søndag 2. august 2009


I dag får det bli det blå innlegget...
Ja Liv, jeg vet du elsker blått, du får n yte det..
Er ganske glad i blått selv jeg.....
Disse kjøkken hånkleene fant jeg i Sverige..med monogram.
~~

Denne melkrukken kjøpte jeg her hjemme i vår...
~~

Det ble med en del tekstiler hjem... putevar og sengeoverkast..
Så billig de var, men de får dere se en annen dag...
~~

Disse blå tallerkener fant jeg seks stykk av, desverre var tre knust når jeg pakket ut hjemme... Men har spart på de... og nå lurer jeg litt på hva jeg skal bruke det til...
Noen forslag??
~~

Det har vært deilig å ikke hatt regn i helgen ...så langt.. selv om det har vært grått ..
ferien er helt i sluttfasen nå... litt vemodig syns jeg..
Slik føler jeg det vært år..
Høsten er snart over oss... Hvor ble det av sommeren da??
Dagen skal nytes... det håper jeg dere gjør også..



41 kommentarer:

liven sa...

Sukk........her var det mye fiiiint!!!
Herlige kjøkkenhåndklær......Tror jeg faktisk bare må glemme at jeg har vært i Sverige....hihi
Nydelig Kerstin!!
Ha en findag og så snakkes vi:o)

Maliva`s verden sa...

Hei...tusen takk for alle dine gode ord du legger igjen hos meg Kerstin...
Skal si du har fått med deg mer i kofferen enn meg...så lekre ting i blått...Og tilbake til innlegget du viste hvor du fikk kaffe besøk....skulle gjerne vært din gjest der ja...nydelig dekket.En fin dag til deg fra meg

Torunn sa...

Ja, dette var nok et innlegg som traff Liven midt i hjertet ja :-)

Lekkert!!

Ha en deilig søndag Kerstin.

Klem Torunn

Crinoline sa...

Hei Kerstin. Dessverre er ferien over for meg også,jobb i morgen.Nydelig ting du har kjøpt,men virkelig synd med de blå tallerkenene ssom ble knust.Har dessverre ingen ide om hva du kan bruke dem til.Klem fra Crinoline

Anita fra hjerterommet sa...

Så fine ting du viser:) Ja dagene flyr av sted, har vært så overskyet og trist vær en stund nå så høst følelsen kommer krypende fortere enn ønsket.

Josefine sa...

åååå her var det mye blått og flott!!

Så nydelige ting...fatene, krukken, og ikke minst håndukene med monogram. Bare lekkert rett og slett:)

Så spennende med litt rydding på loftet...blir nok lekkert når du får lagt din hånd på det ja...

Ønsker deg en flott søndag min venn...stoooor klem

Guttemamma sa...

Nydelige saker,Kerstin! de håndklærne er skjønne, og så vakre med monogram. Tenkte på Liv jeg og...:-)
Ha en fin søndag, ikke regn til nå i helgen....
Jeg er veldig glad i høsten ,men håper ikke sommeren forlater oss riktig ennå for det...
klem

krinkelkroken sa...

Skjønne kjøkkenhåndklær!
Sommeren kan ikke være over enda, satser på at vi har mange fine dager i vente;)

moa sa...

hei kerstin -
..ja dette var blått & flott!
masse fine, skjønne blånyanser mmmm dette liker vi (og liv ja)
kjøkkenhåndklene var jo bare ursøte...
ha en superduper dag -
moaklem

Magdalena sa...

heia...
skal bare ssommeren kommer tilbake for fullt...!

nydleig innlegg! glad i blått flere av oss!nostalgisk og vakkert...

venter ungene og kjærestene til landstedet idag,- koser oss her..., blir ihevrtfall her ut uken,-

hvordan går det med vindusrammen...?

ha en skjønn søndag og enda hyggeligere mandag!****

klem til deg,-

Alven sa...

