onsdag 2. september 2009

God morgen damer.
Her er høstværet som det har vært i det siste, regn og vind.. men i går fikk vi et lite pusterom på ettermiddagen...og det var deilig.
Var på loppemarked i helga.. Ei venninne ringte å lurte på om jeg ville være med..
godt det er noen som følger med..
Fant ikke så mye, men noen skjønne små forkle og litt til fant jeg.
Dette heklede forkle syns jeg var litt skjønt.
~~

Denne skjønne duken med kniplingsblonde rundt falt jeg for.
~~
Et lite forkle til med blått broderi.
Dette gamle strykejern holderen fant jeg i sommer..
~~
Neida jeg bruker ikke dette strykejernet når jeg stryker..
Kanksje det hadde fungert?
~~
~~Ønsker dere alle en fin høst dagO=)


39 kommentarer:

hagagården sa...

Hej Kerstin
Men oj vilka vackra dukar du har hittat,jag hittade en duk jag med i mina gömmor som jag ska visa er snart,hade totalt glömt bort att jag hade den.
kram o ha en go dag
ninni

Tiril sa...

Nydelig vakre duker Kjerstin, de er nesten bare til fint besøk eller pynt, mye arbeid å stryke de fine, for det må slike duker være, stive og glatte!
Her regner vi vekk, inatt hadde vi desidert det værste tordenvære jeg kan minnes, min gamle hund som stort sett ikke hører noen ting , kravla opp i senga mi:))det tror jeg neppe han har gjort før.
Ha en fin dag.

Les Cotrions sa...

I adore old linen!
Happy day!
Vale

Guttemamma sa...

Vakkert, et heklet forkle...det må jeg si. Til julaften kanskje??? Så nesten ut som en dåpskjole. Du som er så glad i rust...kanskje du skal bruke strykejernet..he he

KLEM

MODERN COUNTRY sa...

God morgen Kerstin!

Takk for hyggelig hilsen i går :) Ja jeg fikk tørket kransen i ovnen. På 100 grader varmluft tok det meg ikke 10 min. en gang. Så det var bare å skru opp varmen litt og så var det gjort. Moro å få det til!

Så flotte funn! Det er alltid så vakkert med gamle tekstiler. Gamle forklær har jeg sett lite av. Moro at du fant ett par. Det gamle strykejernet var også flott, og så stemningsfullt sammen med bollen med blomster. Nydelig!!

Ha en fin dag vennen, håper solen skinner!

Klem Aina

Fjordheim sa...

Så flotte håndarbeider du fant på loppemarkede. Har ikke sett hekla forkle før. Fint.
Her skinner sola nå. Må nok ut å nyte det litt så lenge det varer.
Ønsker deg en god dag :)

Viola sa...

Vilka underbara textilier du visar..älskar och så gammalt broderat och gärna med spets..så trist att andra vovven inte heller är kry...på fredag ska vi lämna urinporv igen på Otto och så får vi se vad det ger..hoppas nu det går bra för oss båda och ha det gott, klem

Hulda sa...

Så nydelige duker og andre tekstiler du fant på loppemarkedet. De kan jo brukes til så mye.

lavendel mio sa...

For noen nydelige skatter du har funnet!
Elsker slike gammle duker:)
Ønsker deg en nydelig dag,klem:)

Therese fra huset med de rare i sa...

Synes du fant deg masse nydelig jeg!!! Finner liksom aldri noe fint stoffer og duker på loppemarked jeg.. sikkert fordi jeg ikke vet helt hva jeg skal se etter og blir litt stressa av "dyttebort" mentaliteten på loppemarkeder. Får liksom ikke kikket i ro og fred:P

Anne-Lie sa...

Men oj vilka härliga dukar!!!Blir riktigt avundsjuk!!!HiHi
Kram
Anne-Lie/artur&gerda

helle sa...

Jeg holder med dig i, at forklæder er SÅÅ fine at de må følge med hjem.
Ligeså de gamle duge med blondekant og fine broderier.... de må også gerne komme samme vej.

Så herligt at du også synes det, Kerstin!

Synd med regnvejret, her har vi det tilgode, for solen skinner bravt endnu. Det blæser dog en del, men det gør det vist desværre tit i DK.

Kram til dig, Helle

Anonym sa...

Ikke prøv det stykejernet!!!! har prøvd selv:o)) ikke så bra----

Kraftig fin den duken med kniplinger..:o))

Har fått fri i dag for å.. vaske hus... akkurat som om det er å ha fri....:o))

Klem fra mæ

Alven sa...

Hei :-)

Så fin duk og nydelige forkler du har kjøpt deg :-) Suuuper misunnelig her :-) hehe :-)

Ha en fin onsdagskveld :-)

klem ifra meg

liven sa...

Så skjønne ting du fikk tak i Kerstin!!og fint strykejern....det ville jeg hatt også!!
Dette loppemarkedet har jeg gått glipp av!!
Men til helgen er jeg klar!!
Konvolutten din ligger i vesken men har ikke fått vært nedom posthuset ennå!!

ha en fin kveld!!
Her er det tid for foreldremøte!!

H elle K sa...

Hei Kerstin
Så vakre duker og forkler du har funnet. takk for koselig hilsen. Klem kristin

Datt sa...

Så nydelige tekstiler, og det strykejernet var stiiiilig! :D Åh, så deilig at det blir litt loppiser igjen, wuhuuu! :)

Lisas torp sa...

