søndag 29. juni 2008

Mitt nye vaskerom!

Mitt nye vaskerom er ferdig:=)Vi har malt, snekret og mekket i noen dager nå. Men jammen var det verdt alle timene, stive skuldre og sene kvelder. Jeg er så fornøyd !!!!

Tror kanksje det blir kjekkere å vaske alle klærene nå:=)


Dette er et av de tre skapene jeg kjøpte, og sånn så det ut før jeg svingte malekosten:=)

~~

Og sånn ble det seende ut etterpå:=)

~~


Jeg hadde ikke lyst å ta før bilder før jeg hadde ryddet ut alt rotet, Men på alle hyllene lå det fullt med klær , håndklær ol. Prøv å forestille deg et rom smekket med tøy og alt mulig rare ting !! Sånn var det før. Okergule vegger og gulbrunt gulv. Ja det var før det !!

~~

Dette bildet er tatt ved siden av vasken. Her kan en nå vaske hendene ved behov, man kan bruke vasken til det den skal ( det kunne jeg ikke før, den var også fylt opp med alt mulig rare ting.)
~~

Sånn sto vaskemaskinen og tørketrommelen før . Og på motsatt side var det kurver med klær, tørkestativ med klær. Ja tørkestativet var mitt avlastningsbord er inne. PHU!!!

Godt at denne tiden er over:=)

~~

Sånn ble det! En benk over vaske maskinen og tørketrommelen. En gardin skjuler forskjellige ting som ikke er nødvendig å slenge rundt:=)

~~
En av tre hyller min mann har snekret i helgen. En sink balje til vaskepulver og en sink bøtte til klesklyper.

~~

Dette er før bildet i denne delen av vaskerommet. Her har jeg begynt å male!!

~~
Og sånn ble det. En hylle med kurv som skjuler litt greier.

Et forheng som skjuler enda mer greier. Ryddig og koselig og så vil det ikke støve ned på samme måte som før:=)
~~
Dette er den andre hyllen som min mann laget. Det mangler litt kroker på de, men det kommer . Må kjøpe de først. Jeg vet hva jeg vil ha, men det er ikke lett å få tak i de!!

~~Nærbilde av hyllen, den har litt slitte partier som ikke kommer så bra frem på bildet.

~~
Enda et skap med et forheng som også skjuler ting og tang. Her henger det en veske med rosemønster. Denne kan en putte badetøy i hvis en skal på stranda:=)

~~



Så velger jeg å vise litt fra badet i dag også.
Dette er skap nr 3 ( nr 2 har du ikke fått sett enda , det får du en annen dag)

Dette skapet hadde de latt stå ute i regnværet , det var et utrolig fint skap. Desverre hadde laminaten på toppen løsnet og var stygg pga regnet. Vi fjernet laminatplaten og sparklet og malte hele skapet. Dette skapet ville jeg ha chabby. Det er ikke helt ferdig enda, jobber med det. Det var litt skummelt å fjerne malingen igjen etter at jeg hadde malt ;=)

~~



Et lite detalj bilde fra skapet!

~~

Så er det neste stjerne i dag. Dette skapet er også arv etter mine besteforeldre. Det har stått på loftet uten å bli brukt. Nå bestemte jeg meg for å ta det i bruk på badet:=) Jeg er så glad i det og ikke lite stolt over å ta det frem og bruke det:=):=)

Dette er orginalmalt og såååå nydelig. Jeg kommer nok ikke til å gjøre noe med dette!

~~


Et vakse sett med håndkle , en emaljert skål med en lavendel såpe i:=) Trenger du en håndvask, værsegod!
~~

Dette er den tredje hyllen som ble laget i helgen. Den henger over mitt arveskap!!
~~
Med disse bildene tar jeg helg nå, en helg som er over gitt:=) Men det gjør ingen ting!!! Jeg er glad og lykkelig for å være ferdig. Det kommer nok flere bilder etterhvert når mor har shoppet litt dill til sitt nye vaskerom. Men det kommer en senere gang:=)


Ha en strålende fin søndagskveld:=)

Klem til dere alle sammen!

