lørdag 21. juni 2008

Pay it forward gave:=)

Ja dette var min første PIF gave. Når jeg kom hjem i går lå det en pakke lapp til meg. Tenke, tenke hvem har sendt meg gave tenkte jeg????=)
Reiste på postkontoret med en gang, da jeg så den var fra Tove - Lykke og Lykkeliten , kjente jeg det begynte å krible i magen. Så spennende da.
Kunne nesten ikke vente til jeg var kommet hjem før jeg pakket den opp:=)
Og dette var det som var oppi!!
En søt liten uke planlegger( hvordan kunne hun vite at jeg trengte det for å få orden på alle mine avtaler:=)), To deilige sjokolader som jeg delte med min sønn i går kveld!! Og vi mimret litt fra vår USA tur i påsken i fjor:=):=), En søt liten pengepung og en herlig duftende potpuri:=)
Tusen tusen takk Tove!!:=):=)
~~
Her ser dere nærbilde av potpurriet:=)
~~

Så er den min tur til å gi vekk Pay it forward!
De tre første som legger igjen en hilsen /kommentar vil i løpet av 365 dager få en pakke i posten fra meg:=)
~~
Som dere sikkert har skjønt så ble jeg hjemme fra fotball cupen. Jeg ble så glad da jeg slapp å være med. Noen må jo "passe " de store også. Jeg skal bruke helgen til vaksing, rydding , baking (for å overraske de som kommer sliten og trøtt hjem på søndag:=)
Og ikke minst pleie meg selv:=):=)

I går kveld var det fredags kos med min elsdte sønn( Han kan fremdeles sitte hjemme med mamma, takk og pris for det) Vi tente stearin lys og hørte på regn og vind fra utsiden. Og fysja meg for et vær det var i går. Riktig så høstlig!!!


Legger inn litt bilder for å lage litt sommer stemning fra meg:=)
Her er restene etter pionene jeg fikk på min bursdag, to av de fikk bli liggende på peishyllen i noen dager.=)
~~

Så har jeg malt noen blomsterpotter som i utgangspunktet var mørke brune. De var ikke stygge, men jeg hadde lyst å forsøke og ble veldig fornøyd med resultatet. De er malt med grunning to strøk. De ser faktisk ganske shabby ut, Herlig!!


I den ene står en av mine to orkideer. Jeg skulle gjerne hatt noen tips om stell av orkideer. Så hvis noen av dere som er innom å leser og vet hvordan man steller disse vakre blomstene, tar jeg i mot gode råd :=)

~~

Så vil jeg ønske alle dere som er innom en riktig så fin lørdag!

11 kommentarer:

Fjordheim sa...

Hei. Jeg har også klar en gave til deg i pif. Men har ikke fått sendt den enda. Tenkte jeg skulle vente til jeg fikk alle adr. Men det tar visst litt tid så jeg får bare sende det en dag over helgen. Kan godt være med på en runde til å få en gave fra deg. Helt greit det.
Ha en flott dag :)

joanna sa...

Hei. Så fine ting du fekk då. Eg vart vist nr to i kommentar lista di, så eg får kaste meg på pay it forward eg då.

God helg

Solstad sa...

Flott gave du fikk ...slenger meg på ei runde til jeg også :)
Ang. orkideer så bruker jeg å vanne dem en gang i uken ...holder de under springen og lar vannet renne godt igjennom røttene :) obs! de må ikke stå i vann ....og når de er avblomstret lar jeg dem bare stå og hvis jeg er heldig kommer det nye blomster om ei stund ;) lykke til!

Inspiration i vitt sa...

Hej kul att jag kan inspirera dig då blir jag oxå glad.
Kul med ett överaskningspaket,verkligen.
Att måla krukor vita blir alltid bra.
Kram på dig/Ingela B.

irina sa...

Så fin pottene dine ble K ;)
Og fine America gaver,,,,litt som i gammle dager...venter på Americapakke.

Takk for korslig kommentar ;)

Og god helg !!!

Klem

Ann-Cathrin sa...

Flott gave du fikk:) Pottene ble veldig fine!

Tulip sa...

Hei. Fin gave du har fått.
orkideer skal ikke ha for mye vann.
Noen sier et eggeglass i uka, men vet om andre som gir de mye mer enn det, bare de ikke står med røttene i vann.
Som gjødsel kan du av og til bruke vannet når du har kokt egg, og latt eggeskallet ligge i vannet til det er kaldt. Dette gir næring til alle blomster.
Orkideene bør stå lyst, men forsiktig med direkte sollys, de kan bli"solbrent" på bladene!
De bruker lang tid på ny blomstring, så du må være tålmodig!
Men blomstene varer jo lenge da, når de først blomstrer!!

Anonym sa...

Hei du! Er ny her inne, jeg - vil gi deg noen orkidetips jeg bruker med stort hell (har en orkide som blomstrer hver høst, leeenge). Etter blomstring klippes stengelen over det 2. eller 3. leddet - da kan det komme flere blomstergrener på den samme stengelen (gjorde det til meg). Den blomstrer lettere om det er litt forskjell på dag og natt-temperatur. Aldri vann i skålen, vannet må renne gjennom røttene. Den skal tørke mellom hver vanning. Den orkideen jeg har som har vart lenge, står aldri i vinduet, heller på et litt mørkere sted. Håper du blir litt hjulpen med dette - fortsatt god helg:)

Galleri Hönshuset sa...

Halloi. Visst är det kul o få paket, man blir som barn på nytt ;). Dem här loppisarna jag varit på finns i Dalarna, här finns det massor av underbara antikaffärer o loppisar, speciellt under sommaren. Ha det gott. Kram Pirre

Sologbolig sa...

Hei. Gratulerer med fin gave. Ser at du har fått mange orkidetips, så det går nok bra. Det er noen flotte blomster. Her er regn og ryddedag, skal ein tur på loftet ..... der er mye rot! Ha ein fin søndag!

Gamlå sa...

Heisann, og takk for koslig kommentar i bloggen min. Så koslig at du og sønnen din koser dere en lørdagskveld!!!Fin gave har du også fått. Er det ikke koselig hvordan vi blir når vi får en gave og skal pakke den opp, det er nesten som vi var barn igjen på julaften.
Hilsen Gamlå