fredag 18. september 2009

Nå er vi kommet til siste bokstav i alfabetet... Som er Å
Mitt valgt falt på Årstider.
Alle årstidene har sin sjarm syns jeg.
Høsten som vi er inne i nå er en vakker årstid med alle de kraftige herlige fargene i naturen .
Vi kan høste inn frukt og grønnsaker. Regnfulle dager og kvelder med storm, kan vi kose oss inne med tente lys og kakao i koppen.
Deilige turer i naturen og snuse inn kald frisk luft...
~~

Vinteren kommer med kulde og snø...
Når jeg var barn var det et sikkert tegn på at julen nærmet seg når mandarinene kom i butikken. Det er ikke helt slik nå...
Barn i dag vokser opp med typiske jule ting som julemarsipanen, pepperkaker i butikkene fra oktober måned.
Ja tidene forandrer seg....
~~
Den beste årstiden syns jeg er våren..
Alt våkner til liv igjen.. det begynner å spire å gror.
Og fargene er nydelige når trærne får sine blader på igjen.
Våren er en travel tid med påske, 17.mai, konfirmasjoner.
Masse fridager..og lengselen til sommeren er sterk.
~~

Sommeren kommer med skiftende vær..
kalenderen sier sommer , men det er ikke alltid vi kan føle det sånn når man er mitt opp i det..
Men fisketurer sent på kvelden,nyte solnedgangen er en hyggelig sommer opplevelese.
Jordbærene som frister, bading, feriering, et hav av farger fra alle blomstene..
En Vakker årstid..
Vi har lett for å lengte etter neste årstid- så etter neste årstid...
stopp opp nyt nuet..
vi kommer oss fort nok rundt igjen..
Finn noe å sette pris på i hver årstid og nyt det er min oppfordring...
Så vil jeg takke Petunia som har startet denne ABC leken..
det har vært en glede å følge alle kreative bloggere... morsomt og lærerikt.
Det har vært morsomt og spennende å finne nye temaer selv på hver bokstav...
Tusen takk Petunia...
Nyt helgen alle sammen O=)

37 kommentarer:

Rimkogeren sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rimkogeren sa...

Året,
det firedelte hjul
ruller gennem tiden
og efterlader
et spor af erindringer.

Smuk erindringsbog.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken final!! Så vackra bilder så här på morgonen, blir så glad när jag ser du har nytt inlägg. Kommer och sakna dina ABC. Valet med årstider var toppen, du sammanfattade hela året så fint. Ha nu en riktigt fin hösthelg.
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Missfryd sa...

En verdig avslutning på alfabetet. Utrolig vakre bilder av alle årstidene. Og er helt enig; alle har sin sjarm, men våren er best:-)
Ønsker deg en nydelig helg. Klem Ingrid

naturglede/Randi Lind sa...

Ååååååååååååååååå!!!! Så nydelig dette var. Drømmer meg helt bort i årstidene. Vi er heldige som har denne vekslingen. God helg!

Evami sa...

SÅ flotte bilder av vår vakre årstider:) Jeg er glad for at vi får oppleve skiftene i naturen:) Selv om jeg er mest glad i godværsdagene i hver årstid,så er det noe fascinerende med høststormer:) Ha ei flott helg:)

Madame sa...

Det var meget smukt at læse, hvad du skriver og at se dine dejlige billeder af årstiderne. Jeg holder også mest af foråret, selv om alle årstiderne har sin charme.

Rigtig god weekend til dig!

Huset på toppen sa...

For et flott, innholdsrik og koselig innlegg du har laget av årstidene,Kerstin:)Liker best våren og sommeren jeg da:)
Ha en riktig fin fredag og god helg til deg:)
Klem Linda

Josefine sa...

God formiddag min venn...

Så fin måte og avslutte alfabetet på. En skikkelig årstid mimring med utrolige vakre bilder, du er jammen kreativ på dette området også!

Rognebærene er så fine og plukke inn, og det er sant som du sier...høsten har også sin sjarm når en godtar at den har kommet:)

Ønsker deg en flott høsthelg!!

Ps har vært og kjøpt garn..

Stooor klem

HildeS sa...

Et utrolig fint innlegg om årstidene slik vi har dem her i nord.

Therese sa...

Hei hei kjære deg. Tusen tusen takk for kjempe koselig hilsen inne hos meg. Det varmet hjertet mitt. Jeg ble nesten rørt av bildene dine. Nydelig høstbilder. Vakkert var det. Ønsker deg en god helg. Klem THERESE.

Anonym sa...

Vakkert løst, synes vi er heldig som har fire årstider. Høsten er vakker med sine fortryllende farger, vinteren kan bli vel lang - mens våren og sommeren suser forbi:) Ha ei fin helg!

magnyslillekrinkelkrok.blogspot.com sa...

så flotte årstider dere har...
fine bilder!
ønsker deg en skjøøøøønn helg....

magny

Unknown sa...

