torsdag 7. august 2008

Ny lampeskjerm pluss litt til .=)

Nå er skjermen ferdig!!
Tenk at jeg har klart å lage en lampeskjerm:O=). Jeg har sydd litt før ,når min datter var liten. Jeg sydde litt klær til henne og noen kjoler til meg . Ellers bare noe småting som er blitt sydd opp igjennom.
Men nå har jeg børstet litt støv av denne ferdigheten !
Og takk til dere som har gitt meg inspirasjonen til å sy. Når jeg kikker innom dere som syr de flotteste tingene fra puter og tilda èr.
Nå har lysten våknet hos meg også. Veldig glad for det.
Tilbake til lampeskjermen igjen. Jeg er veldig fornøyd med skjermen. Brukte et engelsk blonde stoff, med en nydelig blondekant som henger ned.
Lampen som er en gammel røykelampe skal forbli svart inntil videre. Dere ser på det ene bilde så er det plass til fyrstikkesken . Askebegeret mangler på denne lampen. Men den er utrolig sjarmerende. Jeg føler meg litt rik som endelig er eier av en slik lampe. Dere skjønner jeg har ønsket meg en slik lampe i mange år.
~~
Det er fine snirkler på toppen av lampen også. Og jeg er ikke i tvil om at den kommer til å bli nydelig som hvit heller.
~~
Et lite silkebånd med en sløyfe er knyttet rundt lampen.
~~
Jeg har samlet mine gamle putevar i en kurv som jeg har malt. Der ligger det et gammelt bilde og noen lys.
~~
En dag jeg kjørte innom Fru blomst fant jeg denne sinkurnen. Den er nydelig, planen er å sette en Hortensia i den , men så langt har jeg ikke kommet.
~~
For leden dag kommer en nabo til meg med en gave! Det er en forsinket bursdagsgave forteller hun. Den nydelisgte innpakede gaven i rosa pappir og hvit silkebånd. Kunne desverreikke knipse bildet av det.
Inni pakken ligger en nydelig tunika kjøpt hos Kremmerhuset. Desverre var den for liten til meg, men jeg kunne bytte den.
I går kjørte jeg bort for å bytte den i en annen str. Men desverre hadde de ikke flere igjen i min str. Men jeg fant heldigvis en annen. Der var det salg folkens , både på klær og noen ting. På salgsbordet sto det de to vakreste sinklykter. De måtte bare bli med meg hjem. Har gått i fra en del ting før som jeg har angret på. Denne gangen skulle jeg ikke de!
Så denne lille lykten som var til halv pris måtte jeg bare kjøpe.
~~
Og en stor nydelig lykt med mange fine detaljer fikk også være med hjem til meg. Den står sammen med kurven med putevar. Ved siden av ligger det en bunke med bøker. Og det er mine hobbybøker som jeg har samlet på oppigjennom årene.
~~
Nå når en nytter tiden mer inne gleder jeg meg til å kose meg inne med interiør. Sette ut i livet noen prosjekter jeg har.
Litt vemod kjenner jeg når en tenker at sommeren er på hell. De lange lyse kveldene begynner å bli kortere , kjøligere og fuktigere.
Men man kan enda nyte en del tid ute . Når skoleferien nå er slutt om en drøy uke er min sommer over. Sånn har det vært siden jeg fikk skole barn. Men jeg elsker å tenne lys og lykter inne .
Nyte fjellets prakt på høsten er også koselig syns jeg.
Ønsker dere alle en fin dag med eller uten regn:=)
Klem fra Kerstin

30 kommentarer:

Fjordheim sa...

