mandag 17. august 2009

Heisan !
Håper blogger fungerer bedre nå enn den har gjort de siste dagene..
I dag har det vært Mandag med stor M her i huset.
Den ene bilen var død. Flatt batteri.
Den andre bilen var oversvømt av vann...
noen hadde glemt takluken for nesten 2 uker siden.. kan tenke dere hvordan den så ut sånn som det har regnet her de siste par ukene..
Phu... har endelig fått start på den ene biolen , den andre står til tørking.
Men jeg har også fått rensket litt ugress i hagen.. og det var ikke lite ugress heller..
~~
Druene mine vokser...og det er så moro..
jeg har passet på de som gull denne sommeren.
~~

Ganske så store er de blitt.
vet ikke om de vil bli spiselige i år..
Nå skal jeg tenke ut et egnet sted for overvintring til de.
Ha en fin mandag =)


29 kommentarer:

liven sa...

Hei Kerstin!!
stakkars dere...for en start på uken!!! Og slik som det har regnet ja......
Så gøy med druene da.....ser jo såå fine ut:o)
Nå stikker vi en tur på Ikea....benytter sjansen til å kjøpe håndtak til mine nymalte skap:o)

ha en fin kveld:o)

Angel.Pearls sa...

åH, VAD HÄRLIGT MED VINDRUVOR! hA EN FIN VECKA!kRAM/7eVA

Viola sa...

Nämen vilken otur med bilar ni har...så gott med egna vindruvor, det har´de jag i n´mitt sista hus och dom var mogna i mitten av augusti...hoppas dagen varit bra och att bilarna nu fungerar, klem VIOLA

LillaFlisan sa...

Tänk så häftigt med vindruvor här upp i norden!

Ogräs ja, det är något som verkligen frodas här hemma i vår trädgård. Tur att det snart är höst för hua vad jag avskyr ogräsrensning!

Kram

Flisan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina vinrankor du har, gott och äta egna vindruvor. Det var inte kul med bilarna. Den måste vara riktigt blöt!! Som det har regnat, hoppas det blir sol och varmt nu så det torkar bättre.
Kramar AnnaMaria

Crinoline sa...

Hei,Kerstin. Stakkars dere,åpen takluke i to uker høres fryktelig ut.Håper at bilen tørker. Flotte druer har du også. Håper resten av uken blir bedre enn starten. Klem

Prinsesse Elin sa...

he he høres ut som en blå mandag....du du skrev om nettshopping. Det er farlig å kjede seg i dette huset for det resulterer i et eller annet blir kjøpt på nettet. ha ha ha ha. Det er jo så mye fint at jeg blir helt matt og har lyst på alt. Sitter flere ganger i uken å titter på ting som jeg kunne hatt tenkt meg her i hjemmet:) Drømme drømme........å så lukter det svidd etterpå. God klem:)

Anita sa...

Såå kjedelig med alle bilene da! Godt dere har fåt start på den ene! Morsomt med vindruer, har en ny av året siden den andre druknet, så her blir det ikke druer i år. Tror fint du kan overvintre den ute altså, min forrige har over levd noen vintre den, men druknet i våres når det begynte og tine og vannet ikke fikk rent bort :(. Hvis du søker på bloggen min på vindruer, eller noå lignende får du se mange bilder! Ha en flott fortsettelse på uken!

Tyra sa...

Heia, Berta!
Så flotte de dreuene var...Har du klart å holde liv i de og attpåtil fått druer uten drivhus??
Det tror jeg ikke jeg hadde tort å prøve på engang...Flink du!
Nydelige bilder du legger ut!
Skal kose meg på messa!
Sensommerhilsen fra Cathrine

Unknown sa...

SÅ BRA med roser til seg selv på en slik dag! DET er rekti´ tenkt, tenker jeg :o)
Ha en goood uke videre!
Klem :o)

Lisemoren sa...

Skal si du har hatt suksess med druene dine. Det er jo veldig imponerende.

Da var det verre med bilen som er full av vann. Veldig uheldig, håper det ordner seg for dere. Lykke til

Klem fra Lisemoren

Laura @ 52 FLEA sa...

Beautiful green grapes! Pretty photographs....summer's bounty provides much inspiration!
Have a good evening!
Laura :)

Pysselpalatset sa...

Otur..... bilar ska bara fungera.. eller hur? Vindruverna ser läckra ut. Vikk bara lägga mig på divanen och äta... Min druvplanta dog i år... men till hösten ska jag sätta en ny... Ha det gott jEANETTE

Huset på toppen sa...

