lørdag 16. august 2008

En nydelig august lørdag!

En lørdag sånn ca midten av august, våkner en til skyfri himmel og deilig temeperatur:O=) Hva skal en gjør i dag?
Jo en sånn dag passer det veldig godt og luke litt ugress. Prøver å være flink på høsten slik at det ikke skal bli så mye neste år. Og når jeg tenker etter har jeg luket veldig lite i år. Jippi, for det er kjedelig!
Så må jeg vise denne buen som kom opp i slutten av mai. der er det plantet Villvin og eføy. Jeg har tippet at det ville vokse opp under lyktene dette året. Men jammen klatrer det ikke over de :=) Gleder meg allerede til neste sommer da de vil møtes å bli tettere.O=)
Så er Blåregn og New Dawn rosen kommet i jorda.
~~

En dag vi var i fjære fant jeg litt rustne saker og ting. Hva skal jeg med det ?? Vet ikke! Vi får se! Men fikk lyst å knipse bilde av det. jeg er veldig fasisnert av rustne ting. Det er egne sjarme over det syns jeg. Resten av familien er ikke enig med meg der!
~~
Så har jeg brukt dagen til å sitte å nyte denne flotte sensommerdagen . Jeg har blitt så inspirert av alle dere som broderer monogrammer. Så jeg var til byen og kjøpte utstyr om dagen.
Men så oppdager jeg at jeg ser utrolig dårlig når jeg setter meg ned med broderingen. Så et lite besøk hos opptiker vil jeg nok måtte gjøre i løpet av høsten.
I dag tok jeg tok med meg broderiet i solen, plutselig så jeg så mye bedre . Men når en sitter og broderer og tror man ser så må det jo gå galt. Jeg måtte bite i det sure eple å ta opp igjen ganske så mye . Men må man så må man!!!
~~ Ønsker dere alle en riktig fin lørdagskveld:O=)

Klem Kerstin

34 kommentarer:

Min Verden sa...

Er det ikke surt når kroppen svikter. Tidligere kunne jeg se ALT nå ser jeg ingenting... ;) Litt overdrevet, men mannen var lei av å ha boka i hodet når jeg leste i sengen, så jeg måtte til pers i fjor :D Nydelig det monogrammet! Buen er også praktfull og jeg er spent på Blåregn som du planter. Det står høyt på ønskelisten min, men jeg innbiller meg at det er for kaldt her. Spennende hos deg. Kos deg. Hanne

Som mine dager er sa...

Ja det er nydelige dager for tiden. Her i gården sitter vi ute og nyter høstkveldene. Madrasser og puter er på plass og vi koser oss. Utover kvelden blir det litt kjøligere, men varme klær og noen fleecepledd gjør susen. Det er så koselig å sitte ute, selv om det blir tidligere mørkt. Vi har jo lys og lykter.

Syntes buen din har vokst seg stor og fin i løpet av sommeren. Neste år er den helt sikkert sammenvokst. Det blir en stilig portal. Misunner deg tålmodighten med broderingen. Tenk de som har symaskin der de bare stiller inn hva de vil ha skrevet, også gjør maskina resten. Mens andre sitter og broderer skikkelig håndarbeid.

Kos deg på lørdagskvelden, Kerstin. Alltid hyggelig med kommentar fra deg. Var i det spøkefulle hjørnet i dag, jeg.

Klem fra meg

Unknown sa...

Hei Kerstin
Takk for alle hyggelige kommentarer jeg har fått av deg på bloggen min,- det varmer og gir meg selvtillit til å fortsette. Jeg er veldig glad for at du har gitt meg "awarder", men jeg er ikke riktig sikker op hva det er.
Kan du forklare meg hva det går ut på? -Jeg føler meg rimelig dum nå, men man blir jo klokere av å spørre.
Klem...Ellen

Anne sa...

Du får bli en av de "Rusty Girls"
du også :-))

Mjuka sa...

Hej vännen!
Åh vilka fina bilder, älskar den med den rostiga byttan. Är det järntråd som ligger där, ser gudomligt ut. Underbart!! Har en stol kvar att måla där ute, kan bara ta en åt gången. I morgon får jag göra den sista, Färgen tar ju evigheter att torka,de sa att fönsterfärg var så bra till trädgårdsmöbler men det torkar ju aldrig. Hoppas att du haft det gott
kramar M

Viola sa...