Så otroligt vackra saker du fann!
Så vackert med dessa gamla spetsar!
Strykjärnet var ju ett fynd också - åh så fint!

TACK för titten hos mej!
Ha det!
Klem
Lisa

Margrethes hus og hage sa...

Så sjarmerende det strykejernet var! Og nydelige håndarbeider også :)

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

White cotton grass sa...

Fina små ting du hittat! =)

Ha en trevlig kväll.

Crinoline sa...

Hei,Kerstin.De dukene skulle jeg gjerne også hatt....

LillaFlisan sa...

Vilken sagolikt vacker duk du fyndat!

Kram

Flisan

Josefine sa...

Hei Kerstin:)

Dette var vakre bilder av skattene du fant! Så nydelig det forkle var..og duken så sart og fin. Det er ren lykke å finne slike skjønne ting. Og strykejernet såå sjarmerende..

Har hatt en lang dag på jobb, nå er det bare litt blogging...så sofaen tror jeg, kanskje med et pledd. Syntes det er småkaldt i huset, så det er vel ikke så lenge til det blir mer ovner på tipper jeg.

Nyt kvelden min venn...stoor klem

Torunn sa...

Så snedig! Sånt forkle har jeg også. Min mor heklet det da hun var jentungen :-)

Klem

Maliva`s verden sa...

Go`kveld...lekre duker du har funnet deg....Du,det hadde vært så koselig om du hadde hatt mulighet til og kommet på bloggtreffet..Faktisk flere som har meldt sin intr. fra Bergen område...Kunne jo reist sammen da...Ka du tror?Klem fra meg som forsatt er på leting etter en ramme til deg...hi-hi

bikim sa...

Hej Kerstin,
beautiful romantic! love the details.Take care,
Rosa

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Hei på deg;)
Du har vært heldig ser jeg !
Flotte duker og forkle!
Nå begynner loppis tiden fremover ja, får se om det blir en tur på meg og, med noen oppussingsobjekter;)

Ha en fin uke videre;)

Angel.Pearls sa...

Verkligen fina gamla förkläden -så fina spetsar och broderier! Stämningsfulla bilder som vanligt! Klem//Eva

Pysselpalatset sa...

Oh så vackert precis vad jag gillar.... härligt med gamla dukar... Köper jämt... Kram Jeanette

moa sa...

halloen kerstin -
mmmmm...så mye vakkert!
det forkle var jo bare så nusselig!og duk og brikker....
vet du - jeg får liksom aldri nok av disse broderte gamle tekstilene..og ikke du heller, tror jeg! hihi...
ha en fin torsdag -
moaklem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den duken hade väldigt fin spets, kommer och bli jättefint där du lägger den. Ditt strykjärn funkar säkert, men det är väl plattan och värma på som blir kruxet.
Ha det och goa kramen till dig
AnnaMaria

Anita sa...

Nydelige ting, helt sikkert! Er blitt sååå glad i gammelt lintøy jeg nå, så det skal helt klart være langt framme når loppemarkedene starter her :0) Ha en flott ukeslutt!

Anonym sa...

Hejsan Kerstin!

Tack för dina kommentarer hos mig.
Vad trevligt när en vän ringer och vill ha med en på loppis.
Jättefina dukar och förkläde.
Ha en fin dag.
Kram Bodil.

Missfryd sa...

Du kan ikke være skuffet over å "bare" ha funnet de vakre tekstilene. Kjempe heldig var du:-)
Og så ser de så hele og rene ut.
Klem Ingrid

h.espe sa...

Da er jeg hjemme igjen, etter to herlige ferieuker på Samos. Har hatt det helt fantastisk, og dagene har gått så alt for fort. Jeg reiste fra 40 grader, og det ble litt av et sjokk å komme hjem til regn og 12 grader... :-(

Nå har jeg en lang besøksrunde fremfor meg. Her hos deg var det masse flotte innlegg å se på, men også triste... Åh, det var med klump i halsen og tårer i øynene jeg leste om Kira. Så utrolig trist! Forstår godt at dette har vært en tung og trist tid for dere. Midt opp i det hele, klarte dere iallfall å gjøre avslutningen til en fin ting, men såååå vanskelig dette må ha vært... Godt dere har Natasha da - hun er nok til god hjelp....

Da må du ha en fin fredag i morgen og en riktig god helg!

Goklem fra Hildegunn

Grip dagen sa...

Så flotte bilder med gammelt strykejern og gamle tekstiler!

Minner om filmen fra Junibacken, når Alva står og stryker for Madicken!
Jeg er helt hekta på Astrid Lindgren... Der ser du gammeldags og herlige interiør, klær og levemåten deres. En fryd, spør du meg!

Ha ei flott helg.
Klem Marit

Anita fra hjerterommet sa...

Nydelig ting du har funnet på loppis! emkte forsøke meg på å tørke hortensia i dag takk for tips der også! Ha en fortsatt fin lørdag.

Magdalena sa...

hei...
så skjønne bilder du viser...
loppemarked er herlig,- var innom to forrige søndag i provence...

håper alt står bra til,- hvordan gikk det med dørene...??
god uke til deg,- magny

salige lavendel sa...

Det du fant var jo nydelig. Jeg fant noen ganske fine duker på en bruktbutikk her i området, men det var en del flekker på dem. Litt synd hvis man ikke får dem vekk, derfor lot jeg dem bli hvor de var. Men det går kanskje an å klore dem? Tåler gamle tekstiler den slags sterke saker??