fredag 28. mai 2010



Nå er det Tulipan tid i hagen hos meg..
alle de titalls tulipaner jeg plantet i fjor høst er nå på veg ut i full blomst..
jeg syns det er et vakkert syn..
Fargene går i hvite og rosa...




Løkene ble plantet i bedene
i krukker og bøtter..
Rosa  og hvitt, sammen med rust er vakkert for øynene syns jeg ..



En stille stund i hagen ...
som jeg nyter når lille Eyas valpen tar seg en blund...
nyter den overgrodde hagen..
Solen skinner og temperaturen har steget litt..
Livet er ganske godt akkurat nå...
og det er nuet jeg prøver å ta vare på...

Om ikke mange dagene er vi kommet til Juni måned....
oj som tida går...





På en hvit stol i hagen nyter jeg en kopp te og stillheten..
Det  er så deilig med slike stunder alene...lar tankene sveve avgårde..
Drømmer meg bort litt...
Og jammen duppet jeg av en stund i solen også..

Til helgen skal det klippes og ryddes i hagen...
men hagen er nå litt sjarmerende også slik den er syns jeg...




Ønsker dere alle en fin fredag..
I dag trer min yngste sønn inn i tenåringens verden..
Hm..vi har vel fått merke at han allerede har vært innom det stadiet..

Gratulerer med 13 års dagen kjære Mikael..
Du er en flott gutt som vi er veldig stolt av og utrolig glad i O=)

En ny epoke er over her i huset..
Til høsten har jeg ingen barn på barneskolen.. de er blitt store alle fire barna ..

Ja sånn er livet...og mor blir bare yngre og yngre.. (ler) O=)O=)
Nyt helgen !

48 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Godmorgon vännen!

Ja visst blir vi bara yngre och yngre!
Grattis till din sons 13 årsdag!
Underbart vackra tulipaner och underbara bilder! Visst är det skönt att få vara alldeles ensam stanna upp en stund, och njuta av det goda och vackra runt omkring en, det som ger glädje i själen.

Önskar dig en härlig dag!

Kram Mimmi

Fågel Blå sa...

Lovely lovely!
Underbart vackra bilder vilket tulpanhav!
Och så detta hav med vita blommor och stolen med quilten!
Så fint!
Hoppas du får en fin helg!
Kram Kathrine

vintagepaitings sa...

Hei hei gode Kerstin,
Åh for et fantastisk bilde du viser fra din hage - det "overgrodde". jeg fikk lyst til å ta av meg skoene og sette meg ned og kjenne solen varme. En skikkelig vestlandshage. Herrlig!
Ja tiden flyr og det er bare å bre ut vingene og la seg flyte med. Så får man heller slippe skuldrene og ikke tenke på alt man skullle eller burde... det er en utfrodring...
Gratulerer med tenåringssønnen!
God helg til deg!
Klem fra Solveig

Lisas torp sa...

Grattis till sonen! Så härligt att fylla år denna vackra tid!

Så många vackra blomster du har och så fint du har gjort!
En härlig försommmarstämning är det hos dej!
Ha en koselig helg!
Klem
Lisa

Anita sa...

Sååå nydelige bilder, overgrodd og rust er bare såå vakkert :0)) Gratulere med siste tenåringen! Jammen glad det er noen år til jeg er der... Her blir det en vakker dag. Håper det blir det hos dere også! klemmer fra Anita!

H elle K sa...

God morgen Kjerstin.
Ja, det er så sant. Hva skal jeg si, som snart er bestemor til tre stk!! Ja, ja, en er vel ikke eldre enn en føler seg. Nydelige bilder fra hagen. Kos deg og lykke til med tenåringen i dag..Klem Kristin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till Mikael, idag är det hans dag, fylla tonåring är stort. Kan se framför mig en liten vovve som sover, då får man passa på och vila sig. Du har ljuvligt i din trädgård nu, så många tulpaner. Underbart och sitta där ute, det blev god lön för alla lökar du satte.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Sologbolig sa...

God morgen, kerstin. For et nydelig tulipanskue. Fiiint.
Gratulerer med bursdag i huset. Ja, nå står eg på farten til å være med mine 13åringer til Ungdomsskolen( 20 stk), vi skal på besøksdag der i dag og de er både spente og litt nervøse, men gleder seg masse også.
Nå må eg gå, det vil si eg har bil i dag fordi ungd.skolen ligger lenger vekke enn barneskolen. Ha ei flott helg. Klem fra Sigfrid.

Mitt Hvite Skattkammer sa...

Så utrolig flotte bilder du viser frem, jeg også elsker tulipaner og hagen min står i full flor for tiden... oen tar jeg inn og noen gir jeg til gode venner men de fleste får stå og strekke seg mot solen ja....

God helg klem til deg :o)

Pysselpalatset sa...

Hej där, oh så fina tulipaner... ha en riktigt god helg... klem Fra Jeanette

hagagården sa...