God kväll Kerstin, nu har mina vänner gått hem från kräftkalaset och vadå göra, jo så klart hälsa på vännerna på bloggen. Vi har faktiskt haft en fin dag, sol !!!!
Du har hittat på mycket ser jag, jobbat i trädgården , broderat fina broderier. Ha det så bra resten av helgen, nu är det dags för sängen, God natt säger Viola

Lilla Blanka sa...

Hej Kerstin!

Tack...alltid så goa kommentarer hos mig! *kram*

Eran trädgård ser härlig ut..kan tänka mig att det blir härligt när rosen klättrat över helt och täcker bågen.

Kram vännen!!!
Mia

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vad duktig du är som rensar... ska försöka rensa i min trädgård också ordentligt, så man har mindre ogräs till nästa vår...O härligt med rostiga grejer, kan man både ha inne och ute ;). Hoppas det går bra hos optikern. Ha en skön Söndag. Kram Pirre

Anitas hus sa...

Så flink du har vært i dag. Jeg skulle gjøre så mye i dag, men synes dagen bare har gått bort til surr og rot, he he, sånn er det noen ganger.
Nydelige bilder fra hagen din, buen med eføyen var helt skjønn.
Så gøy at du har begynt å brodere monogrammer du også og jeg synes du har brodert veldig pent til å ikke se;) Jeg også sliter litt med å se når jeg broderer, må ha godt lys og lesebrillene på.
Gleder meg til å se hva du skal bruke monogrammet til.
Ha en fin søndag!
Klem:O)

A home far away sa...

Härligt at vara ute i hagen och rensa (luke) ogräs och njuta av den tidiga hösten:-

Ha en fin dag
//Gunilla i Singapore

Ann-Cathrin sa...

Så fin buen blir, og så fort det vokser! Monogrammet blir flott:) Ha en flott søndag!

Sologbolig sa...

Eg syns det er fint med slike buer og til neste år vil det nok bli flott. Alt treng jo litt tid til å få voksa. Ja, eg må og ein tur til optiker, merka det i sommar da eg skulle lesa kart (nytte jo ikkje med bare GPS) Eg bruke briller, men no må eg nok ha noen sterkare. Er det alderen ska tru?? (Kan eg aldri tenka meg !!! Hehe!!) Nyt resten av helga!

Silkeline sa...

Så flott bue dere har satt opp! det blir litt av en velkomst å gå gjennom denne porten nå.:)

Heidi og Cathrine sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :O)

Så flott den buen kommer til å bli neste år når den blir "full". Ønsker meg en sånn jeg også, men foreløpig har det kun blitt med tanken. Kanskje jeg kunne få ordnet noe utover høst... Jeg får se :O)

Rart det med synet gitt.., men det er vel noe helt "gæærn`t" med lyset for tiden eller... ;O)
Jeg har fått meg lesebriller, men bruker jeg dem? Ne-hei. Husker liksom ikke på det og dermed anstrenger jeg men unødig mye. Det merkes. Nå nok bli flinker.

Ha en flott uke!

Anonym sa...

Buen din kommer til å bli bra vakker neste år - er jo det allerede, også, men når de vokser sammen...gleder meg til å se! Brodering, ja - jeg har brodert masse tidligere, men det er lenge siden nå, gitt. Og øynene må "virke" om det skal broderes - det er iallefall sikekrt! Blir nok et vakkert monogram! Ha en flott søndagskveld, Kerstin! Klemmer**

tinemor sa...

Så flott du broderer!
Slikt har ikke jeg tolmodighet til.
Flott bue med planter. Ønsker meg en slik romantisk bue jeg å. Kanskje til neste år....?
God søndagskveld til deg!

Malin sa...

Hej!
Åh vilken underbar trädgård du har! Min är ett enda kaos just nu =)
Kram Malin

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otrolig fin trägård ni har.
Skulle också vilja kunna brodera fina broderier.
Kram och ha en skön Måndag/Irene

hagagården sa...

Vilka vackra bilder du visar!!
ha det gott
ninni

GundaM sa...

hei Kerstin, så herlig rustskål du har da;0) Jo flere, jo bedre!

