fredag 7. mai 2010

39 kommentarer:

Lykkelita sa...

Så flott med masse urter - praktisk og dekorativt:) Gratulerer med liten valp - nydelig navn på en vakker krabat. God jobbehelg:)
Klem fra nord!

(eddas) sa...

Masse deilige urter..duftpelargonia..har aldri hørt om før...hva er det..og hvilken farve på blomsten er det??
Ha en super dag...solen skinner som bare det:)
eddaKlemmer til deg

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
åh så läckra bilder på dina ljuvliga kryddväxter!
ser så läckert ut!
Ha en fin Helg!
Kramis Kathrine

Tonemor sa...

Synes jeg kjenner duften av krydderurtene helt hit.
Nydelig!!!
Jeg "luftet" plantene mine noen timer midt på dagen i går. Glad de ikke ble stående ute for i morges var det -4 grader igjen.
Håper på varmere tider nå.
God helg
Klem Tone

Anonym sa...

heldiggris!!! skulle gjerne vært med statsråden.. beinhard jobb men knallfin seilas..

Kjøkkenvinduer skal bugne over.. det er så innmari kos klem fra mæelig for ikke snakke om godt som du sier..

ha en flott helg Kerstin og kos dæ med valpen:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt med alla kryddor, men än är det för kallt och ha dom ute. Den här helgen blir det blåsigt och troligen regn. Bra helg och jobba, nästa blir säkert bättre.
Låter som en spännande resa din son ska göra, fast jag vet inte vad tokt betyder.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Mm,så virkelig deilig ut. Elsker urter. Holder i disse dager på med en urtehage, så i dag skal jeg plante litt buskbom rundt den. Gleder meg!
Ønsker deg en flott jobbe helg:)

Som mine dager er sa...

Ja urter er med å legger den siste finishen på maten.Man blir jo nesten avhengig av denne "pynten" og smaken den gir. Synes isformen var helt nyyydelig. Og du har så rett så rett - gamle ting skaper stemning. Iallefall i bildene dine.

Kos deg med jobbhelgen, Kerstin.

Helge-klem fra Marit

Lappeline ♥ sa...

Syntes jeg kjenner duften av urtene hos deg.Dette kunne jeg også å prøve,men jeg må kjøpe planter er ikke så flink med frø.
Håper du får en fin fredag og
Ønsker deg en god helg

Klem til deg

Kerstin sa...

MAsse flotte urter du har :) Det er deilig å bare kunne plukke inn sine egne urter.
God tur til sønnen. Kan tenke meg det blir en flott tur.
Ha en strålende helg.
Klem

Riviera Maison Molde sa...

Vi ønsker deg en herlig fredag, og riktig god helg:)

Vårhilsen fra
damene hos Riviera Maison Molde:)

Maliva`s verden sa...

Mmmmmmmm....kjenner neste lukten av urter helt hit jeg, nydelig bilder;o) Koselig at du trives på jobb og gleder deg selvom det er helg...hi-hi. Det gjør jeg også, men nå har jeg frihelg. Deilig det også. Utrolig søt lyskronen din ble.....God jobbehelg! Klem fra M-L

Josefine sa...

Hei min venn..

Å for noen koselige bilder av din lille urtehage:)) Den som kunne vært der i dag og duftet på dem!!!!!

Herlig stemning her å bloggen din, blir glad av å komme inn hit...

Ønsker deg en hæærlig formiddag og en flott helg, så håper jeg vi sees snart...stooor klem

h.espe sa...

Elsker urteplanter, men har ikke komemt så langt at jeg har plantet i år. Men, skal kjøpe på butikken, og plante om i større krukker :o)

Strålende helg til deg - her i Oslo er det STOR sol i dag..!

Klemmer fra Hildegunn

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Härliga örter! ♥
Vad fina kärli du satt dem i! Gillar den där zinkbyttan!

Jag tänkte ordna lite med mina kryddväxter nu i helgen.

Kram
Mia

ANETTESHUS.COM sa...

"Urtehagen" din ser fantastisk ut, Kerstin!! Mmmm ... er helt enig - det er jo så herlig å ha friske krydderurter tilgjengelig, jeg bruker det til alt mulig, jeg også *smiler* Drømmen er selvfølgelig en egen urtehage, men det gjenstår å se om jeg får til det noen gang;)

En strålende helg ønskes deg og dine!!!

Klem klem
Anette:)

Les Cotrions sa...

What a nice little garden Kerstin! Love your herbs in unusual pots! Very inspiring photos!
Happy day!
Vale

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hejsan!

Kikar in o tipsar dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig att jag nu startat en ny spännan tävling:

http://uj76.blogspot.com/2010/05/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..med chans att vinna ett presentkort värt 400kr + fri frakt från en UNDERBAR inredningsbutik - kika gärna in o delta i den med :)

Kram

Norregård sa...

Ljuvliga örter Kerstin!!!

Ha en bra Helg!!
Kram Klem Malin

Jannicke sa...

Hei Kerstin.

I dag er det virkelig nydelig her i Bergen... nå kan vi finne frem småskoene tror jeg... :o)

Likte så godt den hvite potten med krydder i! Skulle gjerne hatt noe slikt selv :o)

Har vært en tur til Ofelia i dag... trist opplevelse... stakkers de som har fått drømmen sin knust..