Huff, for en kjedelig start på uken,Kerstin!! Håper det ordener seg raskt,og du så flott å se at du har fått til druer:)Du er flink med planter og hage, det er sikkert og visst:)
ha en fin tirsdag,nåskal det skinne sol på oss noen dager!!Jippi!!!
Klem Linda

hagagården sa...

Tack för titten,visst är det härligt med egna vindruvor.
kram o ha det så gott
ninni

Tyra sa...

Hei, igjen!
Jeg skal sjekke om jeg kan finne deg på listen. Jeg vet de som bestilte den i løpet av de første ukene den lå ute får den, dvs vi fikk den på fredag, så bøkene ble sendt enten da eller i går. Men vi pleier å skrive mail til kunder som har bestilt varer vi går tomme for, så hvis du ikke har fått en slik mail, får du nok boken din;0))

Kundene først, så får vi andre vente, vettu;0)

Klem fra Cathrine

MODERN COUNTRY sa...

Hei Kerstin!

Blåmandag altså, den har vi her også av og til. Den var forsåvidt grei i går, men det hender alt går galt etter helgen. Og lurer på hvorfor det ;)

Så kjdelig med en oversvømt bil, stakkars deg!! Håper alt er tørket så du ikke går rundt med våt flekk i buksa :)

Åå druer, det er så flott plante!! Vi snakket faktisk mnye om det i sommer, men fant aldri en eneste plante. Men fikk to blader som vi satte i vann, i vente på røtter. Det gikk jo helt galt, og råtnet bare bort. Hvordan tar man avleggere på en sånn plante?? Jeg mener, den er jo bare full av blader? Eller?

Håper du har en fin dag vennen, godklem.

Aina

Elzie sa...

Så himla typiskt. Ingen kul start på veckan.
Men vilka druvor du har. Vore skoj med en vinranka.
Hoppas att veckan fortsatt lite bättre.
Kram Elzie

Magdalena sa...

heia,
så kjedelig da! det var et enormt regn i helga,-ikke rart bilen ble full av vann... min bil hadde også flatt batteri forleden dag! Grrrr...
men så dekorativt og koselig med druer,. flott å se på... er de sure, eller??

snakkes''''

nå blir det snart raspeballer i heimen her...


magny

Guttemamma sa...

For en fæl start på dagen...grøss, og det pleier jo å forplante seg inn i dagen...håper dagen i dag har vært topp!!! Klem

Sologbolig sa...

Sjå der var dine vindruer ja. Flotte! Den eine ranken min er nå 4 m høg og er som ein le-vegg. Eg syns det er fint. Håper bilen har tørka! Faktisk litt sol i dag. Jippi !!Ha ein god dag.

Vita små hjärtan sa...

Å vilka härliga druvor!!!
Kram Agnetha

h.espe sa...

Oi, enda flere som har vinranker i hagen - så spennende og gøy!!!

København blir bra vet du. Alltid deilig å ha noe å se frem til! Har faktisk liggende noen gratisbilletter som jeg planlegger å bruke senere i høst. Elsker byen!

Da "forsvinner" jeg snart, og blir borte i 2 uker. Gleder meg masse til sommer og sol!!!

Ha det fint så lenge :o)

Klem fra Hildegunn

lavendel mio sa...

Så flotte druer du har!
Jeg har kjøpt meg drueranke i år, den vokser som bare det, men har ikke sett druer enda, kanskje til neste år...
Ha en fin kveld,klem:)

Kort og Søm sa...

Så morro med druer!! Ikke fult så morro med en bil full av vann da..
Fredrikke :o)

Mia, New Room Interior sa...

Så fine druer! Alltid så mye fine bilder her hos deg! :-) Håper du har en god kveld! Klem-Mia

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så morsomt med druer.
Stakkars bilene deres da.

Boken er kommet;)

Ha en fin kveld
Klemz

H elle K sa...

Hei Kerstin, høres ut som du har hatt en tøff start på uken,, Ja, da blir isjasen min bare blåbær, ha, ha. Den retter seg vel etterhvert. Må bare holde meg litt i ro og ikke overanstrenge meg så ordner den seg igjen. Takk for koselig hilsen. Ha en fin uke. Klem Kristin

Fågel Blå sa...

Tack för titten!
underbart med egna vindruvor...
Kram Kathrine