mandag 31. august 2009

Heisan !
Mandag igjen og en ny uke, med nye muligheter.
I dag blir det mer hortensia på dere...håper dere ikke blir lei..
Nå er nobukettene blitt tørket og ligger både her og der..
Noen friske buketter ble tatt inn før helgen og får pryde små vaser.
~~

Når været er grått og vått må man bare nyte de inne.. for den blosmtrer for fullt fremdeles..
~~
Et ganmelt fat er fyllt opp med tørkede buketter.
St Theresa kommer fra Bea...
~~
Problemet er her fremdeles,
men kanksje jeg har funnet årsaken..er ikke helt sikker enda..
Loppemarked sesongen har startet her i Bergen .
Helgen 12 -12 september er det på Slettebakken.
Helgen 19.- 20 september er det på Landås.
Helgen 26. - 27. september er det på Skjold.

Det blir en travel tid for alle oss som elsker loppemarked..
Håper alle får en fin uke.


48 kommentarer:

Guttemamma sa...

Aldri lei av verken deg eller hortensia...stor klem

Pysselpalatset sa...

Helt ljuvliga små stileben med vvaser och hortensia. så himla vackert. kram Jeanette

Therese fra huset med de rare i sa...

Så flott det var å tørke de:) Det har jeg ikke tenkt på. Har masse nydelige lyseblå i hagen ( og noen friske her inne) Kanskje jeg skal ta inn noen og tørke jeg og:) Hvordan gjør du det når du skal tørke de? henger du de opp??

Maliva`s verden sa...

Hei,titter innom for å ønske deg en fin ukestart Kerstin.Vakkert du har pyntet med Hortensiaen...Klem fra Maliva

liven sa...

Nydelige hortensier:o)
Gleder meg til min blir så stor at jeg kan plukke i vei!!!
Koselige bilder Kerstin!!

ha en fin uke :o)

Josefine sa...

Å dette var fine bilder og starte uken med...helt nyydelig var det.
Flott stillben og Hortensiaen din bare lekker.

Ja alltid noe å glede seg til, loppis er bare poppis hi.hi skal bli spennende og se om det er noe som venter på oss der:)

Jeg har startet mandagen med å vaske gulv...hi.hi Stooor klem

Tyra sa...

Heia, Kerstin!
Så vakre de bukettene var, da! Ønske jeg hadde noen hortensia ute i hagen, lurer på om jeg ikke burde handle noen inn, de er jo utrolig dekorative!
Tror jeg burde bodd i Bergen den neste måneden, med så mange loppemarkeder! Håper du finner mye fint!
Ha en deilig uke!
Klem fra Cathrine

Charlotte sa...

Takk for nydelige bilder og info om loppemarkedene. Helgen den 12 er jeg desverre bortreist, men de to påfølgende skal jeg nok på loppejakt!
Ha en fin dag:)

Les Cotrions sa...

You took marvellous and charming photos!Your hydrangeas are stunning!!!
Happy new week!
Vale

hagagården sa...

Men oj så underbart fint med alla hortensior,både färska och torkade.
kram o ha en go dag
ninni

Randi sa...

Så flotte Hortensia...fatter ikke hvordan du klarer å tørke dem så flott:-)

Her har høststormen takk tak..det regner og blåser, i natt sov jeg nesten ikke pga av det forferdelige uværet. Men det må da gi seg.

Ha en flott mandag

Kjeruben sa...

Herlige bilder! Er jo så kos å forlenge sommaren med å ta inn det som er igjen av blommer ute :-D

helle sa...

Ja, DET elsker vi! - håber det bliver nogle gode loppemarkeder de næste weekender. Der er forskel på dem!

Fine hortensiaer du har plukket og tørret!

Hav en god ugestart, klem Helle

Viola sa...

Inte kan man bli less på dessa bildr, helt underbara, vilka färger du har på din ablommor, idag eller imorgon borde du få ditt brev med korten, ha en fin dag min vän...nu ska jag snart iväg med Otto igen...har blivit dålig igrn...vad jobbigt det är när dom blir gamla, klem VIOLA

pysseltanten sa...

