mandag 14. september 2009

Mandag morgen...
og vi våkner til en nok en herlig høst dag.. Solen skinner fra en skyfri himmel.
og jeg kjenner at energien er på topp..
Høsten er vakker når solen skinner...og slik skal det være noen dager har de lovet..
Da er regn og ruskevær glemt!!!
Gladiolene lå flate etter regnværet.. nå fikk de endelig komme inn.
~~
Disse vil jeg ha flere av til neste år...
Så nydelig de hvite er med litt lys lilla inni blomsten .
Helgen har vært fin.. hadde mange planer, men alle ble ikke satt ut i livet...

Det gjør heller ingen ting... det finnes flere helger og ta av..
~~


Min New Dawn rose som jeg kjøpte i fjor..
har virkelig tatt seg opp... ikke så mange blosmter i år.
Men en nå og en da.. men til neste år... vil jeg nok få nyte denne skjønnheten..
Håper jeg O=)
~~
Uken blir travel med noen svært hyggelige ting
og en del "must" ting som ikke trenger å være kjedelig av den grunn.....
akkurat slik det pleier å være.
Håper dere alle får en fin mandag...




53 kommentarer:

Kerstin sa...

Heisan,
Bare innom for å ønske deg en fin start på uken. I går fikk jeg endelig begynt på albummet ditt. Det var morsomt :) Tar nok litt tid, men den som venter på noe godt osv :)
Klem

Anitas hus sa...

God morgen Kjerstin!
For noen nydelige bilder du har tatt. Skulle gjerne hatt noen hvite gladioler i hagen jeg også, men fikk ikke tak i:( Kanskje neste år:)
Har to New Dawn, de er jo bare så vakre.
Nå skal jeg ta med meg lille gutt (Ruffen) på tur i skogen, han blir helt vill når jeg spør om vi skal på tur^^,) Er jo så nydelig vær og det må utnyttes, så først tur så litt hagearbeid.
Ha en fin dag!
Klem, Anita:O)

pysseltanten sa...

Godmorgon...=))
Häärliga bilder du visar...
Idag blir nog en fiin höstdag här i Skåneland oxå..
Ha en fin dag..
Kraamizar Git

liven sa...

God morgen Kerstin!!
Ja er det ikke herlig å våkne til en slik dag....åh så fornøyd vi blir:o)
Så nydelige disse gladiolene er....og så bra at du får nytt dem litt nå!!
en kjempefin kasse du fikk hr....heldig var du med ditt våkne blikk!!!
nydelig new dawn rose.....håper min blir fin til neste år!! Kanskje dem trenger litt tid for å ta seg!
Ha en fin dag og nyt den!!!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Och jag hoppas att du får en riktigt fin måndag Kerstin!

Härliga bilder du visar, på helt underbara blomster. New Dawn roser är så vackra.

Ha det fint!

Hilde Heimdal sa...

Nyyydelige bilder !!

Må du ah en kjempeflott mandag og en fantastisk uke :)

Klem Hilde :o)

Datt sa...

Åh, så fin den trekassen din er! Jeg elsker slike! :)

Jorunn sa...

Nydelig! Det er ingenting som pynter opp så mye som friske blomster syns jeg. Både gladiolene og rosen var herlige :)

My home is my Castle sa...

Kjempenydelige bilder...
Her har vi nydelig vær, herlig :))

Klem,Kari

Villa von Krogh sa...

Hei Kjerstin.
Du har en superskjønn blogg må jeg si!
Jeg skal skrolle meg nedover og bli inspirert.

Ha en kjempefin uke!

Anine

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilka härliga bilder fantastiskt vackra!!!

Hoppas att du får en skön måndag!
MiaMaria

Helene sa...

Så nydelige gladiolene dine er. Tror jeg må plante noen av dem til neste år selv om jeg liker best å ha planter som ikke må tas opp om vinteren, men disse var så fine at de er verdt bryet :o)
Mine New Dawn ble plantet i år og har blomstret godt, men akk så lave de fremdeles er. Håper de tar seg opp til neste år, for planen er jo at de skal dekke rosebuen min. Ser litt grissent ut nå....
Ønsker deg en fin dag, og godt valg!

Missfryd sa...

Kun nydelig, Kjerstin!
Tror ikke jeg har sett så vakre gladioler noen gang, jeg:-)
Kos deg i det fine været, Klem Ingrid

LIVS LYST sa...

Så NYDELIGE roser! Og her inne har det skjedd en høstlig forandring ser jeg!

Ha en fiiiin høstdag!
Hilsen Liv

krinkelkroken sa...

Heisann Kerstin.
Nydelige bilder av vakre blomster.For en vakker dag vi har i dag, helt fantastisk, blir glad når man våkner!
Her er det full fart hele uken, og det liker jeg;)
klem

bikim sa...

