mandag 21. september 2009

En ny uke står for døren..helgen er over..
En loppis helg er over.
Jeg syns det er kjempemoro å gå på loppemarked.
Men helgens loppemarked var alt annet en moro.
Masse folk er helt greit.
men når mange av de mangler vanlig høflighet syns ikke jeg det er moro.
Folk dytter, sprengte seg frem, med unnskyldninger om at jeg skal bare bort dit.. da sto man allerede fast i folkemengden kom seg verken hit eller dit...
Prøvde meg på ja hvis jeg bare får komme meg ut så blir det bedre plass til deg.
Nei da damene skulle frem koste hva det koste vil.. brydde seg ikke om om de dyttet deg slik at tråkket på andre sine føtter eller ble klemt slik at de nesten falt over bordene..
La meg bare komme ut fra denne galskapen tenket jeg.
Nei dette var ikke moro.
Vi valgte å ta oss en mat bit... for å se om det ble roligere etterhvert... og det ble det..
Men jeg hadde helt mistet lysten til å gå snuse rundt etter skatter.
I det ene rommet hadde de skjønt at de kunne ikke slippe inn alle på en gang, så der slapp de inn bare noen få av gangen.
Et par små skatter ble det allikevel.
Denne skjønne skålen fikk bli med meg hjem..
~~


Fant 3 gamle tallerken som jeg falt for.
~~

Merke Egersund..
~~

Og denne kurvstolen så klart.. denne har jeg letet etter lenge..
Så tross alt var jeg fornøyd med det jeg fikk med meg..
~~

I dag skal det syes...
På quilte teppe mitt.

Det begynner virkelig å ta form.. dere skal få se.
Nyt dagen alle sammen..

44 kommentarer:

White cotton grass sa...

Det är så tråkigt med folk som beter sig så där! :(

Kul ändå att du hittade lite fina saker!

kram

Huset på toppen sa...

Eier ikke folk vanlig oppdragelse lenger!! Helt utrolig at voksne folk ikke kan oppføre seg, Kerstin!! Nydelig skål og kurvstol du fant, godt at du fant noe du likte:)Gleder meg til å se qulteteppet ditt,kos deg med syingen:)
Ha en fin fin,mandag!
Klem Linda

Nostalgia sa...

Huff ja, det var det mest slitsomme loppemarkedet jeg har . vært på. Her var det fare for liv og helse, her ville jeg ikke tatt med meg små barn.

Fine skatter du har funnet da ! Den stolen var jo bare herlig :-) Skålen i plett hadde min farmor maken til. Der hadde hun Bon Bon (drops), og når min lillesøster hadde vært på besøk hos henne, var skålen alltid tom :-)

Ønsker deg en fin-fin dag, selv m regnet øser ned ..
Klem, Nostalgia

helle sa...

Det var synd at du havde en dårlig oplevelse på loppemarkedet, nogle gange ser man de værste sider af folks personlighed, når det drejer sig om at komme først.

Vi vil jo allesammen helst komme først hen til skattene, det er der ikke noget mærkeligt i, men det er aldrig iorden at træde på andre undervejs.

Kurvestolen med nysyede puder, kan blive virkelig sød, og lågfadet er helt skønt.

Godt du tilsidst fik nogle gode ting med hjem! Klem Helle

My home is my Castle sa...

Helt enig med deg..
Det er IKKE moro når folk oppfører seg på den måten !!!
Fatter ikke hva som går av enkelte...

Nydelige skatter du fikk med deg hjem :) En sånn stol hadde jeg før, men kvittet meg med den da jeg ikke hadde plass til den.. Gjett om jeg angrer på det nå da !!!!!

Ha en fin dag
Klem,Kari

liven sa...

Hadde det nok bedre der jeg var da!!!
Ikke mye trengsel og uforskammede folk der nei:o)
Men alikevel fine funn du gjorde....og kjempeheldig med kurvstolen var du!!
Nå har jeg hatt meg en tur i skauen og resten av dagen kan jeg kose meg innendørs!!
Så forresten litt bjørnebær her oppe så tar meg en tur om det letter!!
Ha en fin dag Kerstin:o)

Missfryd sa...