25 kommentarer:

Kine sa...

Så flott vaskerommet ble!!Vi skal også gjøre noe med vårt,har allerede kjøpt innredning fra Ikea,så det er bare å male først;)
Det vaskeskapet var bare sååå fint,noe sånt jeg er på utkikk etter til vaskestellet mitt....ha en fin kveld!

Aina sa...

Vi har hatt en fin helg, bare hatt det kjekt og shoppet litt :0)
Må si vaskerommet ditt ble kjempeflott, har et murhøl selv så dette hadde vært noe;0)

Skapene ble kjempefine, og det vaskeskapet var superkoselig.

Håper du får slappet av litt nå, selv om helgen er over.

Klem!

h.espe sa...

Oi, oi, oi - så flott vaskerom. Kan tenke meg at vasken går som en lek heretter!!

Skapene og hyllene dine ble helt nyyyydelige!!!

Ønsker deg en strålende uke!!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Som mine dager er sa...

Kjære Kerstin

For et herlig vaskerom du har fått. Så ordentlig og rent. Så sjarmerende og nostalgisk.

Gratulerer med vel utført jobb. Ja - jeg vet alt om hva det vil si å svinge malerkosten og få skikk på ting. Du vil nok storkose deg på dette vaskerommet. Klesvask er ikke lenger et pes, men en fryd, når man har et slikt rom å arbeide i.

Kjempehyggelig å se før og etter bilder. Vel utført arbeid.

Klem fra Marit

Christinas låvebutikk sa...

Heia!
Skikkelig vakkert ble det... Det er så godt med skikkelig vaskerom da man tilbringer en del timer der!
Beklager sent svar!! Jeg er i Kr.sund kommune( før het det Frei her men er sammenslått) På nordmøre!! Velkommen skal du være!

Ha ei nydelig uke og god vask!

Livy sa...

WOW! Så flott vaskerommet ble, det kommer til å være en fryd å vaske tøy nå!

Ha en riktig fin start på uken!
*klem*

Mummimamma sa...

Sukk, så fint vaskerommet ble!
Og de fine skapene, nydelig.

Jeg skal straks i gang med å pusse opp vaskerom selv, og da skal du ikke se bort i fra at jeg stjeler noen lure ideer herfra :)

vitating sa...

Åhhh så fin tvättstuga!! Härligt att tvätta där :-) Vilket jobb ni gjort men fint blev det! Underbara vackra skåp du har målat. Så fint du har!

Tack för dina rara kommentarer, du är så snäll!

Ha en underbar dag!
Kram Maria

Anne sa...

Helt stum av beundring over det flotte vaskerommet ditt. Er det nå mulig sier jeg, en sånn forandring da gitt... Ikke til å tro at det er det samme rommet.
Kan skjønne at kjesvasking og slikt kjedelig arbeid nå blir litt triveligere å få gjennomført.

Spennede å flotte møbler du har fått tak i. Ser i innlegget under her jeg da, og utrolig flott og helt min stil !! Gjenbruk og møbler med SJARME!! Slikt får en slettes ikke kjøpt i butikk. Skal ble sopennede å se det ferdige resultatet av det skapet. Sikkert utrolig flott. Nestn litt missunnerligher jeg sitter i dag, men DET skal jeg ikke være vet du.

Klem herfra en regntung mandag.

janne - kathrine sa...

Så fint det ble. Flotte hyller dere har fått laget dere :-)

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Helledussen så mye fint !!!
Vaskerommet ble jo reine idyllen ;)
Utrolig fine ting du har fått tak i ; og hyllene som mannen din har laget var jo bare nydelige !!
Her går det i maling av gang og yttergang enda...er så lei nå, men nå er det ferie og i morgen reiser vi på landet så da blir det malepause.. :)
Ha en fin uke :)

Prinsesse Elin sa...

Skulle ikke være noe problem å trives her inne. Nå går vel klesvasken nesten av seg selv. NYDELIG:O)

Min Verden sa...

