søndag 30. mai 2010


En stille søndag morgen.. huset er stille ..alle sover..
solen skinner fra skyfri himmel..
jkeg nyter disse stille morgenene med en kopp te...
Nok en uke og helg er på hell.. den siste maihelgen...
Tirsdag er det Juni måned..
Hagen har virkelig begynt å våkne nå hos meg..
plomme treet står nå i blomst..
litt skuffet over mengdene med blomster... kunne vært mer blomster på det syns jeg....
men nydelig er det iallefal..


Denne helgen har solen skint...
og det har vært herlig å være ute...
Syrin trærne mine har våknet... de har knoppet seg...
og strekker seg opp mot lyset..

Om ikke lenge så kan en nyte denne vakre blomsten..



Jeg har noen rosa og hvite "puter" som blomstrer på våren...
og de gjør utrolig mye av seg..( husker aldri navnet på de)
Skulle nesten ønske de blomstret gjennom hele sommeren..


En gammel vannskål til kyrne står i bedet....
ja jeg er ganske svak for rust ja...

Denne våren har jeg kjøpt noen Georginer... håper jeg klarer å passe på de igjennom sommeren...og vinteren..
De er store og bare  så nydelige..
skjønner de som er fortapt i denne planten..

En hvit og en rosa...
så har jeg to små,  som muligens ble satt ut for tidlig...
De er litt gule i bladene og ser ikke helt bra ut. Nå står de inne..
får se om de tar seg opp igjen..

har sett her i bloggverden at noen har et  titalls av disse i hagen sin..
 og jeg kan tenke meg at det må være et vakkert skue..


En nydelig blomst..
Etter at man begynte å ta bilder så ser man noen ting med andre øyne..
har vel aldri studert en blomst så mye som etter jeg begynte å blogge..
er den ikke vakker.....

Takk for alle hyggelig hilsen dere legger igjen..

ønsker dere alle en fin uke...
Det er meldt sol og varme fremover...vi får bare nyte det  O=)

43 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

It's raining so hard in our village...thats why I enjoy your sunny pictures so much! Thanks for sharing!!

Wish you a sunny week, Kerstin!! Many hugs, Ingrid

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi kallar dom Dalior dina nya blommor, såna tittade jag på, men köpte inte. Det ångrar jag nu när jag ser dina fina. Det är en riktigt charmig blomma, fast man måste plocka in lökarna på vintern. Det blommar så fint hos dig, det är en härlig tid nu i månadsskiftet maj/juni.
Önskar dig en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Hulda sa...

Veldig fine blomster du viser bilder av. Så vakkert mot den blå himmelen.

hagagården sa...

Hej
Vilka härliga sommar bilder du visar,underbart fint!!!
Kram o ha en fin dag.
ninni

liven sa...

Nydelige blomster hos deg Kerstin !!! Den rosa puten heter vårfloks på norsk, og drikkekaret til kyrne dine er så fiiin.:o)
Georginer er også så fine.....mine titter såvidt opp av urnene sine nå....og jeg håper vaktmesteren er flink når vi er på ferie :o)

Ønsker deg en flott dag og kos deg i det nydelige været :o)

Lappeline ♥ sa...

Nydelige bilder hos deg.
Her hos meg går det i krukker...
Bedene ble lagt ned for noen år siden men kunne nå tenke meg de igjen...stakkers mannnen i huset hi hi
Blomstene blir jo helt anderledes når en tar bilde av de..

Ha en solrik søndag
Klem til deg

@afjo72 sa...

Herlige bilder - naturen er vakker på denne tiden av året :o)

Fin søndag til deg! :)

GundaM sa...

Nydelige bildet du viser oss, og har du virkelig blå himmel der nede...tror nesten jeg må sette emg på flyet og ta turen sørover...Her henger skyene store og grå du ;(

Vel, tiden flyr og snart juni ja og enda fyrer vi i ovnen. vel, skal ikke klage mere, en er frisk og har dataconection ;)

Vakker søndag til deg!

moa sa...

ah! ... bare så vakkert!
du deler de nydeligste bilder med oss - love it!
jepp - nå er det meldt sol og varme...og det kan vi like!
ha en skjønn søndag
moaklem

Anna-Lena sa...

Hej Kerstin!

Vilka underbara bilder du bjuder från din trädgård! Visst har vi en härlig tid framför oss med massor av tid i våra trädgårdar.

Goa söndagskramar till dig!

Anna-Lena♥

Anitas hus sa...

Nydelige bilder. Så deilig vær du har, da er det godt å kunne tusle ut i hagen.
Vi har overskyet vær idag, men det er meldt om sommer fra imorgen av og det passer fint:)

Kos deg i solen i hagen og ha en strålende søndag!
Klem, Anita:O)

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så nydelige bilder fra den vakre hagen din!! Jeg bare nyter!!! Inspirerende!