Lampen ble flott. Var jo ikke i tvil om at du fikk det til, noe du jo også gjorde.
Fine lykter du hadde fått tak i. Skal en tur til Gjøvik i morgen, håper jeg rekker en tur innom Kid da. De har tilbud på buret med fugel på toppen. Har sett på det flere ganger men ventet på at det skulle komme på tilbud. Håper de har et igjen.
Jag har det også slik om høsten at jeg blir litt vemodig, nesten litt deprimert. Men en får gjøre noe koselig inne så blir det litt bedre.
Må sette igang med helgevasken nå. Skal jobbe de tre neste dagene og da vet jeg at jeg ikke orker så mye om kvelden.
Ha en riktig flott helg :)

prinsesselinn sa...

hei på deg ,
Så fin Lampen ble :)
Flink erdu.
OG fine ting du hadde kjøpt deg.
I HEART SALG.
Jeg føler liksom litt at jeg tjener penger...
Oj , den var så billig , det ville jo nesten være dumt å ikke kjøpe osv..
hehe.
Håper du får en riktig fin helg,midt i blandt de fine lyktene dine...

h.espe sa...

Så flott lampeskjermen ble!!! Og du allvideverden så mye fint du har kjøpt deg på salg. Hi,hi - man bare MÅ benytte seg av slike anledninger :o)

Ja, ikke sant - det er trist at sommeren er på hell... Men, men, det positive er jo at høsten er innetid, og vi kan igjen la kreativiteten blomstre - pusle med hobbyer og fundere ut nye interiør ideer. Akkurat det liker vi jo, så da får heller sommer være sommer... OG det kommer jo en ny en før vi vet ordet av det :o)


Ha en strålende dag videre!

Klemmer :o)

Helene sa...

Så nydelig lampen ble med lampeskjermen du har sydd. Personlig synes jeg ikke at du bør male den hvit. Er redd for at det kan bli litt tamt, men det er bare min mening;o)
Masse fint nytt du har fått deg. Lykter kan en jo aldri få for mange av:o)

Jorunn sa...

Sååå fin lampeskjermen ble!! Jeg syns at resten av lampen skal få være svart jeg, sto veldig fint til skjermen :0)

liven sa...

Heisann!!
Jeg ser nå at den lapen er make til en som stod hos mine foreldre!! Den hadde rødrutet skjerm!! Tror den gikk med da de solgte huset:(
Fine lykter du har funnet......ingenting er så irriterende som å angre på noe man ikke har kjøpt. Spesielt når det er på salg:O)
Fru Blomst har masse lekkert.......
Var der i vår engang.
Holmehuset er lett å finne for det ligger i Frekhaug senter!! Masse fint der også.......

Ha en fin kveld:O)

Ann-Cathrin sa...

Så fin lampen ble:) Flink du er!! Masse fine ting du viser frem og, koselig med lykter nå som det blir tidligere mørkt ute:)

Viola sa...

Hej Kerstin, din lampskärm blev ju helt underbar, vad du är duktig! Njuter också utav alla vackra lyktor som du visar. Ha en bra kväll, Viola

Millas hem sa...

Vita lampkjolar är väldigt vackra, fin lampfot också!
Lyktorna du visar är också jättefina!
Kram Camilla

hagagården sa...

vilken otroligt vacker lampskärm du har sytt.
väldigt inspererande sida ,tack för det
ha det gott
ninni

Hulda sa...

Åh, så masse fint! Likte lampeskjermen SÅ godt!! Flotte detaljer i kurven, og lykta var akkurat min stil også. :)

Huset på toppen sa...

Lampen din ble utrolig flott,Kerstin:-) og de flotte lyktene du kjøpte på salg!! Et godt kjøp nå som butikkene skal kvitte seg med sommervarene! Jeg var innom Kløverhuset, Kello: før Mamma Mia på onsdagsskveld,og der fant jeg en flott hvit linbukse til kr.300.- som hadde kostet kr.999.- Jippi sier bare jeg!!

Ønsker deg en fin helg, kos deg i solen:-) Skal du til byn og se The tall ships race??Det kommer sikkert til å ble en fantastisk flott!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så vacker din lampskärm blev!
Så duktig du är på att skapa...
Och lyktorna var jättefina dom också.
Kram
Marie

Mjuka sa...

Vilken ljuvlig lampkjol!! Vill också ha
kramar M
Ha en go helg

Lilla Blanka sa...

Hej!

Tack för dina snälla ord hos mig! *kram*

Men vilken jättesöt lampkjol du har gjort, så romantisk och fin!

