søndag 16. august 2009

Søndag morgen... alle i huset sover..
En stille morgen akkurat slik jeg liker det.
Ute regner det i bøttevis..
Følelsen av høst kryper inn i kroppen min..
Hvor ble det av sommeren mon tro..
Juni måned hadde vi det fint etter det ble det liksom ikke mer sommer.
Nå er det på hell.
Onsdag begynner skolen...en lang ferie for ungene er over.
Har de fått badet så mye de drømte om?
Har sommeren blitt slik de drømte om?
Husker når jeg var barn...
det vare lange deilige somre med mye bading..solen skinte hele tiden..
Eller var ikke virkeligheten slik.
Var virkeligheten slik den gang som nå?
Tror egentlig det.
J
eg blir alltid litt vemodig når sommeren er på hell.
Er glad i høsten også, men liker ikke overgangen fra sommer -høst.
Og dette er for tidlig...vi får bare gjøre det beste ut av det !!
~~Pelargoniane blomstrer så godt de kan ute i regnværet..
Nå skal de få komme inn , en etter en..
Vil nyte de inne.
Planlegging av flytting og deling av stauder er begynt hos meg.
Forbereder en ny sesong... til neste sommer.
Bare regnet stopper skal jeg ut i hagen.
~~
Høstfloksen har gledet meg en stund nå..
Det er et fyrverkeri av farger på disse..
De rosa er på hell.
Jeg ser jeg må og jeg vil ha noen flere høstplanter.
Må ha noe som blomstrer på denne tiden.
Noen forslag??
~~
Tomatplantene mine gir meg noen tomater..de første har begynt å få farge.
Dette er moro..
gleder meg til å spise den første tomaten.
Ønsker dere alle en strålende søndag..selv om solen ute ikke stråler i takt med oss.


16 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Det er noe med det å få nyte en stille stund om morningen helt for seg selv. Det må jeg før jeg begynner på dagen.
Vakre blomster hos deg.
Det regner i mengder her og. men jeg nekter å gi opp sommeren enda .
Pelargoniane stor under takk , så de klarer seg bra.men de kommer nok snart inn mine og
Ha en riktig fin søndag.

Nygammalt sa...

Åh så vackert.

Känner precis som du inför sommaren som har varit. Vad hände? Jag vill också minnas att det var idel solsken när man var liten men på senare år så har det varit alldeles för mkt regn. Jag tror säkert att man i sin fantasi har överdrivit det fina vädret när man var liten, att det var det man kom ihåg. Men jag tror inte att det var sånt här väder. Tror att växthuseffekten har kommit ikapp oss.

Kram.

Anonym sa...

Hejsan!

Så vackra bilder!

Här hos soss har vi knappt haft någon sommar alls i är för den har regnat bort.
De säger här att det har varit den regnigaste sommaren sen 1903.
Nu har vi äntligen fått lite sommar väder men det känns liksom försent.

Ha en skön söndag!
Jag sitter här med min kaffe mugg och resten av huset sover.

Kram Bodil

liven sa...

Hei Kerstin
Ja hvor ble den lange deilige sommeren av!!
Nå blir det nok en kjempelang høst i stedet!!!
Fine blomster hos deg....de må bare nytes så lenge så mulig!!
Fint vær ute til å gjøre ting inne......jeg er begynt å pusse opp vaskerommet!!!!
Deilig å male over brun furu......ja bare grunning ennå da!!

ha en fortsatt fin søndag og nyt den så godt som mulig:o)

Tiril sa...

Så herlige erterblomster du viser her, her er blomstene et trist syn etter alt regnet. Har ennå et håp om fine dager i hagen, men det ser lite lovende ut.
Men nå begynner jo skolene, det spørs om vi ikke da kan få noen fine dager,
Ha en fin søndag

Lisas torp sa...

Hej där!
Tackar för titten hos mej!
Så vackra blomster du visar! Ja du, en sommar går väldigt snabbt förbi, och var blev den av? Har man dessutom haft trist väder, ja, då känns det nästan som om man blivit lite dragen vid näsan.

Hoppas att du får en fin höst istället! Den kan ibland vara ännu finare.
Ha det gott!
Klem
Lisa

Huset på toppen sa...