Buen har da vokst mye iår og enda vakrere neste år sikkert;0)

javisst har jeg butikk, det er jo jeg som er ContainerGirl og ;0) Hihi, alt jeg driver med.
ha en fin start på den nye uka!

liven sa...

Så fint det er med den buen!!

Har så lyst å ha en sånn et sted i hagen.....men må først finne det:O)
Vet de.....siste året har jeg merket at synet er blitt svakere. Spesielt hvis jeg har brukt øynene mye i løpet av dagen!!
Om kvelden må jeg frem med briller om jeg skal lese f.eks:O) Pyton!!!!!
Disse monogrammene er så fine og nå er du riktig flink som setter i gang:O)
Har lyst jeg også men det er blitt med tanken foreløbig!!

Ha en fin kveld og ny uke:O)
P.S.Jeg har fri i morgen!!!!!
Og ungene begynner igjen på skolen:O)

Min Verden sa...

Ja det er flott med forskjellige kirker og jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur i vår egen i Drøbak. Den er helt spesiell :) Bloggmateriale ;) Ha en fin uke. Hanne

Tiril sa...

Flott bue, her vil du nok se at iallefall eføyen vokser, Nydelig hage du har.Så fine broderte monogram, det kunne jeg hatt på alt.
Ha en fin ny uke,

h.espe sa...

Ja, er det ikke deilig sensommerdager vi har hatt nå..? Måtte det vare en stund enda...

Buen din er jo virkelig begynt å ta form - blir spennende å se hvordan den blir til neste år.

Ønsker deg en herlig kommende uke!!

Klem fra hildegunn :o)

M.E.V. foto sa...

Så flink du har vært. En slik bue har jeg også lyst på... Neste år kanskje... Blir kjempefint hos deg i alle fall:)

LOPPISLIV sa...

Hej Kerstin! Tack för rara kommentarna, jag blir så glad. Så många fina bilder du visar... Sängen du har är bedårande. Nej vår hund Wilma är ingen valp :-) Hon är snart 3 år men hon är så nätt och särskilt när hon kurar ihop sig så där ser hon liten ut. Visst är hundar härliga djur? Ömskar dig en härlig vecka. Många kramar Paula

Inspiration i vitt sa...

Din fina portal kommer med all säkerhet bli övertäckt till nästa sommar,det kommer att bli så fint.
Ja det är inte lätt att brodera speciellt inte om man ser dåligt.
Handduken på bilden du visar är såå fin(Har du gjort den?)
Kram/Ingela B.

Nygammalt sa...

Härliga bilder. Fint broderi du har hållt på med ute i solen. Hoppas vi får njuta lite till av den.

Kram.

Som mine dager er sa...

Jeg er i utgangspunktet en utpreget TE-dame jeg også. Aldri en dag uten. Men denne kaffen er et must. Vi har business-utgaven av Nespersso på jobb, så jeg drikker den fabelaktige kaffen hver dag. Med noen te-kopper innimellom ;-)

Kom på kaffe da! Hadde vært så hyggelig å kunne møte deg og tatt en prat om alt og ingenting og samtidig blitt bedre kjent. Det hadde vært gøy det!

Hulda sa...

Den senga di var bare så flott! Har gått glipp av innlegg her, har vært mye på hytta, og ellers andre ting. Godt jeg fikk se det nå da! :) Flott var også putene i den, masse fint her som alltid.

Så veldig fint ut i den buen din, blir flott når hele dekkes.

Hulda sa...

Flott monogram du broderer, glemte jo helt å si det!

Huset på toppen sa...

Kjenner meg igjen i det du skiver her ja;-) Får visst komme meg avgårde jeg og til optikeren!!

Nydelig bue dere har i hagen!!Så kjekt å se at du broderer monogram, hva blir det til,mon tro?? En pute??

Ha en fin uke start i morgen!!

Alven sa...

Hei :-)

Tusen takk for det!! Ja håper kvalmen blir bedre :-) Tar ingefær tabletter nå å tror det hjelper litt :-) Så veldig fint ut det monogrammet ditt :-) Ha en strålende ny uke :-)

Helen sa...

Synes du viser en herlig og inspirerende bloggpost!