fredag 3. juli 2009

Fredag igjen....det betyr ny oppgave i ABC.
Denne uken har vi kommet til Bokstaven R.
Valget var enkelt...det ble Roser og Revebjeller.
Disse revebjellene vokser vilt her i landet.. en vakker farge.
Kunne gjerne tenkt meg å hatt de i hagen min.
~~

Roser.... ja hvem drømmer vel ikke om en stor rose hage ?
Jeg gjør... Syns det er vakkert med roser, men også vanskelig å få de til .
~~


Rosene får jeg nyte når jeg kommer hjem fra ferie...
Nå er det snart tid for avreise..
Blir nok litt stille her en stund fremover.. Kanksje jeg får lagt inn et innlegg eller to ..
Ta godt vare på dere, nyt sommer dager og netter... og livet, alle kjære bloggvenner....
For flere innlegg , kikk inn hos Petunia.
PS: jeg har hatt store problemer med å komme inn på enkelte blogger denne uken.. Håper dette ordner seg raskt... hvis du lurer på hvorfor jeg ikke har kikket innom...så er det derfor...
Tusen takk til alle hyggelige hilsen... dere er herlige alle sammen....

52 kommentarer:

JULIEK sa...

Utrolig vakkert : )

Maliva`s verden sa...

Hei..titter innom for å ønske deg en go`reise og ferie...Håper du får lagt inn et par reisebrev på veien..For du vil bli savnet vøttu:O)Sommerhilsen fra Maliva

Monica sa...

Nydelig R :D
God tur - kos deg og nyyyyyt ferien :D

Josefine sa...

Hei kjære Kerstin!

Så fint innlegg...vakre roser og ikke minst fine revebjeller. Har gått å sett på dem hver dag på tur med hunden. De er så nydelige...tror jeg kommer til å plukke en bukett, (selv om de er giftig).

Så var det endelig ferie på deg også...så kjekt. Nyt turen...det kommer helt sikkert til å bli en herlig ferie dit du skal!

Kommer til å savne deg...stoooor sommerklem fra meg,..GOD TUR!

Viola sa...

Ljuvliga underbara rosor...vilken blomsterprakt !

Den andra blomman heter hos oss fingerborsblomma...har den oxå i vattenhålet och den frösår sig och det dyker upp nya vackra lite här och där...fortfarande medelhavshetta är i stan och packar order men om en timme så blir det bilden ner itll vattenhålet så jag kan andas,

ha en fin dag, KLEMMER

Les Cotrions sa...

Oh Kerstin!Your roses are stunning! Lucky you!!! I think I haven't green fingers...I must study!!!
Wish you a sunny week end!
Big hugs
Vale

Nostalgia sa...

Ja revebjeller er vakre... og de vokser i hagen min. Da er det verre med roser, de strever jeg med :-)

Ønsker deg en riktig deilig ferie. Sverige ? Blir vel loppis da :-)

Kos dere masse !
Klem, Nostalgia

Turid sa...

Vakre Roser og Revebjeller!
Ønsker deg en riktig god ferie, og sommer videre!

Guttemamma sa...

Kos deg på ferie, blogges om noen uker!!! klem

helle sa...

God og fortjent ferie til dig. Smukke blomsterbilleder!

Klem Helle

Liv sa...

Nydelige roser og revebjeller du viser! Det er fantastisk på denne tiden. vi må bare huske på å nyte det.

God ferie til dere, kos dere og slapp godt av!

Anonym sa...

Nydelige blomster, og ha en riktig, riktig fin sommerferie! :)

Petunia sa...

Jeg blir alltid så misunnelg når jeg kommer innom deg fordi bloggen din er så fin og du har så flotte ting... Ikke noe unntak i dag heller:)
Super duper R og en fin ferie til deg:)

Siren sa...

Revebjeller og roser, noe av det vakreste som finst...jeg har revebjeller i hagen min, og går bare å venter på at de snart skal blomstre...og de er på tur! :) Ønsker deg en flott ferie om jeg ikke rekker å komme innom før du drar, kos deg masse! Klem :)

Just a Little Vintage sa...

