mandag 10. mai 2010

54 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Knoppar som brister!
Åh så fina bilder!
Ha en fin Vecka!
Kram Kathrine

(eddas) sa...

heisann...
ja endelig begynner det og spire....tok bilder av tulipanene utenfor her jeg bor...de holder på og komme ut:)
ha en fin fin dag søte du..
eddaKlemmer til deg

Margith sa...

Smukke billeder, foråret er dejligt.
Hav en dejlig mandag.

Tonemor sa...

Så nydelige bilder. Virkelig vårstemning å kose seg med.
Ikke akkurat slik stemning i trøndelag. Jeg voknet til snøvær.
Ønsker deg en flott og vårlig dag.
Klem Tone

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så flotte bilder! :)
Ha en fin dag!
Klem

Lisas torp sa...

Vilka härliga blomster du visar från din hage!
Ja, våren avancerar trots kylan! Antar att ni också har det kallt och regnigt!
Nu hoppas vi på lite värme så vi tinar upp lite också efter den långa, kalla vintern!
Klem
Lisa

Ellens hobby sa...

Ja dette var jo en bra start på uken med knoppene som spirer. Fine bilder og ord du har tryllet frem....Her har vi nesten frost så ikke så mye i hagen enno nei...God veke..

liven sa...

god morgen Kerstin!!
Nydelige blomsterbilder!! Her er også den ene rhododendronen såvidt begynt å åpne seg.....og idag stod den der med snø på seg stakkars !!
Men helgen har vært nydelig.....og håper dette bare er en slik siste krampetrekning!!!
Ha en fin mandag :o)

Mira sa...

Syns stauden ligner på Flekklungeurt, men den har ikkje flekker,så da tror eg det er ein smalbladet lungeurt Pulmonaria angustifolia.

Ha ein fin dag! Klem fra Mira.

Anonym sa...

å så herlig det ser ut!!! nå lengter jeg så til hagen i dk at det gjør vondt i magen hver gang jeg ser bilder hos dere.. aner ikke hva som er i livet etter denne vinteren..

vet dessverre ikke hva den heter men nydelig var den:))

Ha en flott dag.. klem fra mæ

Rosemary and thyme sa...

Nydelig!
Så at blomstene på mine Rhododendron også var begynt å åpne seg.
Vi har en fin tid i møte.

Ha en fin ukestart
klem Tove

Bossa sa...

Fin uke til deg også. Har ikke hatt tid til å se hva som kommer opp av jorda i det siste jeg.....
Klem :O)

Ruths datter sa...

Ja rododendroen står i knopper her også. Så fint nå. En må bare tviholde på tiden. Det går så fort.
Klem

Havfruen sa...

Tror du tross alt har varmere vær enn det vi har. Ikke slike knopper å se her nei. Ikke bjørka har fått ører engang...
3 gr på første turen i dag, minusgr i går morrest....
Nydelige bilder av vårtegnene dine:)
Ha en flott dag du også, klem fra meg:)

Elin | Draumesidene sa...

Så vakre bilder! Nydeleg! Vi hadde snøv igjen i går kveld. Hagen står omtrent på stedet hvil. Men, det må no vel snart bli varmare?

Ha ei vakker veke!
Klem frå Elin :)

Lappeline ♥ sa...

Nydelige blomster hos deg.
Godt at det spirer rundt oss.
Så får vi håpe på enda noen grader varmere fremover.

Ha en fin mandag

Klem

LIVS LYST sa...

Nydelig vet du! Herlig at det spirer og gror alle veier nå.
Jeg nyter det!

Hilsen og klem fra Liv

Datt sa...

Så utrolig vakkert, så glad den grønne og blomstrete tiden endelig er på vei! :)

Viola sa...

Vilken underbar blomsterprakt du har hos idag, ljuvliga bilder, här har vi kallt och regnigt, är hemma med en ond rygg, bar för mycket förra veckan och trodde väl att ryggen skulle klara detta..men icke..så nu är det att ta det lite lugnt ett par dagar, ha en fin vecka, kram

h.espe sa...

Er det ikke herlig vel - det spirer og gror over alt... Elsker denne tiden på året, da alt våkner til liv!

Kos deg med den nye uken!

Klem fra Hildegunn

H elle K sa...