Ohhh dear Kerstin!! so manny beautiful things on your latest blogs! love the photos and the decor you show us. Thanks for sharing and have a lovely week,
Rosa

helle sa...

Gladiolus er meget smukke, har dem desværre ikke i haven.

Klem Helle

MODERN COUNTRY sa...

Hei Kerstin, det er deilig med sensommer!! Jeg kaller det sensommer jeg ettersom vi ble snytt for den tidligere. Det har vært nydelig vær her også og kinna ble røde :) I dag derimot er det overskyet og friskt, men vi venter mer sol og varme denne uka.

Gladioler er kjempeflott!! Litt majestetiske synes jeg og herlige bare med en i vase. Og vakkert med litt dugg på.

Håper du får en god uke, klem!

Aina

Josefine sa...

Halloen:))

Dette var et nydelig innlegg...gladioler er så vakre, særlig de hvite syntes jeg. Har dem ikke i hagen, men har kjøpt inn til vasene i stuen. De var kjempefine med regndugg på...håper du koser deg i kveld!! Stor klem

GundaM sa...

Nydelig gladiol og si meg har du roser enda!!!

Også her ble det sol idag, herlig;)

Kos deg i en hektisk hverdag!

Les Cotrions sa...

What a nice way to start a new week with these stunning flowers!!!
Thanks for sharing!
Vale

White cotton grass sa...

Du har alltid så fina bilder! =)

klem

Guttemamma sa...

Vi hadde alltid gladioler hjemme da jeg var liten...ble helt nostalgisk her jeg. En uke som det pleier her,fylt med jobb,treninger på guttene 1 og 2, fotballkamper på de samme og syklubb på mor. Ingen foreldremøter dene uken..hurra:-)
Godt valg!!!
klem

Unknown sa...

Hei!
så koselig at du vil være med på trekning :)
- og nå skal jeg lese litt på bloggen din!
Ha en fin mandagskveld!
Hilde Iren :)

Maliva`s verden sa...

Hei....for noen vakre blomster du har..Skjønner at sola kom til dere istede for til oss idag..Her har det vært grått i hele dag,men håper sola kommer tilbake.
Så gøy at du går en spennende uke i møte..Lykke til:o)Klem fra Maliva

H elle K sa...

Hei, så vakre bilder, ja, nå er det bare å ta inn blomster så lenge man kan. Plutselig er vinteren her. Kos deg. Klem Kristin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det låter bra det du skriver, det vi inte fick gjort denna helgen, det gör vi en annan. Bra inställning tycker jag. Så fint med vita Gladiolus, det är em pampig blomma. Önskar dig en bra kväll.
Goa kramen
AnnaMaria

Kjeruben sa...

Oooooohhh! Så herlige blommer! :-D

Fjordheim sa...

Så nydelige blomster. Gladioler og roser er flotte.
Ønsker deg en god dag :)

Viola sa...

Vita gladiolous och min favoritros...kan inte vara vackrare än så här, vi har oxå haft ett underbart väder idag, ha en fin vecka, klem

moa sa...

hei kerstin -
new dawn = min favorittrose...så vakker!
..og for en herlig gammel trekasse du har - love it!
ha en fin valg-kveld :0)

moaklem

Som mine dager er sa...

Det er et priviliegium å kunne gå ut i egen have og plukke med seg de vakreste blomster innendørs. Det er ikke alle forunt. Du serverer noen nydelige blomsterbilder og New Dawn rosen, og nå må jeg bare bryte sammen og tilstå at jeg misunner deg disse skjønne blomstene. Me wish too!

Nyt synet og duften og kos deg med dagene.

Klem fra Marit

Crinoline sa...

Hei,Kerstin.Nydelige blomster hos deg.Hos oss er det også fint høstvær om dagen,håper det varer.Ønsker deg en fin uke.Klem

Lykkelita sa...

Vakre blomster og positivitet! Slike innlegg kan jeg like:)
Herlig!
Klem

vintagepaintings sa...

Hei hei,
Jeg må si jeg er helt imponert over alle dine fantasktisk blomster - i alle størrelser og farger - nydelig. Tenk at du har Gladioler ute også da - her kommer de kun fra Mester Grønn :)
Fint at energien er tilbake og klar for ny uke. Her er borgerplikten unnagjort og i morgen er det skoledag igjen - skal bli litt greit ettersom jeg jobber hjemme og det er litt vanskelig å skape noe spennende med hele nabolaget under 12 år innom - ja ja - koselig er det jo da.
Nattinatt og klem:)

Lisemoren sa...

Så flotte rosene dine var. Jeg har planetet to selv, men mine er så små når de blomstrer. Jeg også håper på neste år.