Selv om jeg heller ikke vil , ser jeg jo at høsten er i anmarsj!! Ja, hvor ble sommer måneden august av??
Ja,vi får kose oss inne,og på tur i allslags vær!!Flotte pelargonia du har, ta de inn sier du.Hvordan skal jeg ta best vare på de til neste år?? Jeg har nemlig ingen peiling på dette:(
Ha en fin fin søndagskveld og uke start imorgen:)
Jeg synes det er godt at ungene skal på skolen onsdag,godt å komme inn i rutiner igjen!!
Klem Linda

Margrethes hus og hage sa...

Det er deilig med stille stunder i huset :)
Ja hvor ble sommeren av? Kan ikke si å ha sett så mye til den, og det er litt vemodig at høsten er her allerede.

Nydelige pelargonier du har! Og phloxen er en av mine høstfavoritter! De dufter så herlig og minner meg om min mormors hage!
Georginer er flotte høstblomster, som kommer i alle slags farger og flere høyder.
Ellers er asters fine, og hortensia og sommerfuglbusker gjør også sitt for å holde høsthagen fin :)

Ha en fin ukestart! hilsen Margrethe

Viola sa...

Blir tokig på Blogger...blogglistan uppdateras inte ordentligt längre..har varit ur funktion flera dagar...flera som skrivit´om detta...hos mig visas att du gjorde ett inlägg för 2 dagar sedan....men nu är jag här...tänkte det här stämmer inte...Kerstin brukar skriva sina inlägg oftare så det var tur att jag tittade in..visst är det vemodigt med sommarens slutskede..känns redan som hösten har kommit...:( som du vet så är jag ju ingen vän utav höst och fick man önska så hade jag nog haft flera dagar med sol och värme..ljuvliga bilder från din hage...ha en fin vecka, klemmer

Lilla Blanka sa...

Hej goa Kerstin!

Åh vad härliga somriga bilder du visar!!!

Här känns det som hösten är nära..men jag hoppas vi får ha sommar ett tag till :)

Kram
Mia

Fjordheim sa...

Kjenner meg igjen i den vedmodige følelsen det er når høsten kommer. Skulle så gjerne hatt sommeren mye lenger. Vi får nyte de dagene som fortsatt kan komme.
Flotte blomster hos deg enda.
Ønsker deg ei riktig god uke :)

Maliva`s verden sa...

Go`morgen..skal si det blomstrer og gror hos deg jeg Kerstin.Gled deg til tomatene dine blir modne....jeg har kilovis som begynner å få farge nå,allerede spist noe...og de er jo bare så gode i smaken.Kan ikke sammenlignes med de man kjøper i butikken....Legger nok ut noen oppskrifter etterhvert også jeg...stolt som jeg er som har endelig fått til detta her.Nyt dagen min venn..klem fra Maliva

Unknown sa...

Hei kerstin
Takk for hyggelig kommentar...jeg skal besøke Josefine neste sommer kanskje vi kan treffes da. Er du på østlandet må du bare ta kontakt så kan vi møtes her.
Ja nå er sommeren over for denne gang...det kjenners alltid så vemodig.
Fortsatt god uke til deg.
klem...Ellen

Nina i Paradiset sa...

Det var et koselig innlegg!
Ja, jeg håper ungene er fornøyd med sommerferien sin, for den ble nok en gang litt "anneledes" her i Paradiset. I fjor flyttet vi jo, og bodde uten kjøkken i flere måneder, i år kom det baby, og ingen sydetur el.

Regn er det her og i dag, dessverre, og jeg begynner å utvikle hage-abstinenser. Tips til blomstring nå er dagliljer, liljer og solhatt, samt enkelte astilber. ('Sprite' er flott nå!)
Og om du slenger ut frø fra kosmos, prydtobakk og valmuer tidlig om våren, vil de pryde hagen din en lang stund fremover nå.

Huff, jeg har litt problem med å sitte i ro, for jeg blir så innmari trøtt da.... Skal jeg da sove, eller hive meg rundt og gjøre noe fornuftig??
;)

Ha en flott mandag!

PS dukkestua vår er fra 50-tallet, og hadde opprinnelig ingen kledning innvendig, og var bare grå og trist, og trengte en aldri så liten "makeover"! ;)

Therese fra huset med de rare i sa...

Så utrolige mye flotte blomster du har!! Må si jeg tenker mye over dette med sommer selv om dagen og synes virkelig at det er alt for tidlig med høst allerede nå!!! "Alle" mener jo at vi hadde mye mer sommer og varme da vi var små- og vi knan vel ikke være like glemske alle sammen??:P

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog