søndag 24. august 2008

Søndag morgen!

Det er tidlig søndag morgen , fruen i huset har vært våken en stund. Jeg elskser disse stille morgenstundene;O=)
Huset er stille , bare meg og dyrene som er våken og klar for en ny dag. Koser meg med en kopp te og kikker innom hos dereO=) Veldig koselig!
Helgen har vært nydelig så lang. Solen har skint fra nesten skyfri himmel og varmet våre kropper som så smått har kommet i høst modus. Deilig!
Jeg har ikke energi til å starte noen prosjekter, kreativiteten er borte.
Den (kreativiteten altså)kommer og går som den vil føles det ut som. Men jeg vet den kommer tilbake;O=) I går slappet jeg av og koste meg "in my daybed" som jeg har på terassen. Herlig det også!
Her om dagen skiftet jeg ut litt tallerkener i hyllen på kjøkkenet. Disse røde er loppefunn fra tidligere, og jeg liker de kjempegod!
~~
Fant to søte eggeglass i det lille huset i hagen min. De er laget som høner. I det lille huset i hagen finnes det mye rart skal jeg si dere. En liten oppdagelses ferd når en kikker innom der. Bare rot så langt , men tanken er å gjøre det litt koselig der ute.
~~
Laget noen flere kremmerhus om dagen også. Denne hvite steinen fant jeg for noen år siden, den minner meg om en svensk serie jeg pleide å se på når jeg var liten . Den het "Den hvita stenen" , den var så koselig kan jeg huske!
~~

Her havnet det andre bordet mitt, ved siden av sofaen. Det passet egentlig veldig bra akkurat der syns jeg!
~~

Her er enda flere kremmerhus som jeg laget. Et rustent hjerte også. Denne lysposen kommer fra Mormor Elsie Den er kjempeskjønn med det rustne korset. Bloggen hennes er så utrolig koselig!
~~


~~

Yndig liten blomst! Bare måtte ha den O=)

Ønsker dere en herlig søndag, og en fin start på en ny ukeO=)
Klem Kerstin

36 kommentarer:

Anne sa...

Akkurat samme prosedyre her du :)))
Men her er te i koppen byttet ut med litt varm kaffe.

Fin søndag til deg.

Fjordheim sa...

Hei.
Så flott gyngestol og bord du har vært så heldig å få. Koselig å få slike ting. Høres ut som du har mer spennede å vise frem fra ditt hus i hagen. Gleder meg til det.
Er glad for at du tok mot til deg å begynte å skrive. Det er ikke alle her som skriver like bra, men det er budskapet og bildene som er det viktige. Vil en så klarer en alltid å forstå hva det står. Har ikke merket noe til det hos deg.
Så stå på videre. Alltid koselig å besøke bloggen din.

Godt å kunne ha dager der en bare slapper av. En fortjener det noen ganger.
Ha en riktig god dag :)

liven sa...

God morgen!!
Det er flere morgenfugler her ja:O)
så fint du har det og de tallerkene er kjempefine....
Ser nå ikke ut til at du har mistet kreativiteten nei!!
Så fint dette zinkfatet ditt er!!
Det er ikke det på Jysk vel?? Eller er det fra en annen mer eksklusiv??

Ha en fin søndag i solen:O)

sandra sa...

så masse fint! liker de kara alle har:)

Kerstin sa...

Høres deilig ut med en stille tid søndags morgen. Så vakre kremmerhus du lager! Kreativiteten kommer nok tilbake skal du se.
Nydelige bilder du viser fra hjemmet ditt.
Den vita stenen var også en av mine favoritter :) Var nok litt småforelsket i "pojken" der :)
Ha en fin søndag!
Klem fra Kerstin

Som mine dager er sa...

Hei Kerstin

Tidlig oppe på en søndag du da. Det er deilig å kunne nyte roen og freden litt alene også. Vi våknet for noen timer siden, uthvilt og opplagt faktisk. Vi hadde det veldig hyggelig i går og det fantastiske vertskapet likte heldigivs eplekransen. Den ble straks hengt opp.

Kjenner godt igjen det med kreativitet. Når den først kommer, er man høyt og lavt og har tusen prosjekter. Så lander man med et brak og er helt tom. Men den kommer heldigvis tilbake!

Husker den svenske serien "Den hvita stenen". Fulgte ivrig med, selv om jeg ikke husker alt hva serien handlet om ;-)

Mye fint du viser oss Kerstin. De engelske tallerknene er jo et kunstverk i seg selv og er så flotte. Hønene så søte. Men svakest er jeg nok for zink-brettet. Det er veldig fint med lys og glass og kremmerhus - og en flott hvit sten.

Vi har våknet opp til strålende sol og blå himmel. Sitter her med frokosten og skal ut på terrassen nå. Måtte bare innom bloggen din først og legge igjen noen ord.

Ønsker deg en fin dag, Kerstin!
Stor klem.

Magdalena sa...

takk for en koselig morgenstund...
nydelige bilder...
vakkert med de rosa fatene...

akk ja,- bare skjønnt....

- og hos meg er det kaos...
klem og fin-fin søndag~-,~~

Tara sa...

å, for noen koselige bilder!!!
likte godt de skjønne eggeglassa:)
nyt den deilige søndagen din...
klem tara

Hulda sa...

Så herlige bilder! Falt for de fatene, så godt de gjorde seg i tallerkenhylla. Vakre kremmerhus og lysposer. Bordet er også flott!

Anonym sa...

Sp koselig du skriver - og så fine bilder:) Ja, er det ikke koselig med sånne mrogenstunder? Husker godt "Den hvita stenen" - var en koselig serie, det:) Du viser så mange flotte saker du har - tallerkener, eggeglass, kremmerhus, bord - og gyngestolen tar kaka - så heldig du er som har fått den! Håper du har en fin dag! Klemmer**

Bo med Lena sa...

Ja, er ikke den veggen herlig?! Jeg skal få meg en sånn vegg en gang jeg også!!

Høres ut som om du har kost deg idag du også:) Fortsett med deg!

God søndag:)

Viola sa...

Hej Kerstin, jag är precis som du, njuter utav dom där stunderna på morgonen innan resten av huset har vaknat. Så många vackra bilder du visa, tallrikarna är ju så underbara, många kramar från en trött men lycklig Viola

My home is my Castle sa...

Så koselige bilder...
De eggeglassene var så søte :)

Ha en fin søndag

Elzie sa...

Vad mycket fint du visar. De små hönorna var så söta.
Hoppas du får en bra vecka.
kram Elzie

Unknown sa...

Deilig med slike morgenstunder ja :) Nyyydelige røde fat, akkurat slike jeg ser etter på loppemarkeder! De gjorde seg veldig godt i den fine hyllen din... Leste innlegget under her også, tror det er mange som tenker slik, jeg også lurte litt på om noen kom til å "gidde" å lese noe av det jeg skrev...! Jeg er glad du tok steget og turte, det er sikkert du også! Vi er mange som har glede av bloggen din her, som du sikkert merker... :)

Her har vi nytt nok en finværsdag, har litt kreativitetsstopp jeg også... Men jeg har vært på messe i helgen, så jeg er litt sliten, og skylder dermed på det, hihi... Fortsatt god søndag! Synnøve :)

MiaMaria sa...

Hej!

Oj, så härliga bilder du visar idag.....vilka vackra detaljer.

Hortensia kransen torkar...så visst den håller ett bra tag men den får ju inte lika fin färg förstås........

HA´en skön söndagskväll!
MiaMaria

GundaM sa...

Et flott innlegg du og en ny fin uke ønskes deg og.

Ikke stress med kreativiteten , da kommer den fortere tilbake;0)

klemz

Min Verden sa...

Takk for hyggelig kommentar. Kreativiteten kommer nok tilbake. Det er godt for kroppe å slappe av litt også. Kremmerhusene dine er kjempefine. Hanne

tinemor sa...

Masse kreativitet her jo!
Likte kremmerhusene dine. Og de røde tallernene er superflotte
En strålende uke til deg å!

Unknown sa...

Hyggelig at du likte bildet, du har alltid så positive og oppmutrende kommentare, det varmer virkelig.
Lange helger med kaffe/te på sengen er noe jeg også setter pris på.
Ha en fortsatt god kveld!
Klem..Ellen

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så vackra bilder du visar och fina tallrikar.
Kram och ha en skön vecka/Irene

sa...

Så fine tallerken du hadde i hyllen din da :) Elsker sånne jeg og!

Og zink er tøft, men samtidig så delikat :)

Koselig blogg som jeg må ha på siden min, så jeg får se mer ;)

Nei nå er det bingen, må være opplagt til ny uke...travelt å være småbarnsmamma ja, hihi.

Hilsen Anette

hagagården sa...

Ååå va mycke fint du visar på din blogg,vackra talrikar du har i talrikshyllan.
ha det gott
ninni

En inredoholic sa...

Vilka fantastiskt vackra tallrikar! Underbara.. skulle jag vilja ha i min hylla här!

Kram kram önskar dig en go start på veckan! Jannice

liven sa...

Hei:O)
Award til deg på siden min:O)

Ha en fin dag:O)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlka jättefina tallrikar! De små hönorna var också söta!
Ja det är skönt att vila lite från allt pysslande också... det behövs, för att ladda batterierna!
Kram
Marie

Helen sa...

Mange fine ting :)
Jeg liker også å være oppe før de andre og få en rolig start på dagen. Fint å bare være stille sammen med dyrene.
Ha en fin ny uke :)

liven sa...

Gleden er på min side!!
Klart du måtte få den:O)

Ja de hagler på og nå vil jeg prøve å være flink til å få de videre:O)
Synest det er såååå kjekt men blir litt stresset når de blir liggende........

Ha en fin dag/kveld:O)
Fiskepuddingen venter:O)

Les Cotrions sa...

Hello Kerstin! Thank you so much for your nice words!!! Beautiful pictures!!! Lovely plates! I hope to be better soon!!!
Have a nice week!
Hugs
Vale

Galleri Hönshuset sa...

Hej Kerstin. Vilka härliga tallrikar, rött o vitt mums...visst är det härligt med tysta mornar alldeles för sig själv ;) Ha en underbar Måndag eftermiddag. Kram Pirre

P.S Tack för alla dina gulliga kommentarer du lämnar hos mig, det värmer ;)

Randi sa...

Kan ikke bli bedre start på en søndagsmorgen.
Nydelige fat og i morgen skal jeg ta inn zinkfatet mitt ser jeg...pynt det med noe dilldall etter at det har fått stått ute en sommer.

Han en fin mandagskveld

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan ! Ta deg en tur innom meg og hent med deg en utfordring...
Klem

Anna Lisa sa...

Sjønne og romantiske bilder du viser!!
Deilig med stille søndagsmorgener..
Ville bare innom for å ønske ei fin veke.
Nå drar eg av gårde til Island :)
Klem

Heidi og Cathrine sa...

Så mange herlige bilder du viser.
Her var det da kreativitet.. :O)

Ja, det er deilig med en stille og fredelig søndagsmorgen før dagen begynner på ordentlig og vi igjen må kjøre unger på håndballkamp her eller o-løp der :O)
Likte kremmerhusene dine - kjempesøte.
Du hadde jo såå mye annet fint også.

Ha en super uke!!

Nygammalt sa...

Underbara bilder, gillar verkligen den fina tallriken. Och det andra också såklart =)

Vilken härlig helg du verkar ha haft det.
Kram.

Tiril sa...

Nyter og roen litt mer om søndagene.
Har aldri likt å ligge lenge, deilig å komme seg opp.
Det er bare meg og darlingen nå, pluss hund og katt, (kan være masete nok med de to)Ungene er ute av rede, savner mange ganger kosen rundt bordet med ungene. Skjønne tallerker du har, herlige bilder!!
klem.