God tur min gode venn!! Kos deg masse på ferie, det har du fortjent=)! Gleder meg til å se hva som kommer med deg hjem fra ferien!

God klem fra Pia Nelly!

moa sa...

halloen kerstin -

vakkert....nydelig!
ønsker deg og dine en herlig ferie, kos dere masse...
vi snakkes snart!

moaklem

Anonym sa...

To flotte blomsterbud startende med R; godt at du ikke ville vise et foto af samtlige Rosensorter, for da måtte du udskyde sommerferien ;-)

De bedste feriehilsener!

Evami sa...

Vakre både Revebjellene og rosene:) Ha en flott ferie:) Klem Eva

Rimkogeren sa...

Ros til dig for dine rosenbilleder og ønsker om en rigtig god sommer.

Nikoline sa...

Nydelege bilder... eg har kjøpt 2 revebjeller i år,men dette første året står dei berre med bladrosett.. neste år skal dei blomstra håpar eg.
Nyt sommardagane og ei god helg til deg,så bloggas me etter ferien:0)

Anonym sa...

Elsker roser jeg, og har nesten alltid en bukett stående på stuen. Så dette inlegget likte jeg! Har problemer med å kommentere jeg oså - det er så irriterende! Ha en fin ferie!

Ann-Catrin sa...

hej vännen!1
ja nu är det verkliuge rosronas tid.. himmel så vackra bilder du visar...

ha en underbar semester nu Kerstin

kram ♥
A-C

Bling - our elf on the shelf sa...

Ha en alldelse fantastisk ferie :)
Nydelige bilder av nydelige blomster. Atter en gang skulle jeg ønske at mine fingre var litt mindre brune...

Fjordheim sa...

Ja roser er flotte. Men revebjeller syns jeg er flottere. Det er noe majistetisk over dei. Liker de så godt. Men de vokser ikke her på våre kanter. Må nyte synet av de når jeg er på mildere breddegrader.
Flotte bilder fra deg.
Ønsker deg ei herlig helg :)

Vestlandsjenta! sa...

Ja, har slitt en del med å komme inn på blogger gjennom explorer jeg også, men gjennom firefox funker det fint!
Valgte roser jeg også, er virkelig vakkert og skulle ønske jeg hadde noen selv, men får evt bli med tid og stunder tenker jeg! Og revebjelle tok jeg mange bilder av her hin dagen, men tenkte faktisk ikke på at det var det de het! Hehe! Vakkert!!

Ha en strålende helg!

TorAa sa...

Både roser og rvebjelle er vakre blomster.
Så underlige da å tenke, den ene kan man spise mens den andre er giftig som bare fy.

Ha en reell god rekrasjonsferie

Beate sa...

Å ja, både revebjeller og roser er vakre! Jeg venter på at rosene mine skal begynne å blomstre.
Du må ha en riktig god ferie foresten!

Unknown sa...

Revebjeller og roser, vakre på hver sin måte... Har begge deler i hagen min :O)Ønsker deg en fantastisk fin sommer :O)

Klem Susanne

Crinoline sa...

Hei Kerstin.Jeg drømmer om mange flotte roser i hagen...Ønsker deg en fin ferie.

Huset på toppen sa...

Herlige bilder av revebjeller og roser,Kerstin:)
Nå er vi reise klar,kofferten er pakket,huset ryddet og plen og blomster vannet!! Nå får guttene klare seg i 2 uker uten mor!
Ønsker deg en riktig fin sommer,kos dere i ferien!
Klem Linda

lavendel mio sa...

Nydelige bilder!!
Ønsker deg en nydelig ferie, klem:)

Madame sa...

Det var meget smukt at se, hvad du fortæller om bogstavet R og de smukke roser og rævebjælder.

Ha' en dejlig ferie, klem ;)

Hobbygåsa sa...

Så nydelige blomster! Jeg misunner dere med grønne fingre og så flotte hager :-) Ha en fin ferie!

ANETTESHUS.COM sa...

Så nydelige blomster!! Vakre bilder, Kerstin!

Ha en fortsatt strålende sommer!!

Klem Anette:)

liven sa...