Hei Kerstin.
Så vakkert, ja, den våren er herlig. Går en runde hver dag i hagen for å se om rådyra har spist opp tullipanene, håper at de ikke gjør det. Kos deg.
Klem Kristin

Veronica sa...

Hej Kerstin!

Hur varmt har du det egentligen hos dig? Här är det riktigt aprilväder, så idag hade jag vantar på mig på jobbet. Just nu är det blåsigt, målnigt och 9 grader varmt... eller kallt, hur man nu ser det.

Hoppas allt är bra med familj och hundra.
Kram Veronica

Monica sa...

Hei på deg.
Nydelige vårtegn, til tross for snøen i dag...
Gratulerer med skjønn valp i huset.
Ønsker deg en riktig fin uke.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Våren har kommit längre hos dig, här är det lite senare med knopparna. Så fint mae alla blommor som börjar slå ut. Läste i tidningen att det är ryssvärme på gång, det ser jag fram emot.
Ha en fin vecka
Kramar
AnnaMaria

Kreoline sa...

En skjønn tid vi er inne i, knopper og liv i bed og potter. Kjekt å se at det meste av overlevd en kald vinter. Nå må vi få litt varme i luften så blir alt fullkomment. Ha en fin uke, klem.

Just a Little Vintage sa...

Takk for sist;)! Neste uke skal jeg på Stoff og Stil igjen, vil du være med? JEG kjører*knis*! Herlige blomsterbilder du deler med oss!! Jeg er ganske grønn så jeg kan ikke hjelpe deg med navnet;)! Nyt uken!!

En god kos til vovvene=)!
Klemmer!

Anita fra hjerterommet sa...

Flotte bilder du viser:)) Vet ikke hva den nydelige stauden med blåklokker heter.

M.E.V. foto sa...

Så langt det har kommet hos deg. I fjor på denne tiden stod rhododendroene i full blomst, i år er det nok enda en stund til ser det ut som. Med kun et par grader på det jevne, så går det sent...

Så, da får jeg nyte våren hos dere andre;) Jeg tror også det er en lungeurt. Jeg har akkurat plantet en selv. Fant den på en gammel tomt;)

Guttemamma sa...

Nydelige bilder....et lite under at det skjer hvert år. Og spesielt etter denne kalde og snøtunge vinteren vi har hatt i år..
klem

Marie sa...

Så fina blombilder, tänk att du redan har så stora knoppar på dina rhodedendron. Blomman du undrar över ser ut som lungört, finns i min trädgård också.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Nostalgia sa...

Åh så langt rhododendron har kommet hos deg ! Her er det mange som venter på tur, men det skal nok noen dager til før det blir noen knopper som brister.

Ønsker deg en fiiin kveld !
klemmer, Nostalgia

emilias gömmor... sa...

Härliga vårbilder!Min rosa rhododendron blommar just nu. Det är så vackert!

Kram kära du!/Mimmi

Alven sa...

Hei :-)

Herlig når det spirer og gror :-)Er så spent på hva som kommer opp i hagen her :-) er jo vår første sommer i det nye huset :-) er mye busker og planter ..artig å se :-)
Nydelige bilder ifra deg :-)

Ha en flott dag :-) Her skinner solen...men er bare 2 pluss grader. Får håpe solen varmer opp dagen :-)

Klem

Angel.Pearls sa...

Så vackra blomster du har -underbart när allt börjar knoppas! Klem//Eva

Anitas hus sa...

Hei, hei:)
Ja heldigvis så spirer og gror det ute og godt er det for ellers så hadde jeg ikke vært klar over at det faktisk er vår;)
Vi har strålende vær fra en skyfri himmel, men det hjelper så lite når det er surt og kaldt og vi nesten blåser bort. Håper på litt varme snart nå altså;)
Skjønne bilder og nydelige blomster, men navn? Det er nok ikke jeg den rette til å svare på^^,)

Ha en flott dag!
Klem, Anita:O)

Nikoline sa...

Nydeleg! Den stauden med blålilla klokker har eg også,det er ein av dei aller første som blømer om våren - men kva den heiter - har ikkje peiling... No skal eg bla meg nedover i kommentarane dine her så får eg kanskje svar eg også... det er sikkert nokon som veit..
Her går snøbygene tett i kveld,men det er lova bedre frå i morgon... ja,ein kan jo håpa!
Riktig gode,fine maidagar til deg også:0)

moa sa...

vakre blomster...
så herlig å se det spire og gro..

moaklem

Nikoline sa...