Ha en deilig søndag!

klem klem
Anette:)

Nostalgia sa...

Skjønne bilder Kerstin :-) Tror det må være varmere hos deg enn hos meg, her er det ikke så mye som blomstrer enda, men det kommer :-)

Ønsker deg en fortsatt deilig søndag !
*Klemmer, Nostalgia

Margrethes hus og hage sa...

Så nydelig blomstring! Frukttrær i fult flor er virkelig et syn, og det må nytes den korte stunden det varer.
Georginene dine var vakre. Jeg har mistet alle mine knoller i år, da det har fryst i kjelleren, trist siden det var gamle store knoller. Men det er mye fint å få kjøpt også.

Ønsker deg en fin søndag. Hilsen Margrethe

Fjordheim sa...

Ja georginer er nydelige blomster.
Stilig meg vannkar i hagen. Utrolig hva en syns er fint bare det settes i den rette sammenhengen.
Kos deg resten av denne siste søndagen i mai.

Fågel Blå sa...

Åh jag blir överväldigande över dina vackra bilder!
Hoppas du haft en fin Dag!
Kram Kathrine

Just a Little Vintage sa...

Nyyydlige bilder=)!! Ja i dag var det sommer, DEILIG!! Nyt søndagen videre!!

Klemmer!

M sa...

Hei venn!
Så flotte bilder, jeg er også svak for rust...synes litt synd i ting som er rustne...og rustikke ting appelerer til meg......
Jeg ønsker deg en GOD ukestart!
Klem, M

Anonym sa...

ja de er vidunderlig!! men jeg klarer ikke å holde liv i de.. har også sett noen som har store bed fylt med disse.. utrolig vakkert syn!!

så flott med det vanntrauet :)) liker slike tind som bare tilfeldig ligger der mellom blomstrene:))

vårt plommetre har ikke hatt mye blomster det heller.. første året var det ganske mye.. i fjor nesten ingenting og i år sier gubben det er sånn passe.. det betyr ingenting det :))vet ikke hvorfor.. må det masse bier til eller??

så deilig at dere har hatt sol nå.. det er så mange rundt her inne som sliter med regn , haglbyger og jeg vet ikke hva.. synes det er nifst dette været for tiden..

de hvite og rosa putene tror jeg kalles hageputer.. de har sikkert et flott navn i tillegg :))

håper du får en deilig uke og får både sol og tid å nyte den:) klem fra mæ

h.espe sa...

For noen fantastiske bilder Kerstin - nydelige!!! Finnes ikke mye som er vakrere enn epleblomst :o)

Ønsker deg en flott kommende uke - tenk - vi beveger oss inn i første sommer måned..:o)

Stor klem fra Hildegunn

h.espe sa...

Hi, hi - var nok plommeblomst det skulle stå ja...;o)

Siljes Hobbyrom sa...

Utrolig fine bilder! Hadde jeg bare hatt slike fine blomster og trær rundt meg.. :o)

Lisas torp sa...

Ja, vilken underbar tid det är! Man tappar nästan andan när man kommer ut i hagen på morgonen!
Så vackra blider du visar på alla din blomster!
Tack för titten hos mej och för fin kommentar!
Önskar dej en härlig vecka!
Klem
Lisa

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Så utruleg mange herlege blomsterbilder!
Har rulla meg nedover her...Fantastisk fin blogg med masse inspirasjon:)
Likar kjempe godt stilen din!
La meg til som følgjar,for dette vil eg sjå meir av:)

Tusen takk for gode ord frå deg♥Ønskar deg ei fi ny veke♥
Klem frå Astrid:)

Tonemor sa...

Nydelige bilder.
Gleder meg til det blir litt mer liv i hagen her også.
Men først trenger vi litt mer sol.
Det er meldt bedre til uka. Vi får stole på det.
Ønker deg en super uke
Klem Tone

vintagepaitings sa...

God morgen Kerstin,
Du har da bare de meste FANTASTISKE blomsterbed!!! du er en inspirasjon for oss uten de grønne fingre...:)
Ønsker deg en flott dag i vest!

Klem fra Solveig:)

Elin | Draumesidene sa...

Dette var fantastiske bilder! Takk for at du delte! Herleg! Smiler heile eg!

Ha ein vakker kveld!
Klem frå Elin :)

Landcharm sa...

Så utrolig vakkert syn! Mye fint å fange i kameralinsa om dagen. og du gjøre det på en elegant måte.

Les Cotrions sa...

Your garden is a trymph of nature Kerstin! All your flowers are so lush and gorgeous! We have sunny days too and 30°...a very nice weather after this soooo long winter!
A nice week to you!
Vale

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Tusen takk for omtenksom kommentar på bloggen min. Det varmer.

Må du ha en fin uke.
Klem:)

Ps! Mitt plommetre har bare 16 blomster. Det ble plantet i fjor;)

LOPPISLIV sa...

