søndag 31. august 2008

Jordbær i slutten av august + litt til!

Krukken med jordbær planten i har bestemt seg for å gi oss en ny omgang med bær! Den bugner av jordbær som skal modnes. Nå er den første bæra klar for å spises snart. Nå har jeg tatt avlegger av den så til neste år har jeg fem nye jordbærplanter. Håper virkelig at alle modnes før det blir for kaldt=)
~~
Denne er nå klar for å spises!
~~
Og denne ogsåO=)Jeg blir litt fasinert når det bugner over så seint jeg. Kanskje det er vanlig ? Jeg vet ikke! Men artig er det iallefall!
~~
Dagene blir ikke alltid slik vi tror. I går når jeg kom hjem og hadde spist middag roper det fra gangen. MAMMA DU MÅ KOMME! Hører jo på stemmen at det er noe. Så jeg løper ned og der sitter lille Simba gutten vår og har blødd fra halsen og har vondt. Etter litt undersøking ser jeg at den lille puse halsen er blitt gedigen. Jeg får jo litt angst å tenker huggormbitt med en gang jeg da. ÅÅÅ jeg må kjøre til vetrinær, klokken 18.30 på en lørdags kveld!!! Vetrinærvakten... koster kr 26 pr min å ringe og jeg vet det koster flesk å besøke de også. Men hva gjør man ikke for de kjære dyrene sine? Ikke noe vanskelig valg for meg. Hiver meg inn i bilen å kjører.
Møter heldigvis en skjønn vetrinær. Hun gir Pusen en beroligende sprøyte slik at hun kan få undersøkt han. Når hun har fått barbert å kikket litt så ser vi at lille pusegutten vår har vært et skikkelig slagsmål. Med andre ord han er blitt skambanket. En svær hevelse under haken med det store blåmerket. Halsen har den JÆV... klort og bitt på , på flere steder. Øret hans var blodig og fælt med mange bitt merker. Skjønner ikke hvorfor den pusejæv... har valgt vår skjønne rolige pusegutt????
Lille Simbagutt fikk antibiotika sprøyte som varer i to uker, takk og pris så slipper man tabletter som skal gies. Smertestillende fikk hans også. Vi reiste hjem med beskjed om å holde pusegutten vår inne i to dager og han skulle få smertestillende i tre dager. 2500, kr fattigere men så glad at det ikke var verre med vår lille pusegutt.
Nå har Simbagutten flyttet inn på jenterommet der han elsker å være. Han får godt stell og pleie av datteren i huset. Og han blir nok en glad gutt igjen . Jeg måtte hviske han i øret at neste gang velger du å sloss på en helt annen dag og et helt annet tisdpunkt!!!!! Håper han hører etter!!!!
~~
Her ligger han og sover ut rusen sin. Han er ganske groggi i dag også stakkar pusegutten vår !!
~~
Igjen har vært så heldig å få en award. Denne gangen fikk jeg den av Magny med den herlige bloggen Magnys Lille Krinkelkrok . Tusen takk! Lurer på av og til hvem som lager alle disse flotte awardene. Det må jo ligge mye jobb og tanker bak disse fine awradene. Noen som vet??
Jeg velger å gi denne tilbake til deg Magny, forde du fortjener den så mye=)
Og til :
~~
Denne søte skytsengelen fikk jeg av Annelie med bloggen Stort & Smått. Tusen takk!
Denne får du rett tilbake forde du virkelig trenger den og fortjener den=)
Jeg velger i dag å gi den til :

Ønsker dere alle en nydelig søndag!

Klem Kerstin

35 kommentarer:

*Hege*-mine små skatter sa...

Så moro med jordbær igjen:) Det ser veldig koselig ut å kunne hente inn jordbær ute på trappa,kanskje jeg skal prøve til neste år...

Stakkars lille Simba da,ikke noe gøy at de havner i slåsskamp... Godt det ikke var mer alvorlig,selv om dette var gale nok...

Ønsker Simba god bedring og dere andre en god søndag:)

elisabeth sa...

Mmmmmmmm...ja det er en stund siden smakte jordbær nå:) Men jeg satser friskt til neste sommer...hihi:)
Ha en super søndag, og god bedring;)

sa...

Ååå stakkers søte Simba, de slemme kattene altså! Blir så forb... Min hadde nettopp fått juling og måtte sy mange sting. Dumt det skal være så dyrt å hjelpe deg også!

Jordbærene ser deilige ut, heldige dere er!

Flotte awarder du har fått! Du fortjener de virkelig ;)

God bedring til pusen, sikker på han får masse kos og omsorg!

Klem fra meg

sa...

Hjelpe de mener eg, den dysleksien asså ;)

Jorunn sa...