Gladioler har jeg ikke prøvd meg på, men det ser det ut til at jeg må vurdere, nydelige var de i hvertfall.

Klem fra Lisemoren

Unknown sa...

God Morgon! Så vackra bilder du visar för oss! Den vita gladiolen är ju sååå fin, här hemma är dock allt vad blommor nästan helt sönder regnade eller sönderblåsta, trist men bra att du delar med dig så vi som har det så får njuta av ditt! Kram petra

Anne-Lie sa...

Hej goa Kjerstin!
jag blir alltid så glad att läsa dina gulliga kommentarer!!!
Visst är väl gladiolusen vacker!!??En av mina absoluta favoritblommor!!!
ha det gott
Kram/Anne-Lie

Mjuka sa...

God morgon! Härliga bildet!!

Christine Louise sa...

Hei hei,

Som alltid viser du oss nyyydelige bilder :)

Ønsker deg en flott tirsdag.

Klem fra meg..

Tyra sa...

Hellu, Snuppa:0))
Så deilige blomster!
Ønsker meg en New Dawn selv, jeg!
Men altså, det er bare å komme flyttende hit, altså! Vestfold er et flott sted å bo, og her er det mange hundeklubber som driver med morsomme hundeaktiviteter!
Bare å komme, trenger ikke holde deg på den siden av fjellet, Altså;0))
Ha en fortsatt deilig tirsdag!
Klem fra Cathrine

Alven sa...

Hei :-)

Så nydelige bilder av herlige blomster :-)
Ønsker meg slike gladioler jeg og :-)


Ha en strålende fin dag :-)

Klem

Inspiration i vitt sa...

Hej Kerstin, underbara blommor du har hos dig. Ja tänk vad mycket det är man vill hinna med på helgen om man är ledig, men det är inte alltid det blir som man tänkt sig, precis som du säger så är det tur att det kommer nya helger hela tiden.
Kram på dig/Ingela.

Synnøve sa...

Hei Kerstin! Takk for koselig kommentar hos meg :) Nydelige bilder du viser oss, av flotte blomster! Her skinner også sola i dag, og det er akkurat som du sier, da er alt regn- og ruskevær fort glemt... Herlig! Ønsker deg en fortsatt fin uke! Klem Synnøve :)

Linneagården sa...

Vackert, vackert...
Vad härligt att du har din energi på topp!
Jag lånar lite, hihi.

Ha det gott Kerstin.
Kramen /madelene

Just a Little Vintage sa...

Nydelige bilder min gode venn=)!!
Utrolig lekker den kassen du fikk med deg fra loppis! Takker for en kjempe koslig dag på lørdag=)! Gleder meg til neste gang;)!

Ha en riktig god uke=)!

Klemmer!

Prinsesse Elin sa...

For noen fantastiske bilder Kerstin.
Klem fra Elin:)

Nikoline sa...

Hei,hei!
Slike dagar gje mengder med energi! Hadde innlegg og også om kva det kan gjera med kropp og sjel å vakna til slike blå solskinnsdagar.
For ein nydeleg gladiolus... det har eg faktisk aldri planta.Det frista her og no,men er vel gløymt når våren kjem kjenner eg meg sjølv rett...
Ynskjer ei god natt :0)

Nostalgia sa...

Så fine blomsterbilder hos deg :-) Ikke alltid dagene blir som vi hr tenkt, men som du sier ; det finnes jo flere å ta av. det finnes alltid noe å glede seg over, heldigvis :-)

Ønsker deg en fin onsdag !
Klem, Nostalgia

Sologbolig sa...

Hei. Bare et lite livstegn fra meg. Har ikkje komt inn på nettet heime, men nå har endelig telenor funne ut at det er modemet det er noe galt med, så nytt ankomme i løpet av uka. Nå er eg på jobb kl. er 7.50 og arbeidsdagen starter snart, måtte bare innom noen av dere først. Nydelige blomster du viser. Hos meg er det meste visna nå etter alt regnet. Men nå er det heldigvis fint vær, skal på fjekktur med klassen min i morra. Ha ein fin dag, og så snakkes vi snart. Klem fra meg.

Anne sa...

God morgen:)Flotte bilder du viser:)Håper på fint vær i dag også!

Margrethes hus og hage sa...

Så nydelige galdioler. De er vakre i hvitt!

Og new Dawn er en vakker rose. Jeg plantet den i sommer, men har ikke fått en eneste blomst på den... Skuffende. Men håper jo den kommer til neste år. I min gamle hage blomstret den rikelig fra dag en.

Ønsker deg en fin kveld!

Hilsen Margrethe

pepperkverna sa...

FOr en vakker rose.....Hege