Nydelige blomster!! Er heldig at det dukker opp revebjeller noen steder i hagen!! Må styre meg for å ikke plukke dem!!
Har sådd noen også som jeg håper kommer til neste år!! Det gjenstår å se!! Ønsker deg en flott ferietur og håper du stikker innom avogtil Kerstin:o)

ElinSire sa...

Fine bilder av nydelige blomster! Ønsker deg en god ferie :) Nyt dagene...

Tyra sa...

Hei,Kerstin!!
Ja, jeg har storkost meg så godt det er mulig i varmen. Litt slitsomt kan man si å humpe rundt på krykker, men fordelener jo hvertfall at jeg ennå har to uker igjen av ferien min-etter sykemeldinga!

Så utrolig mange flotte blomsterbilder du har lagt ut!! "Sukk" Har ikke fått fullført alle bed-planene mine denne sommeren, men hvertfall fått ferdigbygd terassen, så da får jeg
vel konsentrere meg om å male og ordne den ferdig, så snart jeg kan hive hvertfall en av krykkene...
Håper du koser deg i ferien, gleder meg til å høre hvordan du har hatt det!
Sommerklem fra Cathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har så vackra rosor, dom ser ut och trivas hos dig. Ha nu en riktigt skön semester och sommar.
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Viola sa...

Både rosene og revebjellene er nydelige! Nyt sommeren og god ferie! :)

GundaM sa...

Så vakkert,)

Kos deg på ferie, selv ahr jeg vært en tur ved middelhavet og la inn bloginnlegg automatisk på dato før jeg dro...Litt snedig og litt upersonlig, skal ikke gjøre det igjen men det er altså mulig da;)

Klem fra meg

Carole sa...

Kerstin,
You are so lucky to have foxgloves growing wild in your country. Roses are sometimes a little hard to grow for some. Try "knockout roses" or shrub types. Much easier!!!
Hope your enjoying the summer so far. Hope your computer issues get resolved. I know how frustrating that can be.
Carole

Jannickes Hjemmekos sa...

Heisann
Første, men ikke siste gangen jeg er innom bloggen din. Du har mange interessante innlegg med fine bilder. Kommer snart innom igjen. Ønsker deg og dine en strålende gerie. Klem fra Jannicke

Jannickes Hjemmekos sa...

Sitter i halvmørke; ferie, skulle det naturligvis være. Huff, pinlig...

AnnetteK sa...

Vakre roser.
God sommer :)

Angel.Pearls sa...

Så fina sommarblommor -du vet väl att den översta "Stormhatt" är giftig! Kran//Eva

Tiril sa...

Flotte blomsterbilder Kjerstin:))
Ønsker deg en flott ferie, jeg må vente ytterlig 2uker til.

M.E.V. foto sa...

Vakkert:) Håper du koser deg der du er. Klem

MODERN COUNTRY sa...

Hei Kerstin!!

dine bilder er som et romantisk og deilig hav!! Et vell av roser er noe av det flotteste jeg vet og gir sånn stimulasn til alle sanser. Du skulle jo plukket en hel kurv og tatt deg et rosebad :)) Her om dag jeg en tv kokk som laget deilig syltetly av roseblader. Det så faktisk utrolig deilig ut. Har du hørt om noe sånt?

Håper du fortsatt har en herlig sommer, varm klem!

Aina

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

God reise min venn!

PS: Jeg har også store problemer med blogspot, blir sprø:O)

Tina sa...

Flotte blomster, roser er jo bare drømmen, men enig med deg, de er jammen ikke enkle! Kos deg i ferien og håper du får det fint! Klæm

Galleri Hönshuset sa...

hej på dig. Hur står det till?

Det var ett tag sen, men nu när det bara regnar så har man tid och sitta vid datorn och se vad alla har hittat på =)

Vilka underbara sommarinlägg du har gjort. Blommorna älskar jag och den rostiga gamla kärran...sååå fin.

Jag längtar tills våran trädgård börjar se ut som din gör, för vi har bara rensat så vi kan få en trädgård som vi vill ha. det tar ju några år innan man har bestämt sig....

Önskar dig en härlig fortsättning på sommaren. Kram Pirre

Mjuka sa...

Ljuvaste vackraste blommorna hos dig!
Kram vännen
Malin