søndag 10. august 2008

Søndag i heimen med ruskevær ute!

Jeg lovte jeg skulle komme tilbake til hvem som skulle få awardene av meg.


Jeg velger å gi begge awardene til disse bloggerne:=)




Jeg har valgt blogger som jeg syns er koselig å kikke innom , bare sånn at det er sagt så kunne denne listen blitt veldig lang. Men føler at noen ganger må jeg velge . Selv om det er en vanskelig oppgave.
Noen av disse bloggene er nye for meg, og noen har jeg fulgt siden jeg begynte å blogge i begynnelsen av mai .
Dere fortjener begge awardene alle sammen.
Se forrige innlegg ang regelene:=)


Det er søndag kveld og regner pisker på vindusruten . Vinden suser uten for hushjørne. Dette minner meg voldsomt om oktober/ november været . Jeg måtte ut å redde noen blomster , som fikk følge med meg inn i stuevarmen. Tar ikke sjansen på at deblir knekt å ødelagt.

Tok en runde i hagen i morges, heldigvis blomstrer det enda . Denne rosen som jeg ikke kommer på navnet på ,blomstrer for fullt. Den er nydelig med svak rosa som går over til hvitt. Den henger over murkanten .
~~
Så hva gjør man på en slik dag som i dag?
Jo jeg har prøvd å sortere alle ideer som koker i topplokket. Mange ting jeg har lyst til å gjøre inne akkurat nå. Men desverre kan en ikke gjøre alt på en gang. Jeg er en person som ikke kan sette meg ned å gjøre ingenting.
Jeg gikk en tur på loftet i dag for å kikke igjennom esker og skuffer med gamle stoffer ol.
Fant noen gamle gardiner som jeg tenkte .... kommer jeg til å bruke disse til gardinene igjen? Nei!
Da skal de få bli putetrekk....
Som tenkt så gjort. Sydde to putetrekk av de. Holder på å brodere monogram på de. Bilder kommer etterhvert:=)
~~
~~
Astrid Lindgren (rettet opp fra i går)rosen blomstrer om igjen nå. Jeg er blitt veldig glad i denne rosen. Den er nydelig rosa med en svak duft.
Den rammer inn det nybygde gjerdet mitt, sammen med eføy og villvin over buen. Rose knopper er nydelig syns jeg.
~~
Når jeg hadde runden min på loftet i dag fant jeg dette gamle vinduet som er blitt lagret i boden. Fikk fire stk av min far for noen år siden. Han skiftet vinduene og skulle kaste disse.!!! Kan du tenke deg?


Jeg var rask med å spørre om jeg kunne få de. Det var heldigvis ikke noe problem. Planen var at far i huset skulle lage et skap og disse skulle bli dører på skapet. ( mor sin plan) Men den planen ble aldri satt ut i live. Hva skal jeg gjøre med vinduet nå ?
Vet ikke helt.
Men nå står det i stuen så får kreativiteten min bare jobbe litt så dukker det nok opp en ide, tror jeg:O=)
~~

Dagen er på hell, er man fornøyd med dagen ? Ja jeg er veldig fornøyd med denne dagen også.
Håper dere andre også er fornøyde med dagen deres:=)
Ha en fin søndagskveld alle sammen
Klem Kerstin

Sånn ser det ut etter første runde ute, nå skal jeg ta runde nr 2=)

25 kommentarer:

Viola sa...

God kväll, ja, här sitter en vid datan som vanligt. Har svårt att få ro i kväll. Ska börja jobba imorgon efter nästan två månaders ledighet och så skickar du ett sådant härlig kommentar. Så klart jag blir nyfiken och hälsar på dig på direkten. Oh, vad glad jag blir, tack snälla goa Kerstin. Det är så härligt att få sådan uppmuntran och jag har bara hållit på i nästan en månad. Tusen kramar till dig, nu kommer jag nog att sova gott i natt, Viola

Som mine dager er sa...

Kjære Kerstin.

Først av alt skal du gratuleres med awarden du har mottatt. Den fortjener du virkelig. Deretter må jeg takke for at du ønsker å gi den til meg. Slikt gjør meg glad og jeg føler jeg blir satt pris på.

Det er en sann glede å komme hit inn og lese om de nære ting. Du ordlegger deg så godt og jeg kjenner at jeg frydes av å være er. Det stråler mot meg at du er et varmt og hjertelig menneske.

Og du: de gamle vinduene du hadde planer om ... de bare må du sette ut i livet. Jeg er nemlig på utikikk etter vinduer for å iverksette akkurat samme plan. Et skap hvor gamle vinduer (kanskje med en gjennomsiktig gardin) skal være skapdørene. Handyman har lovet å bistå med snekkeringen. For meg gjenstår bare å finne de gamle vinduene. Så hiv deg rundt og få det til!!

Ønsker deg lykke til.

Varme klemmer fra Marit

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Jeg takker og bukker for awardene ! Kjekt at du vil gi dem til meg. Du har så mange fine ting og så lyst og hvitt hus.Lovin`it !!

Hulda sa...

Så fantastisk flotte roser du har i hagen. Virkelig flotte rosafarger på de.

Nå har jeg lagt ut bilder fra hobbyrommet. :)

liven sa...

Tusen takk for awarder.....og så to stykker da!!
Du er så snill:O)
Nydelig denne rosen!!
Roser er helt spesielt........
Flotte gamle vinduer.....du finner nok på noe med dem tenker jeg!! En kamerat skal skifte sine gamle også og jeg har spurt om å få et!! Så da får jeg være på hugget når han skal skifte....han mente jo at det var bare boss. Det var jo derfor han skulle skifte de ut sa han. Mannfolk.......

Et fæla vær vi hadde igår og i dag er det påan igjen!! Fint vær til å male....skal på jobb et par timer for å hjelpe til og så er det rett hjem!!

