søndag 22. juni 2008

Søndag og et lite prosjekt:=)

I dag begynte jeg på det prosjektet i kroken som vi tror en gang skal bli grill kroken. Der har det stått masse skiferheller, forde vi hadde tenkt å legge skiver på denne plassen. Men denne delen bruker hundene og jeg tror det vil bli lite pent og problematisk å ha skiferheller der da. Så vi bli enig om å bare ha singel der. Og det tror jeg blir veldig pent.

Her har vi gravehjelpen min:=)

Det finnes et utall med fotballer rundt omkring på tomten våres. Her er et lite knippe av de. Tenkte en gang å lage en kasse til de, men vet ikke om fotballgutta vil klare å legge de opp i kassen når de er ferdig med de.


Det ble noen trillebårlass med skiferheller som ble kjørt vekk. Og jeg er utrolig glad for at jeg fikk hjelp fra min sønn:=)



I går var jeg innom miljøhuset for å kikke. Der fant jeg denne stolen til en 50 lapp. Ikke så pen farge, men det er ikke noe problem å få gjort noe med Så jeg vil nok svinge malekosten en dag det ikke regner:=)


Fotball gutta har kommet hjem med noen seire og noen tap , sånn skal det være. De var fornøyd med helgen de:=) De hadde tatt inn på hotel, eller rettere sagt de var heldig at det var ledig rom. De var nok ikke alene om det ønske der. Men de har fått sovet tørt og godt og jeg er glad på deres vegne:=)
Ha en fin fin søndag alle sammen:=)



9 kommentarer:

mali-mo sa...

Ser ut som det blir fint hos dere i hagekroken. Jeg har motsatt problem, her jaktes det på tykke skifer eller steinheller til å lage platting hehe.

>Stolen blir nok fin med litt maling. Jeg fant meg en stol på hytten igår, i min far sin rote-bod dukket det plutselig opp en eldgammel hagestol. Er nok ikke nok med et malingsstrøk på den, treet er så dårlig at det må skiftes, men stolen er så søt at jeg skal ta den jobben, når det er litt tid til overs ;)

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg forresten!

Galleri Hönshuset sa...

Halloi. Tack för all beröm, jag blir så glad. Visst är det fint med skiffer, synd att det är så dyrt bara. Bollar går åt ja, våra hundar är helt bolltokiga, får dem tag på en så "dödar" dem bollen direkt... och så älskar dem o springa efter den också... stolen är jättecharmig, fin i trädgården. Ha en bra början på veckan. Kram Pirre

Fjordheim sa...

Takk for koselige kommentarer hos meg.
En grillplass i hagen, med peis kunne jeg tenkt meg. Lykke til med jobben.
Mye hardt arbeid, men godt når det er gjort.
Godt at guttene hadde fått tørre senger under turneringen. Ikke bare bare med telt i regnvær.
Ønsker der en god natt og en flott dag i morgen :)

Ann-Cathrin sa...

En sånn stol har jeg og! Har den på trappen her, har malt den med svart bengalakk(?hvis det er det det heter). Ovnen malte jeg med den samme malingen som jeg brukte da jeg malte muren bak den. den er vanlig vannbasert tror jeg. Spurte hva jeg skulle bruke da jeg skulle male muren, så da tenkte jeg det dugde med samme;) På muren her var det nemlig et helt forferdelig og stort naturmotiv malt på! Så vakker hunden din er:) Blir nok kjempefint med grillplass hos deg:)

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Det låter som ett trevligt projekt, det skall bli spännande att följa!

Vilken vacker gammal stol du visar..jättefin!

Kram
Mia

Karna sa...

Kommer til å bli en fin plass dette, litt singel hjelper...da rydder det seg.

Stolen var knall fin, kommer til å bli lekker med litt maling, skikkelig fransk cafe stol dette!

Ha en fin St. Hans feiring!

Mjuka sa...

Hej
Vilka vackra inspirerande bilder du visar!!
kramar Malin

Huset i skogen sa...

Den stolen blir nok fin når du er ferdig med den:) Synes slike stoler er så fine, men har ikke investert i en selv ennå..er så mye annet som blir proriter her nå (les: bryllup)
Det er bare moro at du linker til meg ja!
Ønsker deg en fin uke:)

Anne sa...

Dette kommert il å bli fint :-)
Ser det for meg i hode hvordan det kommer til å bli..., og om den stolen der er rustet ??? må du blåholde på den i mott nærvær ja :-)

Fin fin dag til deg