onsdag 18. juni 2008

Denne gangen blir innlegget om stoler:=) Denne gamle kubbestolen fikk jeg av min mor. Min morfar har laget den i sin tid, så den er ganske gammel. Det er nok ca 70 - 80 år siden den ble laget. Og jeg er bare så glad i den. Jeg måtte love min mor at jeg aldri skulle male den eller gjøre noe annet med den. Og det var ikke vanskelig å love det. Den står ved siden av peisen på kjøkkenet mitt, der kan du sette deg ned å slappe av med en god bok eller et håndarbeid og nyte varmen fra peisen en kald vinterkveld:=)Eller nyte roen en sommerkveld.

~~


Disse to stolene fikk jeg, de var brune med rødt trekk på setet.
~~



Etter litt maling og et nytt trekk på setet som er gønt og hvit stripete ble de sånn:=)
~~
Jeg ble veldig fornøyd med de:=)
~~
Denne uken (eller hele mnd egentlig) er en ganske hektisk uke med avslutninger og siste innspurt til skolen er slutt. Man kjenner seg ganske sliten om dagen og ser frem til litt ferie å slippe å følge opp alle aktiviteter og lekser ol.
Jeg går med en liten ferie følelse inni meg og gleder meg enormt til ferie nå:=)

Ønsker dere alle en riktig fin onsdag:=)


17 kommentarer:

Ann-Cathrin sa...

Så flott de stolene du har pusset opp ble:) Og den kubbestolen var kjempefin, og så morsomt å ha når det er en historie bak:) Ha en flott dag!

Tiril sa...

Koselig den kubbestolen din, kjekt å arve slikt noe,
Spisebord stolen ble jo kjemprfin, det skal ikke så mye til vett du, litt maling og et kult trekk.
Ha en super dag.

Anita sa...

De stolene er så og si helt like mine spisestuestoler!! Er kjempefornøyd med de!! Har hatt de i 17 år nå og da arvet jeg de! Kos deg idag!

Silkeline sa...

Så flotte stolene ble i hvitt!! Nesten ikke til å kjenne igjen etter at du har svingt kosten:) Det er gøy å fornye med litt stoff og litt maling.speilet fra forrige innlegg ble også knallfint! Jeg har noen gamle rammer som jeg tenkte å male, så dette var super inspirasjon:)

Det ligger en award til deg på bloggen min.

Ha en strålende onsdag.

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Så utrolig flotte stolene dine ble ! Det gikk jo nesten ikke an å kjenne de igjen !! Litt maling og stoff, og vips så er det et helt nytt møbel !

Nå pøser det ned her og jeg har tenkt meg ut på tur aldri sur i regnet ;)
Ha en fin uke videre ;0)

Huset på toppen sa...

For en flott makeover det ble på stolene,de ble virkelig flotte i hvitt!!
Artig historie med kuggestolen, den er et minne for livet!!
Ønsker deg en fin onsdag!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Wow, va stolen blev fin, mycket snyggt!!! Mari.

Magdalena sa...

Guri... dette ble da VIRKELIG vakkert...
du er flink, og heldig som har tiltak til sånt ~~

Sologbolig sa...

Så fine spisestuestolene dine blei, flott trekk på de også. Likte kubbestolen din godt og kjekt når det er ein historie bak den.Her er pøsregn i dag, men har masse å gjøre inne etter ein lang solperiode. På fredag begynner ferien.... deilig! Ha ein fin kveld!

Les Cotrions sa...

I like your blog! Beautiful pictures! You really have a lovely garden! I can't understand a word...I'm Italian and I live in Tuscany with my Norwegian partner (he is from Bergen), but...the only word I can say in your language is takk! I like creating for my home and for the web-shop I have with my best friend.
I'll visit your blog again...may be with my personal translator!
Have a sunny week-end!
Ciao
Vale

Helene sa...

Koselig med kubbestol som bestefaren din har laget. Slike ting skal selvfølgelig ikke males men bevares som et fint minne:o)
Spisebordstolene ble flotte etter noen malingsstrøk og nytt trekk!

Ser du har en bloggliste som oppdaterer nye innlegg. Hvordan fikk du lagt dette inn på bloggen din? Hadde vært så greit å ha en slik oversikt hos meg også....

Inspiration i vitt sa...

Hej:Ojoj vilka fina stolar du visar.
Tänk vad vackert allt blir med vit förtrollande färg.
Kram på dig i midsommar/Ingela B.

Drømmen om en eplehage sa...

For en herlig historie "Peisstolen" din har da. Det er ikke alt som bør males, men det er vanskelig å la være av og til også. Så lenge det ikke er arvegods er jeg ganske nådeløs med malerkosten jeg da...

De stolene du har pusset opp ble rålekkre! De ble helt forvandlet faktisk... Well done!

Gleder meg også til sommerferie. Nå skal jeg ha perm til september så nå blir det late dager på hele hurven hver dag. Å salige lykke, nå slipper de mammas masing om å komme seg opp og ut i tide, inn og i gang med leksene før dagen går og bla, bla, bla. Tipper det er bla, bla de hører hvertfall.
Storebror, som har vert overmoden for ferie en god stund, var rimelig muggen i går og mente mor var av verste sort. Da spurte jeg om han ikke syntes at han hadde hatt en helt perfekt oppvekst med en plettfri oppdragelse. NEI! fikk jeg til svar. Takk og lov svarte jeg, det hadde vert bekymringsfullt!
Han ble ikke noe blidere, men det gjør ingenting. ;-)

Ha en god dag. Klem.

Synnøve sa...

For en flott kubbestol! Så heldig du er som har arvet noe så fint :) Hadde vært synd å male den ja, og det var jo så nydelig med hvite puter i... Og så flotte stolene ble i hvitt og med nytt trekk! Jeg lurer på å trekke om mine til spisestuen, men leter etter det riktige stoffet... Har lurt litt på striper, så får se om det ikke blir det :) Ha en fortsatt fin uke! Synnøve

Galleri Hönshuset sa...

Visst är det härligt med gamla möbler. Att det finns nån historia bakom dem. Vad fina stolarna blev när du målade dem, tänk vad vit färg kan göra mycket. Ha en riktigt skön midsommar. Kram Pirre

Alven sa...

Så fine de stolene ble!!!! Ha en stålende dag :-)

janne - kathrine sa...

Min samboer fikk også en håndlaget kubbestol av sin morfar for drøye 20 år siden.
Men den er ikke så flott som den du har. Siden den ikke ble verdsatt slik den var (bortgjemt på loftet), så har jeg faktisk malt den hvit og satt den i gangen nede. Jeg syntes det var litt synd å ikke ha den fremme og spurte samboeren min om det var ok at jeg malte den. Synes faktisk at det som er av utskjæringer kom bedre frem etter at den ble malt, for trevirket var ganske spraglete.

Stolene du har pusset opp ble utrolig flotte. Nå ser de jo skikkelig eksklusive ut :-)

Ønsker deg en fortsatt fin dag!