Ha en fortreffelig dag:O)

Viola sa...

God morgon Kerstin, måste bara skriva en rad innan jag går till första jobbardagen. DU, jag sov gott och var tvungen att läsa allt en gång till på morgonen! Nu ser jag i lugn och ro vilka underbara rosor du har. Ha en bra måndag, Viola

Tone sa...

Hei, jeg droppet innom bloggen din - og har kost meg her.
Men du - den lys rosa rosa...er det en Ingrid Bergmann?..
Min er blodrød og stor som fløyel...
Ha en fin dag! Vakker er roa uansett!
Tone

Galleri Hönshuset sa...

God dag. Tack för din fina kommentar du lämnat hos mig, det värmer så..... Vilka härliga rosor du har, drömmer om att nån dag när tiden finns plantera några riktigt fina rosenbuskar i trädgården. Här har vi det också regnigt, jag tror hösten är på väg. Grattis till utmärkelsen. Ha det gott. Kram Pirre

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej!
vilka underbara rosor!!!blev kär direkt. Hoppas du har en fin måndag. Kram

Viola sa...

Hej Kerstin, den sista utmärkelsen som jag fått, vad är det för adress och vem kommer utmärkelsen från ifrån början, Viola

Galleri Hönshuset sa...

hej på dig. Jag har en liten uppskattning till dig. Kika in hos mig. Kram Pirre

Min Verden sa...

Gratulerer med award og nye vinduer :)Rosen din er helt vidundelig! Hanne

mali-mo sa...

Ja, Panduro har masse lurt for en ganske billig penge, masse lure ideer derfra ;) Hadde tenkt meg en tur på Stoff og Stil idag, men de hadde stengt kl 16! Hva er det for noe da ;) så nå blir det på torsdag isteden.


Må si jeg nesten dååånte av misunnelse da jeg så vinduene dine. Drømmer om npoen til et skap-prosjekt jeg også nemlig! Skal bli spennende å se hva du lager av dem!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otroligt fina rosa rosor,mina är inget att visa,dom har regnat sönder.
Kram Irene

A home far away sa...

Nej inte är det lätt att välja vem man ska ge vidare en award till..men alla vet ju själva om att det är svårt.
Synd at det regnar så mycket, men sommaren kommer nog tillbaka:-

Ha en fin dag

//Gunilla

Tove sa...

Dei gamle vindauga dine var flotte! Kva med å byte ut glaset med spegel? Glasmeisteren her i bygda gjer det for ein slikk og ingenting! Er mange her som har slike flotte speglar i husa sine!
No er vi klar for ein ny dag i barnehagen, best å springe! Lille frøken utolmodig står og trampar ved døra og vil ut!!!!! Godt teikn...

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hallo ! Ja fy flate for et vær, håpr det bedrer seg, har noen tonn med klesvask så trenger tørkevær he he.
Ha en god dag! Mail kommer.
Klem

MiaMaria sa...

Hej!

Och tack du rara man blir ju så glad.......

Och grattis till dig, dom är du värd!!!!!!!!!!!!

Visst är det svårt at inte bara göra ingenting....är också en sådan person som gärna alltid vill ha något att göra.....

Vackra bilder på dina rosor....

Må så gott och ha en bra vecka och tack du rara.....

MiaMaria

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Kerstin!
Takk så mye for hyggelig hilsen i bloggen!Og gratulerer med Award! Det er alltid så kos å få :)

For noen herlige bilder du viser, vakre roser! Jeg har også Astrid Lingren, men da bare i hvit. Den er ganske nyinnkjøpt og jeg er forundret hvor godt den trives. Håper bare de overlever vinteren, det hadde vært så topp..

Klem Aina

Mormors Veranda sa...

Underbart vackra & ljuvliga rosor du har.
Grattis till utmärkelserna!
Ha de gott!
Kraam Pling

Frida sa...

Hej!
Hittade hit till dig via Viola. Vilken fin blogg du har, underbara bilder. Grattis till awarden!
Kram Frida

Miamor sa...

Nyydlige roser hos deg du...
her i Sverige er det ruskevær også..men er man forelsket har ikke været så mye å si..har sittet i armkroken i dag også jeg...

Smil i natten fra meg som er
godt gift...

En inredoholic sa...

Tack för alla söta kommentarer du ger mig.. det värmer.

Kram och ha en underbar fotsättning på veckan.
Kram
Jannice

Emmeline sa...

Tusen takk for koselig hilsen på bloggen. Du har vært innom før, og jeg er SLETTES ikke så flink til å besøke tilbake. Det er jeg ikke så fornøyd med, men sånn er det jo bare i en travel hverdag.

Blir så facinert over klikkeprosjektet med hundene dine;) Høres avansert ut og krever sikkert MASSE trening. Kanskje jeg kunne brukt noen sånne klikketeknikker på ungene mine her? Høres fristende ut.

Flott award du har fått og som du sender videre. Skjønner godt at du får award for bloggen din har vakre bilder og du skriver så levende og bra. Kjekt å være innom her! Ønsker deg og dine lydige små en fin uke:)

Som mine dager er sa...

Jeg hadde virkelig håpet at sommeren skulle vare langt ut i august, og gjerne september med. Jeg trenger det for å holde ut i nye 6 måneder med mørketid. Uansett er det nødvendig med et avbrekk midt i desember eller januar for min del. Da må vi ta en reise til solen, og det gjør veldig godt.

Imens jeg venter på godværet ute, så koser jeg meg inne. I kveld har jeg hatt mamma på besøk. Skravla går og det er vanskelig å runde av og tenke på morgendagen. Kvalitetstid med mamma er noe av det beste jeg vet ;-)

Klem fra Marit