Jøss, jordbær nå igjen? Da er du heldig :0) Lurt å ta stiklinger! Stakkars pusen da! Og stakkars lommeboken din ;0) Men hva gjør man ikke for sine kjære :0) Gratulerer med awarder! Ha en fortsatt god søndag.

Unknown sa...

Hei Kjerstin
Takk igjen for varme og hyggelige kommentarer på bloggen min, du er helt utrolig generøs.
Jeg må spørre deg igjen hva går det med "award" ut på, kan jeg legge den til bloggen min, og kan jeg gi den videre til andre? i så fall hvordan?
Jeg føler meg veldig amatør nå , men jeg vil jo gjerne ta del i dette.
Ha en fortsatt fantastisk søndag!
Klem...Ellen

Som mine dager er sa...

Oj, Stakkars Simba pusen. Tenk å være snill gutt og likevel få grisebank av slemme katter. Får håpe det går bra med ham og at han kommer seg raskt. Man blir jo så glad i disse dyrene, og da nøler man heller ikke når det feiler dem noe. Måtte le av deg da du skrev han måtte tenke seg om hvilken ukedag det var neste gang det lå an til juling ;-D

Så deillig med hjemmedyrkede jordbær. Du får det til du Kerstin.

Nok en gang må jeg takke deg for awarden. At du får utmerkelsen A Blog with a Heart er jo helt på sin plass, for du har jeg akkurat det. Tusen takk for den lille søte engelen - den har jeg ikke fått før. Du får den selvfølgelig i retur også.

Ha en strålende søndag, Kerstin. Her skinner solen fra knallblå skyfri himmel. Herlig.

liven sa...

Så deilig å nyte siste rest med jordbær!!
Får håpe de modnes da.........kaldt om natten men ganske varmt på dagen nå!!

Stakkars pusen ders da.......får så vondt av de når de er skadet!!
Sykt så dyrt det er å gå til vetirinær!!

Gratulerer med awarder!!
Du fortjener de så vel med den fine og koselige bloggen din:O)

Ha en fin søndag:O)

Tvert-om-tanten sa...

God bedring ønskes pus!!!

Klem

Ann-Cathrin sa...

Uff, stakkars lille pusen da:) Men du må få han til å velge en annen dag enn lørdag neste gang ja;) Så deilig med jordbær da, da får du forlenget sommeren litt:)

Unknown sa...

Heldige du som har så sjenerøse jordbærplanter:)
Synst synd i stakkars Simbapusen, og ønsker han god bedring!!

Stjerneglimt sa...

Hyggelig å få trøstekommentar av deg, man blir så glad i disse dyrene, og Miriam var spesiell(ja, det sier alle om sine, selvfølgelig...men...)
Håper det går fint med katten din når medisinen begynner å virke!

Viola sa...

Hej Kerstin, ja du gör mig glad igen, tack snäll goa du. Vílken tur att det inte blev värre med skadorna, men får nu hoppas att det blir slagsmål i fortsättningen på andra dagar, hoppas han nu lyder sin matte. Hoppas du har tur hos mig ikväll, snart dags för lottdragning, Många kramar från din vän Viola

Gamlå sa...

Heisann. Ja, er det ikke utrolig hvor flott vær vi har. Jordbærne blir helt forvirret og tror det fremdeles det er sommer. Det er dine et godt eksempel på:)).
Litt av en historie om lille simba. Godt å høre at det gikk godt.
Ha en fin uke
Gamlå

Anonym sa...

Stakkars pusen - godt at han blir seg selv igjen etterhvert, men OJ så dyrt det er å gå til veterinær! Men klart man skal hjelpe de uskyldige små dyrene. Får håpe jordbærene modnes så dere får nyte dem før de "vandrer heden". Grattis med awarder, også - man får som fortjent, vet du:) Ha en fin søndagskveld:) Klemmer**

Nygammalt sa...

Grattis till utmärkelsen!

Och så gott med jordgubbar!

Kram!

Viola sa...

Hej igen, har något åt dig, Viola

Galleri Hönshuset sa...

Hej Kerstin. Tusen tack för utmärkelsen. Vad glad jag blir när du tänker på mig. ;) Idag hade vi besök från Norge, min mans-pappas-släktingar, långt tillbaka...hängde du med där? Ha ha...Då sa dem att våran gård var så "Nudelig", (stavade jag rätt nu?;) )..Kul var det i allafall och lyssna när dem pratade Norska, det låter så glatt ;)

Härliga jordgubbar får ni i allafall. Hoppas allt är bra med katten. Ha det gott. Kram Pirre

Dagny- Heim sa...

Stakkars pus og stakkars lommebok! Bra det gjekk godt til slutt, men vanvittig at det kan koste så mykje! Hjerterått...
Har våre på fisketur og fiska til katten vår i dag så han blir stor og sterk og tek rotta på beista i nabolaget, he-he!

Artig med seine jordbær, såg der var nokre få i åkeren vår også men rekk nok ikkje å bli modne :-/

MiaMaria sa...