Mmm snart är hösten här...=))
Mystid med tända ljus...härligt...
Ha en fin vecka...
Kraamizar git

Missfryd sa...

Blir ikke lei, vettø:-)
Jeg har konfirmasjon til helgen og har tenkt å pynte bordet med avskårne hortensia i hopetall....
Ha en fin-fin uke.
Klem Ingrid

MariMaja sa...

Jippi...gleder meg til loppisene;)

Huset på toppen sa...

Flott hortensia og så koselig du har satt de i vaser,Kerstin:) Skal jeg ta inn mine og??de holder jo på å regne vekk!! ja,det må jeg gjøre!!
Ha en fin mandag!
Klem Linda
ps.det skal være loppemarked i Flaktveit hallen 12-13sept!!
Jeg skal rydde loftet, jippi!!!

GundaM sa...

Hmm, så synd jeg ikke bor i bergensområdet da hadde vi nok treftes på loppis ;)))

Nydelgie stilleben du fikk utav din hortensia, kanskje jeg skulle gått og berga min sommerfuglbusk blomster..De står jo bare der i regnet...

Ha en flott uke Kerstin;)

Crinoline sa...

Hei,Kerstin.Nydelig hortensia blir man aldri lei av.Nydelig stilleben hos deg også.Klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har fått dina torkade hortensior så fina, dom håller färgen bra. Och så många loppisar, det låter riktigt roligt. Hoppas du fyndar mycket fint.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Fjordheim sa...

Nydelige hortensiaer.
Herlige bilder.
Ha en riktig god høst :)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Åhhh godt å høre at det ikke er bare meg som er redd for å pepre lesere med Hortensia prat , haha;)))Nydelige bilder Kerstin . Jeg bare elsker Hortensia , og jeg tørker også masse av de nå på denne tiden , de er så dekorative i urner etc.

Klem A

krinkelkroken sa...

Så smart å tørke de! Har noen nydelige stokkroser som blomstrer enda, da vil jeg forøke å tørke de, takk for tips;)
Var så vidt på loppemarked i helgen ( bildøy bibelskule ) men de hadde åpent fredag og lørdag og det hadde ikke jeg fått med meg, så ble ikke noen funn på meg. Gleder meg til sesongen er i gang for fullt:) Klem

MiaMaria sa...

Hejsan Kerstin!

Vilka härliga bilder...

HAr en Hortensia buske som jag plockar av och binder kransar...denna gång tror jag att jag tog dem för tidigt annars torkar de super fint......har en kvar sen förra året är jättefin fortfarande...så de håller länge....

HA det så gott och lycka till med att göra kransar....MiaMaria

Elzie sa...

Härliga hortensiablommor!
Ha en bra kväll.
Kram Elzie

M.E.V. foto sa...

Blir ikke lei av Hortensia, men du, hvordan tørker du dem? Jeg har prøvd å henge dem opp ned, men det var ingen suksess...

Made in Persbo...Carina sa...

Hej Kerstin!

Å vilka vackra stämningsfulla bilder. Så fulla av ro och harmoni.

Ha det gott!
Kram, Carina

Frida sa...

Hej Kerstin!
Vilka underbara hortensior, INTE tröttnar vi på dem inte. Dem blir ju så fina när man tar in dem och torkar dem.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Margrethes hus og hage sa...

Hortensia er vakre blomster, og alltid flott å se!

Og loppemarked er kjempeartig... Skulle gjerne vært der!
Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Tiril sa...

Så nydelige hortensia, vurderer og å plukke inn mine, ute er de bare gjennomvåte, men jeg håper i det lengste på noen solskinnsdager til, da pryder de jo ute.
Virkelig flotte å tørke og.

Just a Little Vintage sa...

