tirsdag 26. august 2008

En utfording og to awarder;O=)

Jeg har fått en utfordring og to awarder.
Utfordingen fikk jeg av Lisbeth, med bloggen Lisbeth sin lille verden .
Utfordingen går ut på å vise frem favorittlampen. For meg ble ikke dette noe problem. Jeg har fått tak i drømmelampen min jeg.
I mange å har jeg ønsket meg en røyke lampe. Jeg har sett de noen ganger, men det har ikke alltid passet seg slik at jeg kunne kjøpe den . Så var det bare å drømme videre.
I sommer når vi var i Stavanger, var jeg innom de fleste Fretex , bruktbutikker som fantes i område. Den siste shoppingturen jeg gjorde fant jeg den, drømmelampen min. Da var resten av familien en smule lei av mor som løp innom alle disse butikkene.
Men foran meg sto det tre stk lamper. Så for det gjennom hodet, denne gangen kan jeg bare ikke gå fra deg. Måtte smigre litt med far, for bilen den var full, ikke bare full med overlesset. Jeg bare må ha denne, vi kan legge den på taket prøvde jeg meg på.... hihi.
Etter en stund med overtalelse, så gikk jeg med lampen under armen for å betale.
Stolt .... jeg var så stolt å glad som 100 barn på julaften. Når man har ønsket seg noe så inderlig i lang tid er det en ubeskrivelig følelse å oppnå ønsket sitt.
Til historien hører det med at når vi skulle pakke bilen for å reise hjem var det virkelig overlesset. Lampefoten ble plassert på taket ved siden av takboksen, skjermen ble knust og kastet. Resten av mor sine shoppeting måtte plasseres på fanget mitt. Det kom ikke en klage fra meg! Men jeg måtte få litt hjelp av snille barn når vi stoppet å skulle ut og inn av bilen . Litt vondt i fanget hadde jeg nok også, men det vet bare jeg (og dere nå)O=)
~~
Her er toppen av lampen!
~~

Foten av lampen. Dere som zoomer inn på bildet, vær så snill å ikke se på alle hundehår og støvdotter. Skal støvsuge etter påO=)
~~

Her er plassen til fyrstikkesken, askebegeret mangler på denne lampen
~~

Skjerm kjøpte jeg og sydde skjermmkjolen selv. Og her sitter en meget fornøyd og glad lampeeier=)
~~
Utfordringen sendes videre til:
Mormor Elsie
Viloas Romantiske hem
Lilla Blanka
~~

~~

Så har jeg nok en gang vært så heldig å få to awrader, denne gangen er det
Liven og Gamlå som har hatt meg i tankene sine. Jeg setter så utrolig mye pris på å få disse awardene:O=) Tusen takk til begge to!

Jeg velger å gi denne awarden vekk til :
Huldas verden
Fjorheim
Som mine dager er
Magny`s lille krinkelkrok
Randi - hverdagsprat
Gundam
Min verden

Jeg syns det altid er vanskelig å velge mellom alle disse fine bloggene. Min liste over blogger jeg forsøker å følge med på, begynner å bli lang. Jeg har valgt ut blogger som jeg liker, men også personene bak bloggene. Man føler man begynner å kjenne bloggerne litt ettehvert. Noen er bare så utrolig skjønne med tilbake meldingene sine. Og det varmer og gjør meg glad. det gir meg en god selvfølelse! Så denne gangen har jeg valgt ut et knippe av bloggerne som nettopp gir meg en veldig god selvfølelse=)
Dere fortjener denne så enormt masseO=)

Ønsker dere en herlig fin tirsdag alle sammenO=) Solen skinner her i Bergen !
Klem Kerstin


31 kommentarer:

Hulda sa...

Takk for koselig award! Ble glad nå. :) Søt lampe du har. Skjermen var så fin.

Kerstin sa...

Syns jeg ser deg der du sitter i bilen overlesset med poser og greier :) Flott at du fikk lampen din. Den er nydelig!

Tenk sol i Bergen - og her sitter jeg i regnet!! Det er det jeg sier: Vi må flytte hjem igjen :O)
Klem fra Kerstin

Anita sa...

Såå nydelig!! Forresten tror jeg mine foreldre har en sånn lampe ett sted! Jammen skal jeg sjekke det! Ønsker meg en lampe til syrommet og den hadde passet perfekt:o) Nå skal jeg til byen og handle litt stoff;o) Ha en strålende uke!

Anita sa...

Må forresten bare si at jeg elsker de røde tallerknene i hyllen din!! Og den hvite stenen! Husker den serien jeg også, den var så vakker og så trist!!

Magdalena sa...

hei..
råstilig lampe, vakker og grov!
og gratulerer med awarder!! kjekt har hos deg, så klart du får sånt...
men at du ville dele med meg .....tusen takk snille deg!
klem og fin dag!

My home is my Castle sa...

hehe.. Den historien kunne like gjerne vært med meg i hovedrollen :) Hadde gjort akkurat de samme som deg og ikke sagt et ord om at jeg kanskje satt litt vondt eller fikk vondt i ryggen hihi...
Lampen var kjempelekker !!! Så heldig som fikk tak i den !!

Ha en fin dag

A home far away sa...

Grattis till awarden!
Jag gillar lampan du visar, den är så fin.

Ha en fin dag

Kram Gunilla

Magdalena sa...

har en award til deg i min blog ~-''¨~

Millas hem sa...

Hej!

Lampan din är jättefin och vad du är duktig på att sy fina lampkjolar, det syns!
Kikade in på din hundsida lite snabbt, himmel så fina hundarna på översta bilden är!
Kramis Camilla

hagagården sa...

Vilken ursnygg lampa du har,o lampkjolen var jätte vacker,va duktig du är att sy lampkjolar.
tack för utmärkelsen, det värmer..
det blir lite bloggande nu för det är fullt upp med hund valparna nu,men dom ska flytta på fredag.
ha det gott
ninni

Viola sa...

Hej goa rara Kerstin, du hittar på du, så klart jag antar uppdraget. Har precis lagt in ett nytt inlägg så jag presenterar min lampa nästa gång. Ha det bra, kramar från din bloggvän Viola

Anonym sa...

Hei og grattis med to stk. awarder - vel fortjent til koselige deg:) Og TUSEN TAKK for at du vil gi den videre til meg, jeg blir så glad og rørt over sånt, jeg:) Den lampa skjønenr jeg godt at du måtte ha, den er jo superfin - og så flink som du har vært å sy lampeskjerm, den er kjempesøt. Pytt, pytt om man må lide litt for å få skjønnheten i hus, nå har du jo denne for evig og alltid. For det ER noe spesielt med noe man har ønsket seg lenge og endelig får, det har du rett i! Glad jeg er blitt kjent med deg - ha en fin kveld! Klemmer**

Som mine dager er sa...

Heia Kerstin.

Den lampa ble veldig fin hjemme hos deg. Og med ny lampeskjerm med flott hvitt trekk som gjorde susen. Forstår godt at du er stolt over den ja.

Gratulerer med awardene dine, og må jo si meg veldig glad for at du skjenker en til meg også. Det faller seg veldig naturlig å skulle legge igjen en koselig kommentar her inne, så sånn sett trenger jeg ikke awarden. Å gi den videre er jo en fin måte og gi uttrykk for takknemlighet og da føles det godt for meg også ;-) Du får den iallefall sporenstreks i retur!

Klem fra Marit

liven sa...

Hei!!
Bare så skjønn den lampen din!!
Og den søte skjermen da.........

Når du sier at jeg ikke må zoome så gjør jeg det vet du:O)

Akkurat som en unge:O)

Ha en fin kveld:O)

Jeg skal se Grey's i dag:O) Jippi!!!!!!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så flott lampe!!!

Grattis med award :) klem

GundaM sa...

Du så stolt jeg ble her nå ;) Tusen,tusen takk for den, leger den til de andre jeg har fått!

Og så herlig en utfordring du fikk da! Og den ble flott etter en makeover;)
Og hva hadde vel livet vært uten hundehår, kattehår og annet støv...?Kjedelig spør du meg!

Mjuka sa...

Grattis Kerstin till dina awards!! Du är dem väl värda!! Härlig och inspirerande blogg som du har!! Lampkjolen var ju helt underbar
kramar M

Aina sa...