Enig at trengselen på loppemarked kan være en prøvelse, og det er ikke alltid man er helt i humør til det...men mye fint fikk du med deg lell:-)
Var på et par selv, men orket ikke å snuse så mye jeg heller.
Ha en fin dag. Klem Ingrid

Hilde Heimdal sa...

så mange flotte ting !!

Kjenner meg igjen på loppis du !

Var for litt siden, de var helt gale, jeg orket ikke gå inn engang....

Kurvstolen var kjempefiin:) sånn leter jeg også etter:9

Magdalena sa...

nei, ikke morro, det minner om utsultede mennesker i matkø...

men skjønne saker og ting likevel,- vær glad for dem ...

idag bøtter det ned, skulle vært i åsane,- men men,- tar det en annen dag...

kos deg med quiltingen din...
klemmer¨¨¨¨

Ocean showroom sa...

Låter som det kan vara när folk är på rea! :-( Fina ting hittade du ju iallafall! Väldigt nyfiken på ditt lapptäcke! Ha en fin dag. Kram alexandra

Home By Virginia sa...

Kjempe fine funn... :)

Jeg har akkurat en slik skål som du viser på det første bildet... De er kjempe søte... :)

Ha en fin uke...!!!

Klem fra Malin Virginia

Fjordheim sa...

Nei det er ikke noe morsomt med folk som bare trenger seg på uten tanke på andre. Men du fikk nå tak i litt fine ting. Koselig skål.
Ønsker deg ei god uke :)

lavendel mio sa...

Du var heldig som fikk disse fine tingene:)
Ja loppis kan vere skumle greier, må ihverfall ha god helse:)
Ønsker deg en fin dag,klem:)

Laila -Karin sa...

Loppemarked er ikke noe for meg. Liker bedre å vandre rundt i bruktbutikker ,ta det med ro og kose meg.
Men du fikk noen flotte ting.
Ha en fin dag

Som mine dager er sa...

Det er så kjedelig når folk ikke eier folkeskikk. Man skulle nesten tro det sto om liv for enkelte. Det demper noe av gleden, så jeg forstår deg godt. Du fikk heldigvis med deg noe fint hjem, og stolen vil du helt sikkert bli kjempeglad i.

Ha en fortsatt regnfull dag. Det silregner i skrivende stund hos meg ...

Klem fra Marit

Kjeruben sa...

Men fine saker fikk du da med like vel :o)
Håpar det snart kjem eit loppis eg kan bli med på også ;-)

Les Cotrions sa...

You found such lovely treasures at the flea market! Now in Italy markets are so expensive...it's very difficult to find nice things at a good price...
Happy new week!
Vale

hagagården sa...

Tack för titten,vilka härliga loppis grejer du hittat.
kram o ha en go dag
ninni

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Med tanke på trängsel tycker jag du gjorde bra fynd. En korgstol och den fina smörskålen, jättefina fynd alli hopa. Har tänkt gå på loppis flera helger, men det blir aldrig av.
Ha en fin dag
Goa kramen
AnnaMaria

(eddas) sa...

Men du fant noen flotte ting alikevel da....ja det er blitt ett rotte race...slik var det ikke før...men nå er det blitt stuerent og gå på loppemarked....før var det liksom de som ikke hadde råd til annet....he he trodde de:)
ha en fin kveld
klem edda

Crinoline sa...

Hei,Kerstin.Dette er grunnen til at jeg nesten aldri er på loppemarked.Titter heller innom bruktbutikkene.Er nok dyrere,men jeg orker ikke slåss om godbitene.Du fant ihvertfall mye fint.Kurvstolen er lik mine-som jeg spraymalte.Ønsker deg en fin uke.Klem

Josefine sa...

Hei min venn..