Eit lite PS etter eg har lese kommentarane.. Det ER lungeurt,ja...
Eg hugsa det no når eg las det:0)

Loccitane sa...

Å så nydelige blomster. Skikkelige fine bilder.
Ha en fin dag.
Klem Line

MODERN COUNTRY sa...

Hei vennen, håper alt er vel med deg! ÅÅh for noen nydelige bilder du har tatt, du er flink til og fotografere planter! Blomster knopper som begynner og åpne seg er noe av det vakreste som finnes. Og de er flotte og fotografere. Det ser ut til at dere har kommet litt lenger med våren enn oss her på østlandet, det er bare tulipaner og urter som blomstrer.
Jeg skal straks ut og kikke litt, bare jeg får dratt meg vekk her ifra pc`en :)

Ha det så fint i dag, god klem

Aina

Skogslyckan sa...

Oj vilken fin blogg jag hittade! Tror knappt det är sant att blomningen kommit så långt hos er... Känns som om allt stannat upp i naturen här. Allt bara skälver och väntar på värme...även jag. Här kommer jag fler gånger!
Kram Pia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt med alla blommor! Våra rhododendron har också stora knoppar nu. Men det kunde väl få bli lite värme, så vi kan vara ute och njuta litegrann av våren!
Kram
Marie

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vad det spirar hos dig, såå fint du måste ha det i din grönskande trädgård. Här lyser våren med sin frånvaro, usch vad kallt det är. I morgon skulle det bli snö här.
Kram på dig/Ingela.

Josefine sa...

Hei på deg!

Så fine bilder av nydelig vår som spretter ut:))

Ja nå får vi håpe at knoppene våger seg ut i det litt kjølige maiværet!

Ønsker deg en flott helg, håper du har mange fridager og at du får tid til å kose deg! Stooor klem

Mia, New Room Interior sa...

Nyydelig!! Deilig å se og kjenne våren komme!! Ha en fin fridag imorgen! Klem

Les Cotrions sa...

Gorgeous photos of marvellous flowers Kerstin!!!A faboulous gift of Spring!
Big hugs!
Vale

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja no sker det ting, även om det tar lite extra tid iår. Tänk så härligt när all rhododendron står i full blom!

Ha det fint!

H elle K sa...

Hei og tusen takk for det. Koselig at det er flere enn jeg som synes om det. I dag er så surt her, at en nesten ikke orker å være ute. Håper sola kommer til helgen, det er jo litt som bør gjøres i hagen.
Ha en fin dag.
Klem Kristin

Kjeruben sa...

Å så heldig du er! Her er snøen akkurat reist og det er langt fra grønt ja :D
:o)

Solveig sa...

Det er så deilig nå når knoppene er i ferd med å springe ut! Synes ofte de er like vakkre som blomsten i full prakt:o)
Det er ut som om du har loppet til deg en slags lungeurt. Har en selv i et innlegg tidligere der jeg fikk dette navnet da jeg etterspurte hvilken plante det var. Er så glad i min, da den er en av de første som blomstrer om våren:o)
Ønsker deg en flott langhelg. Håper solen og varmen når deg.
Klem fra Solveig

GundaM sa...

Heia der, tror det er en Valurt du har der om jeg ikke tar mye feil...

den er fin å bruke i gjødselvann men du bør ikke ta på bladene uten hansker da det er noen ekle stoffer på bladene ;(

Håper du har ei fin fin langhelg og at hvalpen trives ;)

Anna-Lena sa...

Åh, vilka vackra blomsterbilder. Det märks att du bor i en annan växtzon. Men mycket är på gång här med. Hoppas att du får en skön långhelg!

Kram Anna-Lena♥

Elin | Draumesidene sa...

Hei Kerstin! Tusen takk for helsing inne hos meg! Ville berre gje deg ein STOR klem før 17.mai helga!

Elin :)

LOPPISLIV sa...

Så fina blombilder du visar. Och kryddväxterna i förra inlägget, så himla charmigt du gjort, härligt med kryddor i köket. Lilla valpen är bedårande söt!! Ha det gott. Kram Paula