onsdag 6. august 2008

Det har vært noe hyggelige dager med besøket mitt. Vi har vært i byen to dager og storkost oss. Vi var innom Akvariet i Bergen. Selv om jeg bor i byen er det ikke ofte jeg er innom der. Men så utrolig koselig når en først gjør det.
Her er et av mine favoritt dyr der i fra. Selene, de er søte syns jeg.
~~
Neste favoritt dyret er pingvinene. De er også kjempesøte. Her passer mammaen på sitt barn. Det kom 4 unger i juni og de har virkelig voks seg store. Dere som ikke har besøkt Akvariet bør ta en tur! Dette var dagens reklame:O=)
~~
Vi spiste på Peppes pizza før turen gikk videre til Fløyen. Også en perle i Bergen , når det er fint vær. Du får en nydelig utsikt over byen. Og vi var heldig med været , solen skinte og ga oss en flott opplevelse på Fløyen:=)
~~


Ellers har vi kost oss masse, snakket mye om planter, hage og håndarbeid. Jeg har fått gode tips om begge deler fra en dame som har mye kunnskap.


Denne flotte kokeboken fikk jeg som takk for min gjestfrihet. Veldig hyggelig syns jeg:=)


~~
Mens jeg har kost meg i byen har blomstene mine levd sitt eget liv her hjemme:=) Når jeg kikker på Miss Bateman , clematisen min ser jeg at tre av blomster er sprunget ut. Denne plantet jeg i sommer og den har vokst seg ganske stor, og har mange knopper. Den klatrer etter en stige jeg har laget selv og malt.
~~

Et annet prosjekt jeg fikk gjort noe med , var lampen jeg kjøpte da jeg var i Stavanger. En gammel røykelampe som manglet skjerm jeg bare måtte ha. Har ønsket meg en slik lenge.

Nå fikk jeg kjøpt skjerm og stoff til den . Gleder meg til å få satt meg ned å sy skjermen. Om lampefoten forblir svart eller om jeg maler den hvit , vet jeg ikke enda:=)

~~

Dette er stoffet som skal bli til skjermen. Et engelsk blonde stoff. Vet ikke om møsnteret kommer helt riktig frem på bildet? Men det var helt nydelig stoff med nydelig møster. Blir nok bilde når jeg er ferdig med syjobben.

~~

Så vil jeg igjen takke alle sammen for hyggelige tilbakemeldinger og hilsen hos meg. Det gleder meg og varmer veldig. Og ekstra hyggelig er det med alle dere nye som kommer innom:=)


Ønsker dere alle sammen en hyggelig onsdag:=)

Klem Kerstin

13 kommentarer:

Tove sa...

Då eg budde på New Zealand opplevde eg å nesten verte angripen av ein skjønn sel eg skulle til å ta bilete av. Vi var på ei strand der ein selkoloni heldt til, og midt i photo-shooten bestemte dei seg altså for at nok var nok. Kan love deg dei ikkje er like sjarmerande når dei flekker tenner og på svært underleg vis klarer å bevege den tunge kroppen sin med lynets hastigheit... Hadde eg ikkje klart å kome meg opp på ein stor stein, hadde han garantert bitt meg! Vel, vel, det er litt tryggare med dei som oppheld seg i akavrium! Kjekt at du har kosa deg som turist i eigen by!

Gårdsromantik sa...

Så många vackra utflyktsmål ni har!

Vilken tur att du började prata om blommor - jag måste genast ut och vattna.

Kram Maud

Miamor sa...

Herlig med bilder fra byen vår!!
Det er ikke så ofte en er turist i egen by! Hadde besøk fra Irland i sommer og da brukte vi 3 timer på Bryggen!! He..he...suser nå forbi der jeg da, ellers...
Lykke til med røykelampa! blir spennende å se resultat!!

ha en god onsdag!!

Fjordheim sa...

