lørdag 8. august 2009

I dag får dere en titt på mine overlaken jeg kjøpte i sommer.
~~

De var billige og fint holdt.
Noen av disse vil nok bli brukt til gardiner, ett er allerede hengt opp.
~~

Prisene var billig..det dyreste 80,- og billigste 10,- på det ene satt nålen og tråden i , eieren hadde ikke festet mellomverket helt.
Mangler ca 10 cm..
Ikke noe problem å ordne det.
~~

Min bokstav, derfor fikk det bli med hjem.
~~

Alle er blitt vasket i lavendel skyllemiddel, så de dufter deilig..
~~

Ønsker dere alle en fin lørdag.




39 kommentarer:

liven sa...

Åh...så fine!! Heldige deg som fikk tak på alt dette nydelige!!
Den muggen din var jo også så fint....liker disse lubne !!
ha en fin lørdag Kerstin......det var godt å blogge igjen...hihi

krinkelkroken sa...

Så nydelige laken, virkelige skatter!
Kos deg og nyt helgen:)

Mormors Veranda sa...

Åhh så fina lakan & vilken söt kanna.
Ha en skön helg! Kraam Pling

Nostalgia sa...

Så flotte håndarbeid Kerstin ! Har selv brukt noen slike som gardiner, blir så utrolig fint :-)

Ønsker deg en deilig lørdag !
Klem, Nostalgia

hagagården sa...

Ååå så mycke vackra lakan du har köpt,jag älskar gamla lakan och örngott.
kram o ha en trevlig dag.
ninni

Christina sa...

Kjempefine!
Så heldig du var som fikk tak i sånt;)

Ha en fin helg.

Viola sa...

Vilka ljuvliga broderier och spetsar på dessa lakan, verkligen vackra fynd du gjort i sommar och visst ska dom få synas..inte stoppas undan i något skåp...hoppas du har det gott...ännu en vacker dag och är nu äntligen i vattenhålet igen och här sak nu njutas utav värmen, klemmer din VIOLA

Laila -Karin sa...

Så flotte de var .
Ha en fin lørdag.

Anonym sa...

Kjempe fine laken, å bruke dem som gardiner er kjempe fint..

Ha en super fin helg:))
Klem Anita

Hulda sa...

Så heldig du har vært! Nydelige laken. Jeg kjøpte noen i sommer jeg også, neon har jeg brukt til gardiner, andre til forheng. De har jo så mange bruksmuligheter. Nydelig liggende til pynt også. Så søt den mugga var, og bildet og lavendelkvisten også. Flotte foto.

Hilde sa...

Så flotte! Gleder meg til å se hva du bruker de til etterhvert...
Hilde

Lilla Blanka sa...

Hej goa Kerstin!

Underbara lakan och så härliga foton!!! Jag är som tokig i vackra lakan med spets och monogram så detta var ett ljuvligt inlägg.

Ha en fortsatt fin helg!
Mia

Linecas have sa...

Oj! Så mye pent. heldiggrisen =))

Anonym sa...

Masse herlig!!!!!

Å ja, bare ta bilen og kom du :o))

God helg vennen.. vi høres..

LillaFlisan sa...

Åh så vackra bilder!
Det är verkligen något särskilt med gammalt linne....

Kan känna den ljuvliga doften av sköljmedel och sol ända hit!

Kram

Flisan

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Wow, så heldig å få tak i slike så billig da. Skulle gjerne hatt en helt stabel jeg også, selv om jeg har noen stabler fra før:o))

Ønsker deg en skjønn helg
Klem:)

Crinoline sa...

Hei,Kerstin. Sukk,så heldig du har vært.Disse var nydelige.Regner kanskje med at disse er kjøpt på Sverigeturen din i sommer. I en bruktbutikk hos oss kostet overlaken med mellomverk av hardangersøm 500 kr.pr stk.Jeg kjøpte dem ikke...

Fjordheim sa...

Det var nydelige laken. Ikke værst å få tak i slike til en pris av ti kroner. Jammen var du heldig.
Ønsker deg en god kveld :)

Tiril sa...