Hej
Men så mycke underbart vackra tulpaner du har där hemma,underbart fint.
kram o ha en fin dag.
ninni

Huset på toppen sa...

Hei Kerstin:)
Gratulerer med dagen til tenåringen,ha en fin feiring. Oj, så flott det blomster hos deg, koselig med masse tulipaner i hagen,hr hos meg blomster tulipanene snart..
ha en fin helg, nyt dagen kos deg i hagen;)
Klem Linda

Anonym sa...

du så vakre bilder fra deg :)) den hagen minner meg om somrene som barn.. høyt gress med masse blomster.. jeg plukket store buketter til mormor:))

og tenk at noen små løker kan bli så vakre :)) nydelige tulipaner!!!

gratulerer med dagen til yngstemann:))

ja nyt dagene.. synes dagene raser avgårde.. snart sitter vi og mimrer om sommer igjen:))

ha ei deilig helg.. klem fra mæ

Anita fra hjerterommet sa...

Gratulere med dagen til din yngste:))

Tulipaner er virkelig flotte blomster, eneste fordelen med dette kalde været er at tulipanene står lengre synes jeg.. mulig bare noe jeg innbiller meg, he he

Ha en strålende helg!

Klem fra anita

Petunia sa...

Gratulerer så mye til bursdagsgutten (og til mammaen!!)
Håper det blir en strålende dag etterfulgt av en flott helg!
Nydelige hagebilder:)

Hulda sa...

Herlig blomstring hos deg! Så vakkert med den hvite stolen, teppet og sinktingene sammen med blomstene. Et nydelig blikkfang.

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så vakre og sommerlige hagebilder, Kerstin!!! Så fordig og flott hage du har:) Og det er jo så vakkert med tulipaner:) Kunne ønske jeg ved et trylleslag hadde helt fiks ferdig hage jeg også;)

Ha en strålende helg!

Stor klem
Anette:)

Home and Lifestyle sa...

Congratulations with your son...and a happy birtday! Your pictures are great, I love the garden and the "tulpen" you have...enjoy them during - I hope - a lot of sunny days!

Many hugs and a happy weekend! Ingrid

Rosemary and thyme sa...

Koselig hage du har
Tulipaner er så vakre. Tror jeg må plante litt flere til høsten.
Gratulerer med sønnen i huset.

Ønsker deg en fin dag
klem Tove

Som mine dager er sa...

Regelrett nyyydelig i hagen din. Med alle de sommerblomstene i et herlig hav av farger. Skjønner at du nyyter i lange drag.

Tenk, vi starter på ferien på mandag vi. I fire hele uker skal vi storkose oss litt her og litt der. Mandag morgen setter vi oss i bilen og ruller mot Danmark. Siden blir det lengre sør. Oh, som jeg gleder meg.

Kos deg og grattis med Mikael.

Klem Marit

Kerstin sa...

Så vakkert det er i hagen.
Grattis med 13 åringen. Men som du sier, vi blir jo bare yngre :)
Ha en flott helg!
Klem Kerstin

Noatunfrua sa...

Så nydelige bilder!! Virkelig sjarmerende hage, ja :)
Det slo meg liksom da jeg leste innlegget ditt - tenk at vi syns RUST er fint!? Alt med måte, så klart, men det er litt morsomt syns jeg..

Hvite/rosa tulipaner sammen med litt rust var iallfall vakkert! :)

Ha en deilig fredag!
Klem fra
Laila Johanne

Les Cotrions sa...

Oh Kerstin! Your garden is enchanting! Love your tulipds and bulbs in so beautiful shades! I understand you like relaxing there!
Happy birthday to your son and happy week end!
Vale

Solveig sa...

For et herlig innlegg med mange skjønne tulipaner, for ikke å snakke om det siste bildet av hagen din!!! Der kunne jeg lett ha funnet roen!! Liker så godt stilen din og er helt enig i at hagen ikke bør være så "straight" bestandig. Liker sånn "rufsehage", jeg:o))))
Tillykke med tenåringsgutten. Selv har jeg et stykke frem før de havner dit begge to, men tiden flyr så man vet vel ikke ordet av det...
Ønsker deg en strålende helg og håper at varmen kommer til deg.
Klem fra Solveig

M sa...

Hei min skjønne, tusen takk for at du henger med meg, selv om jeg henger i en tynn tråd i bloggeverden for tiden.....liker det IKKE....rart i grunn, at blogging blir et savn...
MEN...det skal nok bli mer tid til blogg fremover.
Ha en fiiiin frædda!
Klem, M

Missfryd sa...

Så mange nydelige tulipaner du har.
Gratulerer med sønnen:-) Min "lille" gutt blir 16 i dag!!
Klem Ingrid

Jannicke sa...

Ja - hehe - er det ikke rart det at ungene vokser og gror, mens vi blir yngre og yngre.. :o)
Gratulerer til sønnen og tenåringen :o)
Min sønn har ennå 1 år igjen på barneskolen, kjenner jeg er litt glad for akkurat det :o)

Vakre bilder av nydelige tuøipaner. Denne vinteren har mange av mine tulipoanløker måtte bøte med livet... men noen overlevde og står i fin blomst nå.