Så utrolig fint det ble. Gratulerer så masse :) Hanne

Huset på toppen sa...

Wowww,skal si dere har jobbet på i helgen for åbli ferdig. Og det flotte resultatet:-)Lurt å dele vaske/tørkestabelen, da har du god plass til bretting av klær!! Kjempeflott vaskerom! Og skapet på vaskerommet, utrolig smart å sette det i der!! Nå går vel klesvasken unna i en fei tenker jeg,

ønsker deg en fin mandagskveld!!

frk.Kreativ sa...

Såå fint vaskerommet ditt ble! Utrolig hvor fint det kan bli med litt maling og oppussing:0) Lurt å lage en plate over vaskemaskina,med gardin. God ide. Ha en fin kveld!

Helen sa...

Jammen har dere vært flinke, vaskerommet ble kjempefint, så gøy :)

Gamlå sa...

Flott , flott og flott. Et slik vaskerom vil jeg også ha!!!! Jeg har vist bildene til mannen, og ha sa seg enige. Det må da være kjekkere å holde på med tøy i ett slik rom, enn det vi har idag.
God sommer
for nå tar gamlå ferie

Anitas hus sa...

Så koselig det ble på vaskerommet ditt! Det er mye bedre å stå og vaske/brette/stryke tøy, når det ser sånn ut rundt deg;)
Jeg malte mitt i vinter. Det hadde ubehandlet furutak, brun og orange blomstrete vinyl tapet og ubehandlet betong gulv + masse rot og klær. Nå er både tak, vegger og gulv hvitmalt, fått masse lagringsplass og dillet litt og vips så er det mye bedre å jobbe der;)

Flink mann du har også, hyllene var kjempefine. Og det samme var skapene, flinke har dere vært!

Ha en fin kveld!
Klem:O)

Stjerneglimt sa...

Gratulerer med nytt vaskerom, lyst og fint! Viktig det, å ha trivelige omgivelser rundt seg =0)Skapene ble fine hvitmalt, det er god plass også i slike skap!

Ann-Cathrin sa...

Å så utrolig flott det har blitt!!! ALT var bare helt nydelig og flott! Masse flotte skap, flotte hyller! Her må det jo bli en glede å vaske:) Så fint med forhengene overalt, jeg er helt overveldet!! Lappene i teppet mitt har jeg sydd sammen. Prøvde å hekle først, men siden lappen ikke er helt hundre prosent like, synes jeg det var lettere å sy de sammen, lettere å regulere fastheten da synes jeg. Ønsker deg en super ferie! Og sørg for å kom hjem med masse skittentøy så du virkelig får brukt vaskerommet;)

Lilla Blanka sa...

Hej!

Tack för besöket och dina snälla ord! *kram*

Vilken underbar blogg du har...!

Åh det är så fint i tvättstugan..tänk vad härligt att tvätta nu..du vill väl inte gå därifrån :)

Kram
Mia

Unknown sa...

Nei så flott...! Jammen er du heldig, tenk å kunne vaske klær i et slikt herlig rom :) Herlig og lyst, og så nydelig det var det lille skapet etter dine besteforeldre... Jeg hadde heller ikke malt det ;) Nydelig det store skapet ble også. Nå må det da være en drøm å vaske klær, og ser for meg du og mannen din slåss om hvem som skal ta klesvasken nå, hihi... ;) Ha en fin uke! Synnøve

Livy sa...

God morgen!
Anbefaler virkelig den kaken altså:-)
Klem

Fjordheim sa...

Så flott det ble på vaskerommet ditt.
Skapene og hyllene liktejeg veldig godt.
Det inspirerer til å sette igang med noe maling her også. Men først må jeg avgårde å ordne litt på div kontorer, og det kan jo ta litt tid.
Ha en riktig god dag :)

Ting og Tang sa...

Må sei de va et lekkert vaskerom!!
Litt kjekt å vaske kle da når de ser sann ut:O)
Ønske dej ei flott veke:)