Flott og verdig avslutning på alfabetet, Kerstin:0)
nydelige årstidbilder og du har så rett i at vi heile tida jagar vidare og lengtar etter den neste og stoppar altfor lite opp og nyt der vi er i nuset....
Ha ei fin helg, klem

Viola sa...

Vilket underbart vackert inlägg du bjuder på idag..så fina bilder du tagit och min bästa årstid är oxå sommaren...det blir bara att längta igen...:) ha en skön helg med de dina, KLEM från VIOLA

Fjordheim sa...

Årstidene kommer og går.
Flotte bilder fra alle dei fire årstidene.
Ønsker deg ei flott helg :)

Les Cotrions sa...

Very nice post you made my friend! Enchenting photos and beautiful words!
Happy week end!
Vale

Nostalgia sa...

Så herlige bilder ! Må si jeg er glad vi bor i et land med fire årstider som er så forskjellige. vet faktisk ikke hvilken jeg foretrekker :-)

Ønsker deg en deilig helg, blir vel loppis på deg i morgen ?
Klem, Nostalgia

Anitas hus sa...

Så flink og kreativ du har vært! Slett ikke alle bokstaver det er like enkelt og finne ett tema til.
Årstider var en fin avslutning på ABC-leken og det var noen skjønne bilder og tekst du hadde.
Selv er jeg mest glad i våren og sommeren, men alle årstider har sin sjarm.
Ha en fin helg!
Klem, Anita:O)

mormonsen sa...

Ja, vi er heldige som bor i et land med skiftende årstider! Og den årstiden vi er inne i øyeblikket, synes jeg alltid er den beste! vi ses i neste runde. :)

hagagården sa...

Tack för titten,vilka härliga årstidsbilder du visar.
kram o trevlig helg
ninni

Crinoline sa...

Hei,Kerstin.Dette er en nydelig årskavalkade.Hver årstid har sin sjarm...Ønsker deg en fin høsthelg.Hos oss er det nydelig vær.Klem

Petunia sa...

Utrolig fine collager du har laget for hver årstid. Veldig gjennomført! Takk for følget gjenneom alfabetet, Kerstin. Veldig kjekt at du ble med!

ElinSire sa...

Vi har så flotte årstider, og du illustrerer det veldig fint her :)

Birgitte sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Birgitte sa...

Flot klaret med at finde på noget med alle bogstaverne og super flot klaret med alfabetets sidste bogstav. Jeg tror ikke jeg havde været så ide rig. ;o)
Ville lige forbi og ønske dig en rigtig god helg.
Kram, Birgitte

n o r d i n g å r d e n sa...

Ah, jag bara älskar dina bilder och fotocollage, så himla vackra...

Tänk vad vi är lyckligt lottade med alla årstider...

Mari

Olga T sa...

Jag tror jag uppskattar årstiderna mer och mer ju ädre jag blir. Bra val på Å!

Malys krok sa...

Årstider var et flott valg! Og bildene dine er nydelige.

Årstider kommer og årstider går, hver har sin sjarm, men de fleste-
går nok og venter på sol og på vår. Det vet vi at vi får.... god helg fra Margit.

moa sa...

hei kerstin -
..når jeg ser på og leser innlegget ditt, slår det meg at vi er bare så utrolig heldige som har disse skiftende årstider her til lands...de har noe vakkert og sjarmerende over seg - alle og enhver...Du illustrerer det så nydelig i form av tekst og bilder!
nyt helgen -
moaklem

TorAa sa...

Her har fått meg til å spille Vivali - de fire årstider.
Meget inspirerende

--------

Ha en herlig helg

Og takk for så mange uker sammen her på ABC

Therese sa...

Ja, julestria kommer bare tidligere og tidligere for hvert år. Det er så synd, for når julen endelig kommer er man nesten på nippet til å være lei. For min del går det ikke mange dagene ut i januar før jula kastes ut igjen. Når det er sagt så gleder jeg meg fælt til jul nå *lol*

Håper du får en fin helg :)

Viola sa...

Kloke ord! :) Vakre bilder! Våren er også min beste årstid! :) Da er man så forventningsfull, og vet at neste tid er sommeren. Det føles så leeenge til høsten da. Men sommeren går fort, alt for fort! Så er høsten der da.. men den er jeg også veldig glad i! Viktig å finne noe man elsker i hver årstid. :)

Monica sa...

Så utrolig flotte bilder :)
Årstidene flyr avsted fortere og fortere synes jeg :) Herlig med slike bilder der man kan gjenoppleve litt av året som har sust avgårde :)))

Lappedamen sa...

Ååååå, så nydelige bilder. Hver årstid har sin sjarm, det er sikkert. Kreativ løsning på ukens bokstav.

Hobbygåsa sa...

Nydelig Å-bidrag! Så mange vakre bilder du har. Ha en fin uke!

Petunia sa...

Heisann!
Lurte på om du kanskje var inne på Dy...land og gikk tur i går (lørdag)??
;)