Nydelige laken, husker min farmor brukte de, eier ingen, skulle gjerne hatt ett.
Herlig liten melkemugg.

moa sa...

ah! så skjønne de er....nydelig!
og så mange du har fått snopt deg, morsomt! ..muggen var jo også bare ursøt!
jeg har vært på postkontoret i dag og hentet pakken fra bea..sååå mye fint, så nå klør jeg i fingrene til å lage noe kreativt ut av dette...skal kose meg med det i kveld..
ha en fin lørdagskveld -
moaklem

Grip dagen sa...

Slike laken er gull verd. De kan brukes til så mye!
Jeg har også vært heldig å få tak i endel laken og putevar.
Men jeg kjenner at jeg må tenke meg både vel og lenge om før jeg tør å klippe i dem!

Når jeg dekker fint bord har jeg alltid et overlaken med mellomverk som duk. Nydelig!

Sommerhilsen Marit

bikim sa...

Lovely blog with great pictures. Love the water jar and the old photo. Have a great weekend,
Rosa from Portugal

Guttemamma sa...

Dette er skatter Kerstin,det ene vakrere enn det andre. Virkelig flotte bilder....like finr som i bladene:-)
Klem

Atelje Skärvan sa...

Hej Kerstin!
Vilka fina lakan du har fyndat.
Så du har två Benner Senner,det är en härlig ras,jag saknar min.
Det är min sambo som har målat i en skål som jag drejat.ett minne av min hund.
Kram Agneta

lottens vita och gröna sa...

ohhh vilka vackra skatter!
ha en ljuvlig helg! varmkram lotten

Solveig sa...

Disse laknene var bare uendelig vakre! De har jo, som du sier, mange bruksområder! Du har en flott blogg-masse inspirasjon!

Ønsker deg en fin søndag!

Klem fra Solveig

Carole sa...

Wonderful linen and the price was right as the say. It's understandable that you needed to buy the one with your initials on it. It would have been crazy to let that one go.
Carole

Inspiration i vitt sa...

Vilka fynd du har gjort Kerstin. Det är så fint med gamla lakan och att alla är olika med vackra infällda spetsar är ju bara charmigt.
Kram på dig/Ingela.

Les Cotrions sa...

What faboulous embroideries! Very nice jug!!!
Happy Sunday!
Vale

Josefine sa...

God morgen min venn..

Så vakre bilder av de nydeligste overlaken med både broderier og flott mellomverk! Så flotte skatter du har funnet,...og tenk så mye fint du kan bruke det ti...heldiggris!!

Ønsker deg en flott søndag...min blir stille og rolig...hi.hi

Stoooor klem

gustavianvintage.se sa...

Hej Kerstin,
Så nydeligt att du hittade till min blogg.
Fina lakan du hittat.
Jag önskar dig en trevlig söndag.
Klem Marie

liven sa...

Neimen Kerstin da.......alt stod jo så flott hos deg!!! Synest det var perfekt jeg.......men slik er det! Forandring fryder :o)
Nå kan vi bare vente på pakke....alt er ordnet:o)

ha en fin dag....og jammen skinner solen!! Må bare hive meg rundt og få malt et strøk!!!

helle sa...

Åh, hvor er de fine og hvilket heldigt fund du gjorde. Jeg ville også have købt dem på stedet, så jeg forstår de måtte komme med hjem til dig og bo!

God fortsættelse på søndagen

Klem Helle

Hemmet Är Min Borg sa...

å vilka ljuvliga saker du har
ha en skön söndag
kramis

Heidi-anitha sa...

Så nydelige laken! Er så glad i slike ting jeg også - men desverre er det ofte altfor høy pris på dem - iallefall her i Norge..

Kan tro de vil gjøre seg godt hjemme i ditt vakre hjem:0)

Kos deg med søndagen.

Stor klem heidi-anitha

Siren sa...

Å så mye flotte bilder du har lagt ut siden jg var innom sist, blir helt matt her jg sitter! :D Herlige overlaken, og så den prisen!
Ønsker deg en super søndagskveld!
Klem siren

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackra, och så härligt och skölja med lavendeldoft. Du har vikt och lagt dom så fint också. Ha nu en bra kväll
Kramar AnnaMaria

H elle K sa...

Hei takk for hyggelig hilsen... De var lekre, ser ut til st du hsr et utvalg. Billige var de også. Klem Kristin

Tulip sa...

Å de var jo så fine alle sammen. Her har du virkelig vært heldig! Nydelige broderier og heklerier;)

Koselig mugge. Den ligner litt på to jeg har her hjemme!