God aften min gode venn=)!
Nydelige bilder!!Takk for en super dag på lørdag!! Godt loppe sesongen er igang igjen;)! Phu ja det blir hardt på lommeboken fremover;)!!

En god klem til deg fra meg!!

bikim sa...

LOVELY. Love every single detail.have a great week,
Rosa

johanne`s rom sa...

Nydelige....min hortensia har desverre tatt høsten, så jeg har ikke noe mer å ta inn. Får trøste meg med rosene.

JULIEK sa...

Ja hortensiane er så flott....men tørker du buketter....det har jeg aldri tenkt på....henger du dem bare opp til tørk da eller?

moa sa...

halloen kerstin -
...hortensia i de vakreste farger mmmmmm....
ja nå står en travel loppetid for døren...spennende!

moaklem

Bling - our elf on the shelf sa...

Blir da vel ikke lei av de flotte hortensianene dine kan du skjønne :)
Jeg er faktisk litt sjalu på loppemarkedene dere by mennesker har mulighet til å gå på. Her ute på landet er det utrolig lite av sorten, en og annen NKS forening som arrangerer noe hvert 3 år kansje *sukker dramatisk*

Synnøve sa...

Ja hurra for at loppesesongen er i gang, håper jo så klart å finne noen små skatter her og der i høst :) Og jeg kan aldri bli lei hortensia! Gleder meg til å plukke inn selv her, men må vente litt til, siden de fortsatt står så flott her ute... Flotte bilder! Ha en fortsatt fin uke :) Klem Synnøve

Anonym sa...

så nydelige farger!!!!! jeg blir hel gal når jeg ser de dype røde.. fant en hageblogg "Edgar" han har også masse planter i slik farge..
skulle gjerne hatt et helt bed med slike..

og man kan vel aldri gå trett på Hortensia??

Så noe innimellom der på et av bildene.. de stakene.. de synes jeg du skal selge til meg:o))

håper på en fridag denne uken.. har ikke hatt tid til hverken stoffet eller funnet brikke;(( men det kommer nok.. en vakker tirsdag:o))

Klem fra mæ

Viola sa...

Hej igen, nu har vi fått dom första svaren för Otto ...lever och njurprov bra och inte har han sockersjuka heller...men många svar återstår...vi får se vad som sker ...vi håller tummarna för vår gamla gubbe, klem och ha en fin kväll

Carole sa...

I can never tire of hydrangeas. Your are lovely with their purple hue. Happy fleamarketing!!!
Carol

Torunn sa...

Vi blir aldri lei hortensia! Særlig ikke i dine skjønne arrangementer .-)

Klem

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Fint at du titter innom,
jeg tar med katalogene!
Er der ml.ti og to i morra.
Kjerstiklem

Lisemoren sa...

Det kan aldri bli for mye med blomster vet du. Syns det var så kjekt å se de tørkede jeg, det ble jo veldig fint. Det har jeg aldri prøvd meg på.

Men de friske i vasene gjorde seg jo også veldig godt, man får jo utrolig mye ut av en klase da.

Klem fra Lisemoren

Prinsesse Elin sa...

Hei hei
Jeg synes tørket Hortensia er så flott men får det ikke til selv. Jeg har en levende i lilla farge og jeg er sjokkert over hvor lenge den faktisk har overlevd her i hjemmet.
Var sikker på at den skulle ta kvelden etter en uke men nå har jeg hatt den i nesten to måneder.
Ser ut som fingrene mine har fått grønnskjær i sommer:)

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Ha en go jobbedag i dag!
I morra møter du meg ml.ti og seks:o)
Kjerstiklem

Ønskedrøm sa...

Blir ikke lei hortensia eller andre blomster innlegg. Synes det er kjempe kjekt jeg for da kan jeg sitte å drømme meg bort/planlegge litt hva jeg skal ha i hagen min til neste vår. Hagen og blomstene dine er en flott inspirasjonskilde:)

Ønsker deg en fin uke!

Klem Silje

TorAa sa...

Ganske enkelt sagt:
Fortryllende bilder