God helg, håper lille vofsen har det bra :o)
Klem J.

Solveig sa...

Så mange dekorative urter du har! Må se til å få sådd noen jeg også:o))) Er sikker på at de dufter godt! Veldig koselige og inspirerende bilder!
Så heldig han er, gutten din. Har vært ombord i skipet en gang, men aldri seilt med det. Skikkelig et stas-skip er det!!
Ønsker deg varmegode maidager, min venn.
Klem fra Solveig

Ruths datter sa...

Så deilig med urter da. Det må være kjekt å ha innen rekkevidde når du kokkelerer. Nydelige bilder du tar.
Klem

Viola sa...

Här lär det dröja innan man kan plantera ut något, vi har full storm och bara ett par plusgrader och inatt ska det kanske bli frost, ska aldrig värmen komma, kan tro att sonen kommer att få en upplevelse för livet, ha en skön helg, KRAM

M.E.V. foto sa...

Herlige urter du har, og gratulerer med valpen:)

Hva slags spraymaling brukte du på lysekrona? Jeg har en lysekrone som er grønn og oransj... Ikke så ille som det høres ut, men jeg ønsker å spraye den brun/svart. Har imidlertid aldri gjort slikt før, så jeg er litt redd for å ødelegge den. Jeg vil helst ha en matt finish... Finnes spraymaling i matt også?

God helg:) Klem

Janne i Fagerlia sa...

Så trivelig hos deg, med urter i alternative potter. Smart!

Guttemamma sa...

Så koselig på benken din,Kerstin ,og jeg kan nesten lukte de deilige urtene bare av å se de herlige bildene dine!!
God helg og klem♥

liven sa...

Herlig med urteplanter!!
Både velduftende og dekorative :o)
Så koselige bilder fra kjøkkenet ditt....og takk for en fin dag :o)

ha en fin helg Kerstin :o)

Rosemary and thyme sa...

Herlig å bare kunne plukke urter fra kjøkkenbenken.
Flotte bilder nok en gang hos deg.
Håper sønnen din får en opplevelsesrik tur til Shetland.

Ha en fin lørdag
Klem Tove

Tyra sa...

Heia Kerstin!!


GRATULERER du har vunnet på bloggen min!

Klem fra Cathrine

Tyra sa...

Oh... sender du meg adressen din så jeg kan få sendt gaven??
hundmass@yahoo.no
Klem...

Min Verden sa...

Har du kjøpt en georgien, så kommer det fler - man blir hekta :) De elsker å stå ute på dagen og da får du dem "ferdig herdet" også. Så, hvis du orker - ta dem ut og inn. Jeg har mine i et mini-plast drivhus i sørveggen og det er kjempesuksess. Ja, det tar litt tid i år. Skulle sådd mye mer enn det jeg har fått gjort. Blomkarse, valmuer m.m. - men det har vært så kaldt at jeg ikke har orket å drive på ute hele dager. I dag derimot - idag er jeg støl og stiv etter å ha båret georginer. Herlig!

Mia, New Room Interior sa...

Hei!! Nydelige bilder som alltid her! :-) Du kan forhåndsbestille boken hos meg ja, bare gi beskjed i en kommentar eller mail, så skriver jeg deg opp, og gir beskjed når den kommer. Flere som har spurt, så jeg får endre litt på det innlegget, og ta det med i teksten! :-) Ha en fin dag! Klem

GundaM sa...

Nydelige alternative blomsterpotter du har, eh...urtepotter ;)

Håper du har en flott helg der nede Kerstin og at voffsen skikker seg ve ;)

Thelma Louise sa...

så nydelige bilder Kjerstin..særlig bilde nr 3 var super flott.:-) Jeg slang urtene mine ut i går...og i dag skal de plantes ut i en kasse som står på terrassen..der luner det litt mer, så de tåler noen kalde...og noen urter har jeg ute året rundt, men i år smiler de ikke...vet ikke om alt har gått dukken pga sprengkula.:-)

ha en fin søndag..vi hadde nesten sommer her i går..men i dag har det gått over.:-)

h.espe sa...

Titter bare innom for å ønske deg en strålende søndag! Selv er jeg snart på vei til hagesenteret.. :o)

Klem fra Hildegunn

Randi sa...

Herlige vårlige bilder!! Gleder meg til å handle sommerblomster og urter...i år skal det bugne i hagen min:-)

Ha en fin kveld

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Färska örter är helt underbart att ha tillhands. Basilika är min favorit, tillsammans med mynta till sommarens mojitos. :-D

Hoppas du har haft en riktigt härlig helg i det underbara vädret!

Kreoline sa...

Hei, herlige bilder. Den turen blir en opplevelse for sønnen din, min fMnar og søster har reist på samme tur for mange år siden. Min far snakker om den enda. Ha en fin uke, klem.

Anne-Lie sa...

Hej goa Kerstin!!!
Ser att du kommit långt med dina örtet!!!Jag har åtminstone letat fram en låda jag ska ha mina örtet i!!!Stort det!!
Ha det gott och pussa söta vovven!
Kramar/Anne-Lie