Forstår at du måtte kjempe litt for disse vakre sakene...hi.hi
Men jammen var det verdt det, nydelig og spesiell skål du fant! Og stolen var virkelig sjarmerende, det er den typen der jeg virkelig forbinder med korgstol:)

Ønsker deg en superfin mandag...med litt quilting! Stoor klem

moa sa...

hei loppe-kerstin :0)
..hørtes da svært så utrivelig ut...trodde ikke at bergensere kunne te seg slik, hihi...
men det var jo verdt det da, noen skatter ble med hjem..og den kurvstolen var jo bare helt smaskens..
ha en fin mandagskveld -
moaklem

Viola sa...

Vad tråkigt med människor som inte har folkvett...men jag är van...ser ju ofta på våra loppisar hur en del beter sig... så illa....nu är jag tillbaka igen..en riktig rysare har det varit när man råkar ut för detta, hoppas helgen din varit fin och vilken tur att du fick ändå med dig fina saker hem, KLEM Viola

krinkelkroken sa...

Ja, det var litt heftig.Jeg reiste hjem uten å ha sett på kopper og fat, orket ikke siden det var helt vilt;)
Koselig å treffe på deg da;)Fikk et par ord med Emmeline også i forbibarten.
Ha en fin uke:)Klem

Inspiration i vitt sa...

Hej Kerstin, ååå så jobbiga en del människor är som bara tränger på utan att tänka efter. I bland har man lust att bara gallskrika och fråga dom hur dom igentligen tänker, nej usch hur folk beter sig.
Tur att du ändå fick med dig några skatter hem.
Kram på dig/Ingea.

Lisemoren sa...

Huffa meg, det hørtes ikke gøy ut nei. Men du fant da mye fint synes jeg. Særlig stolen. Kanskje like greit at jeg ikke er tidlig ute da. Denne helgen var jeg ikke på loppis i det hele tatt, jeg rakk det bare ikke.

Klem fra Lisemoren

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Åh ! jeg hadde blitt så irritert !
enkelte eier ikke oppdragelse!
Huff ..Har eldri vært på sånne overfyllte loppemarkeder, de jeg har vært på har vært rolige...;)
Fine ting du fikk tak i !

Ha en fin uke videre ;) regnet er kommet for å bli...

Anitas hus sa...

Å da blir jeg så irritert. Noen mennesker eier bare ikke manerer, det er bare meg, meg, meg. Da gjør jeg det samme som deg, bare trekker meg tilbake fra galskapen.
Men, det var jo bra at du våget deg inn igjen da, for det var noen flotte skatter du hadde funnet. De var jo verdt noen blå tånegler^^,)
Ha en fin dag Kjerstin!
Klem, Anita:O)

Alven sa...

Hei :-)

Uff det hørtes ikke så koselig ut nei...jeg hadde nok blitt lettere irritert der tror jeg... hva med vanlig folkeskikk...uff. Folk er blitt gale :-) Får håpe det ikke var noen bloggdamer :-) hehe :-)

Men til tross for galskaploppis så fikk du med deg noen veldig fine skatter da :-) lekker kurvstol :-) Og de tallerkene så fine ut :-) er det med litt opphevet blomstermønster rundt kanten? de sparer jeg på :-) Er fra egersund :-)


Ha en fin tirsdag :-)

jeg pakker til trondheimstur med gabriel. skal endelig på etterkontroll etter ryggmargsbrokk operasjonen( som egentlig skulle vært for 3 mnd siden) og de skal endelig undersøke skulderen hans som jeg har mast på i 5 mnd nå...utrolig att det går ann! Men får håpe vi får noen svar nå :-)

Klemmer ifra meg

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja ibland är det förskräckligt när man är på loppis... men där är det tydligen djungelns lag som gäller!
Trots allt så hittade du fina saker tycker jag! Kul att få med sig något hem...
Kram
Marie

Randi sa...

oi...den kurvstolen har jeg også vært på leting etter...sååå flott!!
Skjønner godt du ble skikkelig irritert.
Godt det ikke er sånn hver gang.