Det er koselig med besøk, og å være turist i egne nærområder.
Har vært på akvariet i Bergen en gang, men det er mange år siden.
En slik lampe har jeg også sett etter lenge. Den dukker vel opp i min vei også en dag. Kan tenke meg den blir flott med skjem av det stoffet. Gleder meg til å se den ferdig.
Lykke til.
Ha en riktig god dag:)

h.espe sa...

Herlig å kunne kose seg sammen med venner - og det gjør du tydeligvis...

Så fin lampe du har kjøpt deg. Gleder meg masse til å se den med ny skjerm - tror det blir knallfint!!

Ha en strålende dag!

Klemmer fra Hildegunn :o)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! hi hi lett å glemme at akvariet eksisterer ja, men superkoselig er det å gå der.
Jo ja, egentlig er det viktig at folk blir opplyst om at blogglandia finnes. Jeg påstår hardnakket at om man er ute etter strikkeoppskrifter, hvordan bevare gamle bygninger, eller hvor kan en få fatt i lister som passer til et gammelt hus og you name it, så er blogglandia stedet å gå. Tenker på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å strikke men ikke visst helt hva, vært på jakt og ikke funnet noe interessant....skulle hatt blogglandia da gitt, her er jo bare en endeløs highway av inspirasjon og hvorfor i himmelens navn skal en finne hit bare på slump so de fleste gjør? Ingen strikking pga manglende oppskrift= ikke noe garn kjøpt= dårlig omsetning for garnbutikkene = tapte arbeidsplasser....så ja det er faktisk ringvirkninger av manglende inspirasjon. Mulig det snur nå etter Ikea sitt stunt, men synes det er merkelig at interiørbladene er tyste om denne verdenen....må være en grunn til det. De har gud bedre meg mye å lære av bloggerne det skal være vist. Og hvor finner jeg inspirasjon..ikke i de norske bladene ihvertfall, hovedsaklig her inne.
ha en flott dag.
klem

Viola sa...

Hej Kerstin, ni verkar haft trevligt på alla era upplevelser. Vilken underbar clematis du har, ljuvliga färger. Ser fram emot att få se din lampskärm färdig. VIll berätta att du nu finns med på min blogglista över mina favoriter. Är så glad att jag lyckades fixa en sådan. En stor kram till en jättetrevlig bloggskrivare, Viola

M.E.V. foto sa...

Bergen er en flott by:) Gleder meg til å se den lampen ferdig, vi har en lignende stående et sted, hvis ikke svigermor har kastet den... Er noen år siden jeg sa jeg ville ha den, men har liksom ikke hatt plass til den. Har tenkt å ha den på loftstua når den blir tillaget en gang...

Synnøve sa...

Så trivelig, jeg har dessverre bare vært i Bergen en gang, og da ble det ikke akvarietur... Neste gang får det bli :) Så flott lampe! Liker godt denne typen lampe, og den kommer jo til å blir nydelig med skjerm i dette stoffet... Du kan jo se an om du vil male den, avogtil er det jo fint med sort også :) Kos deg videre, her regner vi bort :/ Synnøve :)

Tulip sa...

Flotte bilder av Bergen. Har faktisk aldri vært i den byen, så må se til å få gjort noe med det!

Tror lampen kommer til å bli kjempefin med engelsk blondeskjerm!

liven sa...

Vi har faktisk mange steder i Bergen å vise besøkende ja:O)

Gleder meg til å se ferdig lampe!!

Så fint med klematisen!! Du ga meg en ide.....har en gammel stige liggende her. Trenger ikke males for den er sånn passe shabby med litt malingsflekker her og der.
Men fint til en klatrende klematis!!

Ha en fin kveld:O)

Mormors Veranda sa...

Det är roligt att titta på djur & vad söta de är.
Vilken fin lampa du har, helt i min smak.
Mycket vacker vy du plåtat.
Ha de gott!
Kraam Pling

Som mine dager er sa...

Så koselig med besøk når dere finner på alt dette. Det er slikt som er kvalitetstid sammen.

Klematisen din var blitt så fin. Også må du vise bilde av lampa med ferdigsydd skjerm. Tror det blir kjempefint.

Klem fra Marit