste loppise skiltene etter hvert.
~~

Dette speilet ble også med... liker veldig godt det slitte glasset i speilet.
Under står et symaskin bord som også ble med på lasset..
Og det kom så godt med at vi fikk låne en stor tilhenger av min svoger .
~~

Nå skal dagen nytes ....Vi feirer min mann sin dag i dag...
Håper dere alle får en fin dag, med eller uten sol..

26 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Vågen är verkligen fin!Klem//Eva

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej Kerstin
Åh den vågen var såå himla fin.. din spegel också vilka fynd du gjort på loppisarna.. sommarkramar sussie

Torunn sa...

Gratulerer med mannen og takk for titten på det flotte du har kjøpt! Syns jeg ser dere der dere suser avgårde på leit :-)

Klem

Josefine sa...

God morgen !

Wow så flotte ting du har funnet...helt imponert. Vekten var jo så herlig...og speilet helt nyyydelig. Og så fant du symaskinsbord!!! Heldige du...det ønsker jeg meg også.

Kjenner igjen følelsen av plutselig å suse forbi et loppisskilt...da er det bare og snu så fort det er forsvarlig ja...

Ikke sommervær her akuratt.. har en uke igjen av ferien. Så nå sitter jeg her med kaffekoppen og tenker på hva jeg skal fylle den med. Men det dukker nok opp noe snart..hi hi Får ta meg en tur med Hunden først.

Kos deg i dag min venn...så gøy og plukke frem alt en har funnet. Nesten en ny skattejakt det:)

Stooor sommerklem

Dagny- Heim sa...

Forstår godt at du blei betatt av denne vekta. Verkeleg ein skatt å vise fram!
Må seie eg er imponert over tolmodet til familien. Hadde ikkje vore min mann som gjekk med på mange slike krumspring, max ein loppis.

Ha det fint vidare :-)

Lene sa...

Det kryr jo bare av loppis i Sverige. Har ikke tenkt på det før vi kjørte på tvers av Sverige i år, har nok ikke brydd meg så mye heller. Du er heldig som har en tåmodig familie.Jeg har uheldigvis en skikkelig utålmodig mann på det området. Jeg var innom ett sted, og det gjorde vondt å kjøre forbi så mange loppis skilt. Må nok ta med en Sverige tur alene tenker jeg.

pysseltanten sa...

Halloj..
Vilka fyyynd du har gjort...
Visst e de ibland dumt när loppisskyltarna står PRECIS där man ska svänga av...
Man hinner ju liksom inte riktigt med då...
Ha en fin dag...
Kraamizar Git

Just a Little Vintage sa...

Heia Kerstin!! Så flotte loppe skatter=)!! Speilet var bare nyyyydelig!! Jeg setter snart nesa hjemmover mot Bergen og da må vi treffes en dag=)! Gratulerer med dagen til mr.P!

Kos deg i dag min venn, med loppiser og familie=)!

Klem!

helle sa...

Jamen dog, hvilken fin gammel vægt!! Jeg synes også den har en fin patina.

Godt du fik alle sagerne med hjem!

Klem Helle

White cotton grass sa...

Kul att du hittade fina loppissaker i grannlandet :)

kram

h.espe sa...

Hei vennen!
Så herlige loppisfunn!!! Den vekta var da både grådig spesiell og utrolig dekorativ. Så heldig du er som fikk med deg den hjem! Godt å ha tolmodig familie i slike tilfeller - forstår det ;o)

Ha en strålende flott uke!

Stor klem fra Hildegunn

Guttemamma sa...

Å,Kerstin for noen fantastiske kjøp du har gjort!! Gratulerer med bursdagen til den snille og tålmodige mannen din!! Stor klem

Brocante sa...

Skjønner godt du falt for vekta - veldig fin! Litt misunnelig på den turen din til Sverige på loppis - jeg har vært fullt opptatt med amerikanske gjester - de invaderer oss om sommeren.....

Sologbolig sa...

Å for flotte ting du har kjøpt. Den vekta var ganske spesiell og tøff, likte speilet ditt godt også. Ja, det er lurt å ha stor bil og tillhenger i tillegg er ja supersmart. Eg måtte dra fra noen stilige stoler i Frankrike, som vi ikkje kunne få med oss. Sukk !!
Gratulerer med mannen ! Ha ein fin dag.

Anne (Moseplassen) sa...

for ett funn det speilet var! Nydelig!

Mystisk hvordan andre alltid finner så mye fint på loppis, jeg blir bare frustrert og oppkjaset over alt rotet og maset jeg.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin våg, och spegeln jättefina fynd. Kul att du hittade så bra Loppisar. Här är det regn och blåst, längtar hem...
Kramar AnnaMaria

My home is my Castle sa...

Gratulerer med mannen :)
For noen nydelige funn du har gjort :)
Den vekten vaR SKIKKELIG LEKKER :)

Klem,Kari

hagagården sa...

Tack för titten,vilken underbart fin spegel du har.
kram
ninni

moa sa...

halloen kerstin -

..for en skjønn vekt og fint speil..med helt den rette patina ja!!!
gratulerer med mannen - kos dere!

moaklem

Maliva`s verden sa...

He--he..må le.Høres ut som vår ferie det der.Den vekten falt jeg pladask for..og det speilet..like it:O)Nå har vi akkurat kommet hjem..så det blir nok noen bilder fra mine funn etterhvert også.Koselig å høre fra deg Kerstin:O)

Som mine dager er sa...

Jeg må visst få min man til å lese dette innlegget. For da vi suste avgårde i sverige og jeg så Loppis-skilt, så sa han bare - vi har visst nok nå, Marit. Jeg tror det betydde at han ikke orket mer. Buhu ... sa jeg hver gang vi kjørte forbi. Tenkte på alle skattene jeg gikk glipp av.

Men da er det en trøst å se at du har gjort noen gullkantede kjøp. Utrolig fin!

Klem fra Marit

ElinSire sa...

Så utrolig fine lopper du har funnet :) Så spennende tur dere må ha hatt!

GundaM sa...

Så heldig du er som har en mann som er villig til å stanse....Min bare gasser på og mener vi har nok her hjemme;)

LillaFlisan sa...

Hihihihi!

Ja, det gäller att stå på bromsen när man ser loppisskyltarna!

Vackra fynd.

Hoppas att ni har haft det underbart på er middag.

Klem

Flisan

Therese sa...

Hei hei til det Kerstin. Takk for kjempe koselig hilsen inne hos meg. Det varmet. Så mye flott du har funnet på loppemarked. Lekkert speil du hadde kjøpt. Ja, det hadde vært noe. Reist på loppisfunn i Sverige. Må nok vente litt, har jo små barn enda. Kanskje en gang hvis det blir en liten kjærlighetstur etterhvert. Ønsker deg en god uke. Klem

Anonym sa...

Hejsan!

Vilka jätte fina fynd du har gjort!
Jättefin våg och speglen var super fin.

Ha det så bra.

Kram Bodil.