Klem fra meg

Sologbolig sa...

Hei da er eg på nett igjen så i kveld er eg på besøksrunde. Hørtes pyton ut det loppemarkedet du har vert på. Det er vel kanskje i slike sammenhenger at folk viser sitt sanne grådige jeg !! Har vert på et slikt loppemarked for noen år siden, nei takke meg til da går eg heller på bruktbutikken i fred og ro. Men det er jo gøy på loppis da, når det ikke er noen som ødelegger. Flott kurvstol forresten. Ha ein fin kveld.

Anonym sa...

Ta på stiletthæler neste gang! kan love de holder seg på avstand:o))

Nydelig funn!!! klem fra mæ

Solveig sa...

Forstår deg godt! Det virker som om flere og flere opplever det samme som deg - det ser ut som om det er blitt en ukultur på enkelte loppemarked rundt omkring. Greit at det er spennende å kikke etter skatter, men det er da ikke gøy for noen når det blir slik!
Uansett likte jeg skattene dine - så flott og spesiell skål og den kurvstolen er det bare mange bruksområder til:o)
Ønsker deg en flott høstdag!
Klem fra Solveig

Christine Louise sa...

Så vakre ting :)
Du har bare en så koselig blogg :)

Klem fra meg..

Guttemamma sa...

,,,ikke rart endel barn er grenseløse med slik en magle på voksne forbilder...

Mia, New Room Interior sa...

Det var noen flotte funn du gjorde-tross alt!! Håper du har en god kveld, Kerstin! Klem-Mia

Anna-Lena sa...

Vad tråkigt det är med ohyfsade människor! Men du lyckades göra några fina fynd ändå. Skålen tror jag att man brukade använda som smörgömma i Sverige. Missade en sådan precis framför näsan i somras och damen som köpte den skulle använda den till askkopp, usch! När man kan använda den till mycket annat fint.

Hoppas att du får en skön dag i morgon!

Kramar Anna-Lena♥

Margrethes hus og hage sa...

Nei slike uhøffelige tilstander på loppemarked er ikke koselig!

Jeg tror du har funnet akkurat samme kurvstol som de jeg fant på auksjon. De er fine :)

Ønsker deg en fin kveld! hilsen Margrethe

Therese sa...

Hei hei kjære deg. TUSEN TAKK FOR KJEMPE KOSELIG HILSEN. Nydelig kurvstol. Slik ønsker jeg meg også. Ja, loppis er veldig kjekt. Gleder meg til å få litt bedre tid til slikt. Bruke lang tid og bare kikke meg rundt. Ha en go natt. Klem

Angel.Pearls sa...

Fin korgstol du fått tag i! Lycka till med quiltnigen. Klem//Eva

Heidi-anitha sa...

Uff ja - så ille når galskapen tar over for morroa på loppiser. Kunne tro folk hadde gått fra vettet noen ganger - opplever jeg slikt koker sinnet mitt - uff, kan le etterpå men det er virkelig irriterende at mennesker kan få seg til å bli så "dustete"og egoistiske.

Syntes du fanget med deg fine skatter hjem. Har lenge gått å tittet etter en slik kurvstol jeg også - tenk jeg hadde jo 2 stk av dem på pikerommet mitt da jeg var lita- men de har jeg jo gitt bort for mange år siden... Så etterpåklok..

Ønsker deg en fin weekend...Torsdagen er her og da tikker liksom helgen snart inn føler jeg:0)

stor klem

Heidi-anitha

Ønskedrøm sa...

Tror det er en del der ute som gikk glipp av timen i oppdragelse og vanelig folkeskikk dessverre!

Men du fikk nå med deg noen fine skatter tilslutt! Synes skålen du fant var utrolig søt:)

Ønsker deg en god helg og krysser fingrene for at du får en hyggeligere opplevelse på neste loppis!

Klem silje