Kram
Mia

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så koselig at du stakk innom bloggen min...
Å du, den lampeskjermen var bare knallfin... helt nydelig...
Er det ikke hærlig med salg da, en finner mange flotte ting - til en rimelig pris...

Ha ei koselig helg og uke...

Galleri Hönshuset sa...

Halloi. Vad fin lampan blev, du är duktig. Lyktan var också riktigt fin, man kan inte få nog av lyktor hemma...Ha det gott. Kram Pirre

M.E.V. foto sa...

Den ble kjempefin, og de lyktene var nydelige:)

Anonym sa...

Vilken fin lampkjol du har gjort. Så snyggt med den vita lampkjolen till det svarta. Lyktorna är jättefina. Nu ska jag kolla vidare i din blogg.
Kram//Eva

anneskreative sa...

Hei Kerstin,,,,
Tusen takk for hyggelig hilsen,,,Fint og komme hjem fra ferie på fjellet og se at jeg har fått hilsner fra mine venner her i bloggeverden.
Syntes lampeskjermen din ble lekker,,,og ganske enkelt laget,,,smart.
Tror jeg lagrer ideen din i hjernebarken og så hermer jeg en dag jeg kommer så langt at jeg skal sy ny skjerm til min lampe,
Takk skal du ha,,,
Anne

elisabeth sa...

Wow, jeg kan jo overhodet ikke sy, men har bestemt meg for å lære...hehe:) Kjempefint med slike lampeskjermer!
Takk for besøk, alltid koselig.
Håper du får en heidundrandes fin helg:)

hagagården sa...

jag skickar gjärna till norge om du vill beställa ljuspårar med rostiga kors
ha det gott
ninni

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei Kerstin

Takk for alle de koslige tilbakemeldingene fra deg !!!!

Så masse flotte innkjøp du har gjort , lyktene var nydelige :)

Også måååå jeg bare si , den lampen ble jo kanonfin , så flink du er :) Jeg er såååå dårlig på symaskinen .....

gOD HELG!

Ann-Cathrin sa...

Hei:) Gryteklutene har jeg hermet etter bilde av de som Hespe har laget. Spurte henne pent om lov;) Er ikke sikker på hvordan garn hun brukte eller hvor store hennes er. Men jeg brukte Sandes fritidgarn på de fleste. Prøvde forskjellig maskeantall, men synes at å legge opp 35 masker ga best størrelse. Hempen heklet jeg på. Tovet det i maskin, så nålfiltet jeg på det etterpå. Hvis du bruker dette garnet trenger du 2 nøster:) Ha en super lørdag!!!

krinkelkroken sa...

Nydelig skjerm du har sydd, imponert!

Masse flott du har kjøpt deg, den urnen likte jeg veldig godt.
Har vært på butikken fru.blomst en gang, nydelig butikk! da kjøpte jeg en stor dronning ingrid pelargonia!
ha en god helg Kerstin!
Klem

tinemor sa...

Lampen ble super!
Og flotte lykter du ahr kjøpt deg!
Fortsatt god helg!

Aina sa...

Den lampeskjermen var bare kjempesøt, det ble nok stor forskjell.
Og ellers var det jo mye fint du har kjøpt, lykten blir nok kjekk nå som vi går mot mørkere tider..har begynt å tenke jul jeg!!! Må jo ha noe å se fra til når det regner og det virker som om sommeren er over;0)
Ha en fin helg videre.
Klem A.

Stjerneglimt sa...

Flotte bilder som alltid!
Jo, høsten kommer med skolestart, men det går mot ei fin tid med klare dager og lys i lykter både ute og inne på kvelden..
p.s. en liten hilsen til deg på sida mi, god helg.

hagagården sa...

hej
jag har ochså längkat upp dig på min blogg ,du visar så mycket vackra saker.
ha det gott
ninni

Malin sa...

Hej!
Vilken superfin lampskärm du sytt!! Jag ska försöka mig på något liknande tänkte jag, när jag hinner =)
Hoppas du får en bra vecka!
Kramar Malin