Hei :-)

Så mye fint! Veldig fint med gamle ting i blått :-) Du kan kanskje bruke de knuste delene til å lage en ramme til speil...eller har sett noen har laget boller av slik.. limer det på innsiden av en annen bolle.... Kan bli fint :-)

Ha en fin søndag :-)
Her skinner endelig solen :-)
På tide....

Klem

Fru Luna sa...

Så mye fint du viser! Deilig blåfarge! Koselig blogg hadde du også :)

helle sa...

Jeg holder med Liv, jeg elsker også blåt - og hvidt sammen! Fine billeder.
God søndag fra Helle

Pysselpalatset sa...

Hej, vilka fina fynd du gjort... Vet du att förkortningen AD på latin blir Anno Dato Det vill säga Dagens datum... kul va...
klem fra Sverige och Jeanette

Nostalgia sa...

Ja feriedagene går så altfor fort....
Utrolig mye flott du har funnet i Sverige, blir veldig inspirert og er ganske så sikker på at det blir feriemålet til neste år :-)

Ha en deilig søndag, ser ut til at det blir nokså tørt her de neste dagene..
Klem, Nostalgia

Janne i Fagerlia sa...

Det er bestandig vedmodig når ferien nærmer seg slutten. En lang og etterlengtet sommer er snart over, og det blir tidligere mørkt om kveldene. Men vi kan fortsatt få mange fine dager framover. Likte svært godt de blå og hvite tallerkenene du har skaffet deg. Jeg kjøper alt jeg kommer over i denne stilen, det er så koselige motiver. Men hva jeg skal bruke det til - ja det var det da.....

MariMaja sa...

Ja...hvor ble det av sommeren!!
Nydelige skatter du har fått med deg, så synd at tre av de flotte tallerkene var knust da!
Har ikke noe god idè hva du kan gjøre med de....
Klem fra Maja

Anonym sa...

he,he.. har skapene full selv av tallerkener og jeg lurer på hva jeg skal bruke de til.. de var jo så fine:o))

Men den glasskåla med såpen .. DEN skulle jeg hatt!!! elsker glasskåler:o)) og kopphandduker.. jeg får aldri nok.. likte dine veeeldig godt:o))

Kos dæ med siste rest av ferie.. klem fra mæ

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina blå-vita saker, synd att några tallrikar var trasiga. Idag har sommaren tittat hit, vi har haft sol hela dagen.
Kramar AnnaMaria

Unknown sa...

Hei Kerstin
Sååå nydelig blå serie med bilder, jeg skjønner at du har hat en fin tur til sverige....mange fine skatter har du fått med hjem.
God uke til deg.
Klem....Ellen

AnneKa sa...

Nydelig serie med blått. Mange fine ting.

Margrethes hus og hage sa...

For et herlig blått innlegg :)

Synd tallerknene var knust... De så helt fine ut på bildene, i alle fall.

Ha en fin søndagskveld! Hilsen Margrethe

Carole sa...

Love your collection of blue and white. It brightens everything up after the rains you just got. We've had an unusual amount this year too.
Carole

Viola sa...

Violan hon njuter..du vet ju attt jag är en stor vän utav mixen blått och vitt..så mkt vackert du visar..här är det nu en vecka kvar på ledigheten...undrar vart denna sommaren tog vägen..lika dant för varje år man lär sig aldrig...skulle gärna vilja ha lite sommarvärme sista dagarna innan jag börjar jobba, klemmer

Brocante sa...

Vet du - noen ganger er det deilig med regnvær. Da får en tid til å pusle inne, kose seg og tenke over livet.... Ja, solen er deilig den også naturligvis....