Hej!

Så gott med jordgubbar!!!!

Grattis till dina Awarder!!!!

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Som mine dager er sa...

Likte Mamma Mia veldig godt jeg også. Skikkelig familiefilm. Deilig musikk og herlige skuespillere. Liker Meryl Streep så godt jeg da. Det er en skikkelig opptur å se denne filmen.

Ha en fin uke, kjære Kerstin.

Tiril sa...

Stakkars pusen din, her hos oss går der og en slik slosskjempe og sniker, den lille pusejenta vår nekter å gå ut. Hun strekker hode ut av døra og kikker seg rundt, så springer hun inn igjen.
Her om dagen kom jeg over kjempen, der var et skikkelig katteskrik utenfor , jeg føyk ut , og den lille våres satt forskremt under en busk, mens gatas skrekk la på sprang, hvordan skal jeg klare å få den vekk for ever???
Håper Simba snart blir bra igjen, og at den ikke har tatt skrekken.
Natta klem Tiril.

Aina sa...

Stakkars pusen, ikke kjekt med slemme nabokatter, godt han har ei som pleier og pussler rundt han da.
Vetrinærerene vet å ta seg betalt ja, bare barbering av guttepusen vår kostet 700, og da tok de bare mage og rygg!
Jordbær er så godt, artig når det kommer flere så sent.

Håper du får en fin mandag og at Simba blir fort bra igjen.

Kerstin sa...

Ja, hva gjør man ikke for de søte små firbente vennene våre. Håper han hørte på deg, og velger et annet tidspunkt neste gang :)
Den awarden jeg fikk fra deg setter jeg uendelig pris på. En bedre dag å få den på vet jeg ikke. Fikk beskjed i går at en i vår bekjentskapskrets døde igår. Hun hadde brystkreft for ett par år siden og fikk lungekreft nå for bare noen mnd siden. Jeg er kjempeurolig og trenger all "skyts" jeg kan få.
Ha en fin dag!
Stor klem fra Kerstin

Fjordheim sa...

Koselig med friske jordbær nå.
Håper de blir skikkelig modne.

Uff, disse kattene er fæle til å sloss noen ganger. Håper det går bra med han nå.

Gratulerer med flere awarder. Det er virkelig fortjent. Jeg koser meg veldig på bloggen din.

Nå har jeg virkelig noe å glede meg til når jeg åpner postkassen. Har tenkt på det at jeg trodde kanskje jeg var med på en PIF omgang til. Men kunne ikke huske hos hvem.

Ha en riktig god dag :)

Mjuka sa...

Härligt med jordgubbar så sent!!
kramkram M

Malin sa...

Hej!
Grattis till alla utmärkelser!! Sånt är alltid kul att få.
Jag älskar jordgubbar, så ledsen att säsongen är över.
Kram Malin

Huset på toppen sa...

Herlighet, så heldige dere er som har jordbær så seint:-) Nyt de, det blir jo lenge til neste gang!!
Stakkars pus, han var skikkelig uheldig som kom ut for disse " rampekattene" som lager slåsskamp, får håpe har er bedre i dag:-)
Gratulerer med awarder, de har du fortjent,alle sammen:-)
Nå venter malerspannet,vi snakkes!!

Ha en fin mandagskveld!!

Inspiration i vitt sa...

Vilken tur du har som får så goda bär den här månaden.
Stackars söta Simba, jag skulle ha gjort precis lika dant. Nu får han väl vila ut i lugn och ro.
Kram/Ingela.

Min Verden sa...

Så herlig med jordbærene og stakkars lille pus. Det er så ille når de blir syke. Man kan ikke forklare dem heller akkurat. Håper det går fint med pusekatten. Hanne

elisabeth sa...

Jeg så ikke at det var en award til meg sist jeg var her, så jeg TAKKE; BUKKER; NIKKER OG NEIER:)) Det var en veldig fin award å få;)

Ha en super duper kveld;)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Stakkar pusen..grrrr så irriterende med slagsmål med veterinær regninger som konsekvens. Håper den snart blir pigg igjen..gi den en klem fra meg da!!
Tuusen hjertelig takk for award, fryder meg av glede her jeg sitter.
Er en dårlig blogger om dagen ...ihverfall på besøkssiden..er så forkjølet så jeg nyser bare jeg ser på pc skjermen....
Ha deg godt!
Klem

Gårdsromantik sa...

Så skönt att det gick bra med gutten!

Grattis till din fina award.

Kram Maud

Magdalena sa...

åååhhh, tusen takk...
og Guri så my det var å titte på hos deg ...
til og med såper;)
ja og de nyyydelige fatene du viser, liker også så godt slikt!

Magdalena sa...

ja det viktigste... 1000-takk for awarden, den var da så søt!!
~¨~¨¨¨~~