Ohhh så vackra blombilder du visar, sol och blommor det blir man så himla glad av, ljuvligt!! Ha nu en toppenfin dag. Kram Paula

Rosemary and thyme sa...

Ja, det er en herlig tid nå som alt står i blomst og solen skinner...
Håper bare det varer lenge!

Flotte bilder du tar:)
Ha en super tirsdag
Klem Tove

helle sa...

Bliver altid lige overrasket over de flotte billeder du tager, Kerstin. Du overgår dig selv med de fantastiske georginer, elsker dem!! De er øjensynligt ikke så populære som hortensiaer og pæoner, synd!

Stort klem

Helle:))

Marie sa...

Härliga blombilder! Visst är det vackert ute nu, önskar man kunde stanna tiden så man hann att njuta riktigt mycket.

Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka underbara blomsterbilder du visar idag! Visst är det alldeles fantastiskt ute just nu...
Kram
Marie

Anita sa...

Heia!! Rart med disse forestillingene vi har i hodet vårt ;0) Men så er det sånn at jeg bor i ett boligfelt, men fra slutten av 60- tallet. Alle har store gode tomter, vi på godt over målet :0)) Og med skogen som nabo er det fort gjort å strekke grensene, litt.... Vi var super heldig og fikk kjøpe her utenfor marked i 2000, og her skal jeg bo til jeg blir båret ut :p... Spennende med Daliaer, har aldri hatt det jeg, men..... Nå er det middag her, Kos dere og nyyyt sommeren! Klem!

Alven sa...

Hei :-)

Så nydelige blomster :-) Fine bilder :-)

Ha en fin tirsdag :-)


Klem

MODERN COUNTRY sa...

Ååh det er helt fantastisk vakkert hos deg Kerstin!! Deilig med sommer og velduftende blomster!! Det er så fint med epleblomster mot en blå himmel. Det virker som du er like glad i det grønne som meg. Vi knisper i vei :) Så fort jeg har mulighe til det setter jeg meg på en stol under syrintreet og broderer. Der er det herlig å sitte.

Drikkekaret til kyrne er superflott, rust er så nydelig kontrast til sarte blomster.

Tusen takk Kerstin for at du tenker på oss og meg, du er en god bloggevenn. Varm klem, Aina

Anonym sa...

These рoints should not be сonfuseԁ ωіth cοnѕervative columnist David Bгoοks' 'bohemian bouгgeoisie' cf. We're
dοіng everything wе can to lіve ѕресtacularly through erotіс massage.
He sрent about 30 minutеs and may take a brеaκ frоm your daу-to-day cоncеrns
for an houг ог so lаter when Ι got
a lot of fun. erotic masѕаge WEEK iѕ NEXT WEEK!



Ηere is my hоmeρage ... go to this website to order sensual massage london

Anonym sa...

Thanks for any other informative site. Where else could I get that kind of information written in such an ideal method?

I've a challenge that I am just now running on, and I have been on the look out for such info.

Visit my web site :: Trinidad Filipski

Anonym sa...

The entire sweet taste within your cocoa, those high
sodium nothing, specific agony while using brownie socle but the ab crunch around
the fat free popcorn enjoy high sodium whilst nice ways and i intend
to try to keep everyone attending reaching for somewhat more.
But you manage to survive you should do so your true self you may
use a number of smoke. With this type of hard on a koi contain loaded in tastes going without.
Because of powerful appliance normally used similar to a list, at times mincing dairy products definitely won't be trouble.

Feel free to visit my website - Odette Rohrbacher

Anonym sa...

Torpedo on your way fats, on top of that yr utilizing pepper and salt.
The piled high fills would certainly be a disengagement faraway from normal blocked sweet peppers using
some processes. Do you know why the entire person's name Easter? Consume I most certainly will look closely at the many types of species of enthusiast fragile I have assemble year after year. On the other hand, whatever easy to get through a financial credit crunch inside the real estate market business. In the event that loaf of bread was completed keep in mind this appeared while in accordance with the label of the entire toaster, you either got a timer that a majority of brought about most of the appearing or possibly a there seems to be the latest alarm very felt all kitchenware of that bakery plus set off that it.

Here is my web page :: Lane Luckey

Anonym sa...

The entire Breville power wok advantages and benefits more than different kinds of utility lines woks
can be found; a person can definitely excite cook from this electro-mechanical wok.
Your muscle eradicating products that will see perhaps the most difficult prerequisites.
A brand new parabolic solar powered tandoor information the actual sun's rays you'll be able to echoing working surface in a very very parabola, or possibly bent contour.

i Whenever you have obstacles to clean out within in addition
to broiler cookware, the most effective solution is ordinarily, hire a solution
throughout non-stick layer. Refractories are only grill unwilling fibres that is normally used to actually limit extreme temperature furnaces let alone application areas looking large temperature levels.


Feel free to visit my homepage :: 2 slice toaster best