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære deg,
så mye vakkert du viser!
Noen tips til fat-bruk:
-ha ost på de når du serverer ost og kjeks,evnt.også frukt og grønt
-server noen luksus-sjokoladebiter på,når du har ei go venninne på kaffibesøk
-sett et kubbelys på,og nyt stemningen og kosen ;o)
Hvordan går det med vofsene?
Rubenvofsen vår er 11,5 nå,men formen er go!
Bare litt stiv når han har ligget lenge,og hvem er vel ikke det...?
Må bare si at jeg elsker høsten,så jeg går ei go tid i møte :o)
Kjerstiklem

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Uuups,misforsto litt jeg om de tallerkene dine...;o)
Du mente jo selvfølgelig de knuste!
Ja,ja,en gang ammetåke,alltid ammetåke sier ei go venninne av meg.
Sier meg aldeles enig der jeg ja.

Inspiration i vitt sa...

Tänk vad glad man blir när man gjort fina fynd på loppis.
Hoppas att din sommar varit bra och att du fått många fina sommarminnen.
Kram på dig/Ingela.

Prinsesse Elin sa...

Fantastisk. Jeg elsker blått og hvitt i sammen. Av en eller annen grunn minner dette veldig om gamle dager. Slik man hadde det på kjøkkenet. Mitt kjøkken holdet som oftest i disse fargene selv om jeg til tider sper på med andre farger. Men vender alltid tilbake til blått og hvitt. klem:)

hagagården sa...

Tack för titten,men så mycke fint i blått du visar,den där handuken var ju underbart fin.
kram o ha det så gott
ninni

Maliva`s verden sa...

Jeg har sendt en mail til deg:o)

MODERN COUNTRY sa...

God formiddag!

Ja hvor ble sommeren av. Jeg ble skikkelig vemodig selv i går da det ble så fort mørkt. Gruer meg sånn til dagene da det blir mørkt rundt 3-4. Jeg skjønner nå sååååå godt hvorfor vi nordmenn elsker sommeren. Lyset, lukten og energien gjør meg lykkelig!! (du skjønner, I nederland var sesongene og temperaturene helt annerledes. Derfor har dette året vært som en ny start for meg)

Men du, jeg er jo glad i blått jeg og, så dine "blåe" innlegg har jeg ingenting i mot :) Så fine kjøkkenhåndklær du har fått tak i. Jeg må si loppiser i sverige er de aller beste. Mesteparten av det jeg har funnet hittils i år kommer derifra.

Du får ha en fin dag vennen, god klem til deg!

Aina

Tulip sa...

Blue is beutiful!
Mange flotte bilder. Så fine de tallerkene var. Sett de til pynt, det fortjener de!

Klem

LillaFlisan sa...

Jaa!

Blått är flott!

Jättevackra bilder.

Klem

Flisan

GundaM sa...

Nydelige bilder Kerstin, og ja hvor ble den sommer av..?

fant ut ejg kun har sittet ute en kveld der ute ihagen iår, har stort sett fartet rundt i andres hager men nå skal jeg begynne tenke litt på meg selv;)

ha en fin uke der tue!

LIVS LYST sa...

-Vi kan godta litt blått! ;O)
Nydelige ting.

Hilsen Liv

Viola sa...

Så flotte saker du viser frem her! Blått er en skjønn farge! Det er så herlig med slike gamle ting, men jeg har ikke så mye av det selv. Kanskje jeg skulle vært på loppemarkeder og tittet.. :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är så fräscht med blått och vitt! Riktigt somrigt och fint...
Och jag undrar också var sommaren tog vägen? Det är likadant jämt, år från år...
Kram
Marie

H elle K sa...

Hei så mye fint, nydelige blå farger.. Takk for koselig hilsen, velkommen skal du være. ja, det er trist at sommeren alt snart er slutt, det er jo bare regn og. Ha en fin kveld. Klem Kristin

Angel.Pearls sa...

o vitt är så fint! Än har vi sommar här.Kram//Eva

Atelje Skärvan sa...

Hej Kerstin!
Jag måste fråga dej har du en Benner Senner?Det är en underbart härlig hund,jag har haft en.Det har inte blivet någon ny hund efter honom.
Du har en fin blogg,kram Agneta