onsdag 26. august 2009

En liten rund tur i hagen. Kalenderen sier sommer måned enda,
men følelsen av høst har vært en stund hos meg iallefall.
men når man tar en tur og kikker..så blomstrer det faktisk bra enda...
Ikke samme mengder som før , men nok til å nyte.
~~

Litt lyng og asters har blitt tilført krukkene..
~~
En gammel lysestake som jeg fikk av ei venninne.. ble satt ut og fikk den rette patinaen.
Nå fungerer den som en pidestall ute i hagen.
Hønsenettingen har jeg laget selv, en liten sløyfe bånd som pynt.
~~
I kjerra mi blomstrer det bra enda...
og mange knopper som vil springe ut etterhvert.
~~
Hortenisaen min så klart som bugner over av blomster. jeg plukker inn og tørker og nyte blomster springer ut.
~~
Denne Rohdodenroen har gått seg litt bort i år... den har begynt å blomstre på nytt igjen. har aldri opplevd det før.
~~
Disse skjønne som jeg desverre ikke har navnet på .
Noen som vet??
De er nydelige..
De synger nok på siste verset nå.
Ta en tur ut i hagen din kanksje du oppdager at det er flere blosmter enn du trodde.
Nyt dagen alle dere skjønne damer..
~~

40 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Oj va mycke fina bilder på blommor du visar,hönsnätsklockan var ju jätte fin.
kram o ha det så gott
ninni

Hulda sa...

Så fin blomstring hos deg fortsatt. Her er endel blomster ferdig med sin blomstring, men enda har jeg endel sommerblomster som fortsatt holder ut. :)

Flotte stoffer du kjøpte deg på stoff og stil, jeg fikk katalogen mandag, og har bestillinga klar. :) Nydelige puter du har sydd.

Les Cotrions sa...

Thank you for this nice trip in your garden! It's faboulous! You've so many gorgeous flowers! Most of mine are burned by the heat! I hope in some rain!
Have a nice day!
Vale

Fjordheim sa...

Flott blomstring hos deg fortsatt.
Ikke så mye her lenger. Men har en rosebusk som blomstrer og noe stemor på trappa.
Må nok avgårde å kjøpe litt høstblomster en dag å pynte trappa på nytt.
Ønsker deg en god dag :)

johanne`s rom sa...

Takk for hyggelig kommentar. Du har da virkelig mange fine blomster i hagen enda. Min hortensia var flott før jeg dro på ferie, men etter det har det bare bliit dårligere med den. Kan trøste meg med rosene, iallefall de røde. Må bare nevne putene dine, de er kjempeflotte.

Anita fra hjerterommet sa...

De nedeste blå klokkene vet jeg heller ikke navnet på men jeg har de i hagen også. Ved en tilfeldighet plukket jeg en sommer av alle de visne klokkene og vips det kom igjen flere knopper etter dette:) så lurt å knipe av etter hver som de visner.. jeg må binde opp mine for de har en tendens til å bli så tunge når det er mange klokker som blomstrer samtidig.

Sol i Bergen i dag så litt sommerfølelse igjen.. men har vært så ille her at vi allerede har vasket og bært inn alle hagemøblene for sesonegen.. ja ja..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina foton och det var många blommor som var fina än. Det är väldigt grönt fortfarande, både i skogen och trädgården. Beror väl på allt regn, och höstfärgerna kommer säkert senare.
Kramar AnnaMaria

My home is my Castle sa...

Nydelige bilder...
Får jo nesten sommerstemning her ;)

Klem,Kari

Bonjade sa...

Such great pictures from your garden........
Lovely summer images......
I love your roses so much.
Nice day

LillaFlisan sa...

Vilka sagogolikt vackra bilder du bjuder på!

Rosa rosor och lavendel. Min absoluta favorit!

Kram

Flisan

helle sa...

Jeg synes også der er efterårsstemninger indeni mig, men når jeg ser mig rundt i min have og andre steder, er det stadig sommer og børnene cykler afsted til stranden og tager sig en dukkert om aftenen.

Hvor er livet herligt..... til alle tider, ikke?

Klem Helle

Lilla Trollbacken sa...

Hej Kerstin!
Åh dessa härliga sommarblommor. Man vill inte att det ska ta slut. Jag försöker plocka in så mycket som möjligt att sätta i vaser innan hösten kommer!
Ha det så bra
Kram
Gabrielle

Missfryd sa...

Så mye fint du ennå har i hagen din. Litt sommer og litt høststemning, det er jo slik det er nå om dagen.
Klem Ingrid

Sologbolig sa...

Hei. Ja det er kjekt at noe blomstrer fremdeles, det gjør det heldigvis her også. Den blå planta du etterlyser navnet på heiter Fagerklokke (Campanula percifolia) og fager er den ! Eg har den i hagen eg også og den er på tampen med blomstringa nå. Ha ein fin dag !

Randi sa...

wow...så masse som blomstrer hos deg.
Her går jeg og venter på rosene som ikke har blomstret for fullt enda, har bare hatt ett par roser tilsammens på 3 busker. Men nå kommer de....min svigerinner kunne fortelle at roser i krukker blomstrer senere enn de som står i bed.
Så da har jeg mye fint i vente:-)
Ha en fin fin kveld

Lykkelita sa...

*sukk* så fint det er i hagen din ennå - her er høsten synlig og det er nesten bare grønne blader igjen.
Men sånn er det her nord - sommeren er kort, så vi må nyte den mens den er her.
Ha en fin kveld!

Josefine sa...

Ja her blomstrer det fortsatt ser jeg, så flott! Det bugner ikke hos meg lengre, men ser at det begynner å komme noen nye knopper på enkelte avblomstrede busker. Så forhåpentligvis blir det en runde til med roser...om temperaturen holder seg.

Flotte bilder fra hagen din!

Den blå klokken har jeg også...den er så vakker. Husker ikke hva den heter dessverre.

Ønsker deg en fin onsdagskveld min venn...stoor klem

moa sa...

hei kerstin -
...ja nå fikk jeg iallefall sommerstemninger...så nydelig du har det..sånn ser det iallefall ikke ut i min hage! jeg får nyte dine bilder :0)
ha en fin kveld -
moaklem

marits provence sa...

Hei Kerstin,
Så utrolig mange vakre blomster du har i hagen din fremdeles. Det gir livsglede utover høsten. Og takk for hyggelig kommentar fra deg på min Provence-blogg!
Klemmer fra Marit

Mia sa...

Oi oi, så vakkert som det blomstrer hos deg enda... jeg fikk rett og slett en følelese av sommer av bildene dine. Mens når jeg ser på hagen min så bærer den så absolutt preg av høst. Bortsett fra sommerblomstene da, som jeg sådde fra frø i slutten av mai... de står så vakkert nå og virkelig gleder meg med sine herlige farger. Mens staudene og rosene mine... ja, det er en helt annen historie...

Alltid hyggelig å lese dine koselige hilsener hos meg. Jeg setter stor pris på dem.

Viola sa...

Nog har du mycket fortfarande att njuta utav i din hage min vän...så mýcket vackert även jag fått njutit utav med dina bilder..här har värmen fått ett avbrott med mycket regn men nu har det blivit bättre väder igen...en ordentligt sensommarvärme har vi fått...på fredag bär det av till gården för att träffa hantverkare och planera vad som ska göras...så spännande..har hela huvudet fullt av indéer...:) hoppas du har en fin kväll, klem VIOLA

Marie sa...

Så många vackra bilder, man får riktig sommarkänsla. Hortensian är helt ljuvlig, underbar färg på den! Här har sommaren vänt åter efter några riktigt höstlika dagar, härligt!

Du undrade vad jag hade limmat fast lammöronen med på boken. Jag använde vanligt limstift, fungerade jättebra!

Ha en bra torsdag!
Kram Marie

Margrethes hus og hage sa...

Herlige blomsterbilder! Man må nyte hagen mens den fortsatt blomstrer! De blå klokkene har jeg også, og de er en slags campanula, menjeg kjenner ikke til det fulle sortsnavnet.

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Å herlighet som det blomstrer i hagen hos deg ! Det bugner jo fortsatt ;)Masse fint !
Jeg lurer på om den siste blomsten du viser heter kinasøte, eller så er den mørkblå...eller kanskje den du har ikke er den likevel...
Trist med hunden din! Søsteren min måtte gjøre det samme med sin store hund for noen uker siden,trist, det er jo som et familiemedlem..

Ha en fin uke videre:0)

M.E.V. foto sa...

Høstfølelse her også, men hos deg var det jammen mye fint enda. Den rosa er nydelig:)

Anonym sa...

Hallo vennen..

himmel så mye som blomstrer hos deg ennå.. helt nydelig.. stilig den lysestaken.. hiver også alt ut for å få fortgang i slitasjen:o))

Rhododendron..mener jeg leste at om man klipper bort visne blomsterstander KAN den komme med nye blomster igjen.. jeg trodde de blomstret på fjorårsskudd.. er det feil??

Mine som jeg plantet i år har en haug med knopper igjen.. også den jeg skam klippet i vår .. men så varmt som været har vært den siste uken er vel alt mulig.. :o))


PS! ønsker meg veeeeeldig en slik rund pute (smiske, smiske) om jeg finner runde brikker kan du sy en til meg???

Ha en koselig kveld i allefall.. klem fra mæ

liven sa...

Fin blomstring hos deg Kerstin!!
Den nederste er nok en type campanula:o)
Har faktisk opplevd at der kom noen blomster på rhododendronen så sent at de fikk oppleve et snøfall!!!
Deilig vær i dag....håper det varer!!!

ha en fin torsdag:o)

bikim sa...

SOOO many gorgeous flowers! it must be a pleasure to walk through your garden! Take care,
Rosa

irina sa...

Nydelige planter. ser dessverre ikke slik ut her.
jeg er livredd for edderkopper og dyr derfor konsentrer jeg meg om innemiljøet.
ser at jeg skulle vært ute også, når jeg ser bilder av hagen din.....neste år...tror jeg


Stooor kløem

Lisas torp sa...

Åh, så mange vakre blomster du visar här! En riktig "sommarsymfoni"!
Ja, ännu kanske vi får lite sommar om vädret vill!

TACK för titten hos mej och fin kommentar!
Klem
Lisa

Christine Louise sa...

Tusen takk for skjønn og koselig hilsen inne hos meg. Fikk nesten en liten tåre i øyekroken.
Nydelige bilder du viser.

Klem fra meg..

Alven sa...

Hei :-)

Nydelige bilder i fra hagen din :-)
Har hatt høstfølelse en stund jeg og... her regner det å er grått i dag..men da får man gjort litt inne om ikke anna :-)

Klem

Huset på toppen sa...

Du har jamme mye fine blomster igjen enda,du Kerstin:)Mine synger på siste rest og!!
Ja, nå er sommer blomstene også på hell, denne sommeren kom og forsvant veldig fort!!Litt nye høst blomster i hagen har også fått, og nå er det kjekt å tenne lykter ute igjen:)
Ha en fin uke videre,
Klem Linda
Ps,min mobil ble vasket i maskinen i går,så den er foreløpig ute av drift og ikke i bruk!! Fant du kabelen?? jeg har gått en annen tur løype de siste dagene!!

Sologbolig sa...

Jada, fagerklokken blomstrer kvert år og blir større og finere for kvert år også, så gled deg over den !

Nikoline sa...

Nydelege bilder,både dette og forrige innlegg!
Så trist å høyra om hunden, veit så godt korleis det der føles... Men uansett er det ein klok beslutning å ta,det er så ofte ein både ser og høyrer om stor egoisme der eigaren vel å behalda hunden tross både smerter og elde... naboen vår hadde ein eldgammal hund som var både døv og blind,datt ned trapper og utfor murkant,og dei orka ikkje få den avliva... Det er rein egoisme synes eg.
Trøst deg med at hunden din hadde det så godt mens den levde og at du gjorde det som var rett og rimeleg i din situasjon.
Nyt haustdagane og helga :0)

Guttemamma sa...

Har de samme,men aner ikke navnet...ellers veldig imponert av at det fortsatt blomstrer sånn hos deg. Her har alt regnet bort...

Unknown sa...

Hei Kersti
Så nydelige blomster du har i hagen, og klatrestativer i hønsenetting var så fint.
Klem...Ellen

Therese sa...

Her ER høsten kommet, virkelig. De siste dagene har det faktisk vært varm i været, men man begynner å merke at draget i luften blir anderledes. Også begynner løvet å bli gult. Men det gjør ikke noe. Høsten er en fin tid :)

bikim sa...

Thanks for your lovely comment on my blog. Gald you liked the photos. Take care,
Rosa

Siren sa...

Nydelige blomsterbilder! Jeg merker også at høsten har begynt, men rosene blomstrer som aldri før hos meg også...er så nydelig å gå rundt å se på alle vakre rosene, som vi desverre får nyte bare en kort stund. Ønsker deg ei go helg! Klem Siren :)