Det der tror jeg er litt typisk for oss som har litt interiørdilla, det får plass i bilen uansett!! (selv om en sitter som i en hermetikkboks, og ungene kan nesten ikke skimtes bak puter og div. kjekt en bare må ha;-D
Og den lampen ble jo som sagt før bare lekker i ny drakt.

Ha en fin uke du også!

Gavealong sa...

Hei Kerstin,
Jeg har prøvd å sende deg mail med din venn i høstens runde av gavealongen, men får den i retur med beskjed om at postboksen din er full. Kan du være så vennlig å ta kontakt på gavealong@hotmail.com, så jeg får sendt deg opplysningene.
Hilsen, Jorunn

Unknown sa...

Røykelampe er fint, du var heldig som fant en. Jeg er også på utkikk etter en som jeg skal bruke som stativ til lyktene mine i hagen. Det er en god gjenbruksidee, hvis du blir lei av lampen inne kan du strippe den, sette den ut og henge lykt på den.
Jeg har hatt en travel men morsom uke, og jeg skjønner at du er nysgjerrig på bokprosjektet mitt. Du tenker rikteig, jeg har desverre taushetsplikt om boken, men jeg kan si at den er helt i din stil, et overflødighetshorn av ideer og den kommer ut rett over jul.Det er mulig det kommer noen smakebiter på bloggen rett før utgivelsen.
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem..Ellen

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Grattis till awarderna!

Jag skall försöka göra utmaningen och visa favoritlampan...fast jag har inte någon favoritlampa *hihi*

Kram Kerstin ha en fin dag!
Mia

Min Verden sa...

Tusen - tusen takk :) Jeg blir så glad! Lampa di er kjempefin. Jeg har en som ligner, men skjermen er virkelig stygg hos meg. Kanskje jeg må gjøre noe med det ;) Ha en fin kveld og en fin torsdag! Hanne

vitating sa...

Hej!
Grattis till din award :-) Jättefin lampa!!! Älskar sydda vita lampkjolar men jag kan inte sy så jag köper mina!

Kram Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken tur att du fick plats med lampan, och att den kom med hem till dig! Så fiin den blev!
FÖrstår verkligen att du ville ha den lampan. Och så sött det blev mad lampkjolen som du har sytt!
Så duktig du är!
Kram
marie

Inspiration i vitt sa...

Hej Kerstin,
ja vad gör man inte för att få hem en efterlängtad skönhet, vilken tur att den fick plats ändå annars hade du tänkt på den där lampan resten av livet hihihi.
Din lampa är helt underbart vacker och vilken lika underbar skärm du sytt,vad duktig du är.
Jag har nästan lika lampa som dig fast min är sliten vit, men tyvärr så har jag ingen lampskärm till.
Kram till dig/Ingela b.

Gamlå sa...

Heisann, Vil bare si at lampen din var flott.
Gamlå

♥ Fyra årstider sa...

Vad du har pysslat och gjort lampan fin.
Grattis till award.
Kram Lotta

elisabeth sa...

Superkoselig lampe, og helt klart:)) Nå kommer den jo til sin rett når høsten kommer snikende:)
ha en god natt!!!

Tove sa...

Fyrst av alt må eg få seie dette: eg synest du har ein fantastisk blogg, og skriv innlegga dine med særpreg og på godt norsk! Det er ikkje til å tru at du har hatt dårleg sjølvtillit m.o.t. skriving! Du skriv godt om det meste - eg les alle innlegga din! Og så må eg berre få seie at i morgon skal eg på posten og sende pakken til deg. Var mykje krøll for å få tak i alt eg hadde tenkt å putte inn i pakken, men no er det i orden! Du har den forhåpentlegvis i løpet av helga. Ny utfording på gong på bloggen min, forresten!

White Season sa...

Dina bilder är så himla fina, alltid så trevligt att kika in här, och alla dina utmärkelser visar ju att vi är många som tycker så :-)
Tusen kramar och ha en jätte skön helg,
Kramar Malin

Lykkehuset sa...

ELSKER BLOGGEN DIN! Den er så inspirerende:) Både tekst og bilder! God helg!