Ha en riktig fin helg!

Klem J.

Jannicke sa...

Var visst vanskelig å skrive tulipan i dag ;o) hihi

Bente sa...

Så vakkert det blomstrer hos deg nå. Hos meg er tulipanene ferdigblomstrer og det står litt triste blader igjen. Nå venter jed på de andre blomstene mine.
God fredag til deg.

Bente

Lappeline ♥ sa...

Gratulere med tenåring s gutten i huset.
Håper han får en fin dag..
Yngste min er snart ferdig med ungdom skolen...hmm jeg blir bare yngre og yngre jeg også hi hi

Nydelige bilder fra hagen din.
Ønsker deg en fin helg

Klem til deg

Randi sa...

Så flotte tulipaner!!
Så koselig det så ut med den stolen...der må det være godt og være.

Gratulerer med stor gutt.

Håper dere får en fin fin helg

Fjordheim sa...

gratulerer til din sønn. Og lykke til med en ny epoke i livet.
Ja men vi blir jo ikke så raskt eldre som ungene blir store. Hmmm.
Kan ikke forstå hvor årene blir av. Nydelige tulipaner.
Ønsker deg ei herlig helg :)

Torilpia sa...

Herlig med litt vill hage .. i alle fall sånn på våren. Har masse hvitveis og andre blomster rundt om på plena - og de skal få stå til de avblomstrer.

Nydelig liten krabat dere har fått i hus .. artig innlegg under her :o)

Gratulerer med tenåringssønn - tiden går ja .. helt klart.

Håper alt er bra med dere og at dere får ei flott helg - klemmer!

liven sa...

Grattis med bursdagen til gutten!!
Tenk min yngste går ut ungdomsskolen om noen uker.......
nydelige tulipaner og så mange som du har da!!
Til høsten skal jeg være flink altså....har bare noen hvite og noen aprikosfargede jeg!!
Ønsker deg en fin helg Kerstin :o)

Ruths datter sa...

Man er som man føler seg, sier jeg.Ønsker deg en flott helg

Alven sa...

Hei :-)

Så vakre tulipaner som du har i hagen din :-) Gratulere med tennårings gutten din :-)

Ønsker deg en flott helg :-)

Klem

Datt sa...

Åh, så nyelige de rosa og hvite tulipaner! Tror nesten jeg må plante litt slikt til høsten jeg også, GLEDER meg på egen hage! :D

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Det var flotte tulipaner, her i gården er de ferdige og ikke så pene. Grattis med stor gutt, sikkert rart når alle blir store. Ønsker deg en flott lørdag:))

Tulip sa...

Kosebilder du viser,Kerstin.
Sådu har 97-kullsbarn du også? har en gutt som blir 13 i juni, men det er min eldstemann:)
En morsom alder synes jeg!!:)
klem

Min Still By Maia sa...

Sååå nydelig!
Jeg elsker tupipaner.
Gratulerer til gutten din :)

Ønker deg en kjempefin helg.
MaiaKLEMMER

Viola sa...

Så fint det blommar hos dig, underbara rosa färg på tulpanerna, älskar den där milda rosa färgen, önskar en skön helg, med sol och värme, här finns den i alla fall inte, kram

Unknown sa...

Gratulerer med tenåringen!! - og for noen nydelige tulipanbilder du viser... Herlig! Ønsker deg en strålende helg! Klem til deg!

moa sa...

hihi...klart du blir bare yngre :0)
..samme her i huset - fra høsten starter min minstemann på ungdomskolen...dermed er barneskolen historie....
og FOR en skjønn tulipanhage du har, sukk....i de vakreste farger!
ha en fin helg
moaklem

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härliga bilder! Dår på stolen på sista bilden skulle jag gärna sitta och njuta av det underbara vädret och alla vackra tulpaner som blommar.(ja...alla andra blommor också!).

Hoppas du får en fortsatt fin helg!

Nostalgia sa...

Ja tenk det er snart juni :-) grattis med tenåringsgutt !
skal si det blomstrer, nydelige bilder :-)

Ønsker deg en fiin kveld !
Klem, Nostalgia

GundaM sa...

Skjønner du må ha mere sol enn meg oppe i lia her ja ;)))Nydelige tulipaner!!

Og grattis med fjortis da! Tiden flyr det er sikkert når en ser på sine "små" avkom du. KOs deg på lørdagskvleden!

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej,
Loppisen kommer att vara strax utanför Trollhättan :)

Vilka härliga tulpaner du har och lilla valpen i förra inlägget var ju bara helt bedårande! :)

Kram, Carina

M.E.V. foto sa...

Herlige tulipanbilder:) Det er viktig og nyte hagen også, deilig med slike stunder...

Gratulerer til sønnen:)