søndag 3. august 2008

Regnvær og innekos:=)

Ja nå er det gode sommer været over for denne gang her i vest. Regnvær og torden på en søndagsmorgen.
Det trenger ikke vare så lenge for min del. Men når været tross alt er sånn må vi nyte inne!
Jeg får besøk av oppdretteren til Natasha, min yngste Berner Sennen. Huset er vasket og blomster er tatt inn. Jeg har fire høstfloks i hagen . De blomster for fullt nå og de lukter helt himmelsk.
Her har jeg satt en mørk rosa i en liten vase.
~~
Denne muggen fikk en mørk rosa og noen hvite blomster som jeg ikke vet navnet på. De fikk jeg som avlegger av naboen for noen år side. Fine er de syns jeg.
~~
Jeg har to Hortensiaer i to tønner på terassen min. De er blitt kjempestore i år, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de til neste år?
Men de kommer med mange blomster , nydelige blomster. Jeg er veldig glad i Hortensia. De varierer fra lys rosa/ lilla til blå i fargen på samme plante. Denne blomsten er lys lilla, kommer ikke så godt frem på bildet kanksje.
~~

Enda en høst floks. Denne er nr 1 hos meg . Nydelig farge! Denne buketten får stå på mitt nye PC bord.
~~
Mens jeg venter på finvær og gjester baker jeg litt kanel boller .
Håper på at solen kommer tilbake og gir oss litt sommer igjen :=)
Et par dager fremover nå skal jeg være turist i egen by og vise mitt besøk litt rundt i byen. Vi gleder oss!
Ønsker dere alle en fin søndag.
Klem Kerstin

30 kommentarer:

krinkelkroken sa...

Heisann Kerstin;)

Her koser vi oss også inne i dag, litt av et vær!

jeg holder på å male et av barnerommene, godt med litt froandring!

Skjønne blomster du viser, kos deg med kanelboller og besøk:)

joanna sa...

Skjønne blomar du viser og det er temmeleg grått her med oss også!

Kos deg med besøket og ha ein fin dag :O)

Jorunn sa...

Det er litt grått og trist her hos meg i dag også, men da får man tatt igjen litt av de innesyslene som er blitt forsømt i godværet ;0) Men du har jo tatt med sommeren inn du da, nydelige blomster!

M.E.V. foto sa...

Nydelige blomster:) Det er deilig med litt ruskevær iblant, bare det ikke varer for lenge...

Viola sa...

Hej Kerstin, vilka fina bilder. hos mig blommar också floxen i rött, rosa, lilla och vitt, är även hos mig en favoritblomma som doftar ljuvligt. Här smattrar det rejält mot taket och åskan dånar. Tycker faktiskt det är riktigt mysigt och äntligen sover jag gått igen om nätterna. Ha så trevligt med dina vänner, kram Viola

liven sa...

Ja i dag må vi finne på litt ting innendørs!!
Flotte blomster du har!! Min blå hortensia har vært pjusk i år......mulig det var den tørre forsommeren som tok knekken på den!!
Har alltid vært kjempefin!!

Kos deg med besøket ditt....du har nå pyntet så fint at:O)

Daisys home sa...

Hei ser at dere koser dere innendørs idag.Her i trøndelagen er det varmt og fint tidligere på dagen,men spørs hva det blir etterhvert,skumle skyer kommer snikende.Koselig blogg du har.ha en fin dag

Unknown sa...

Nydelige blomster, særlig floksen er fin nå, også lukter den så godt.
Hortensia er kjempefin å tørke og binde kranser av.
Takk for hyggelig kommentar om utekjøkkenet, det varmer.
Klem...

Unknown sa...

Du kan enten binde en krans av Hortensia før den er tørket, eller du kan gjøre det etterpå. Hortensia tørker fort og blir papiraktig, da tåler den lite. Jeg pleier å dekke en ståltrådkrans med blomstertape, og ta små buketter med frisk hortensia og binde dem til kransen med blomstertapen. Tapen er litt seig så den fester blomstene godt.Heng så kransen opp tørk.
Lykke til!
Klem Wilma

Ann-Cathrin sa...

Vakre blomster og vakre bilder:)

Huset på toppen sa...

ja, det er uvant å være inne nå som vi har hadde sol og sommer i fler uker!! Jeg har godt litt rundt meg sjøl her hjemme, men nå der det noen lunde bra ut etter ferien!!
Nydelige blomster i muggene dine!! jeg liker og godt hortensia,håper de har noen på hagesenteret for der må jeg innom, her der det nemlig ganske visent!!

Ønsker deg en fin uke med besøk,kos dere som turist i din by!!
Klem

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

ja så kom regnet..men vi har jo alltid noe å gjøre, og været kan ingen gjøre noe med.. ;)
Ha noen fine dager med besøket ditt !! :0)

Hulda sa...

Her har vi hatt og har, nydelig vær denne helga. Deilig! Er nettopp kommet fra hytta. Så fint du har pynta hjemme. :)

Inspiration i vitt sa...

Hej Kerstin, vilka gröna fingrar du måste ha som får så fina blommor.
Hortensia är en av mina favoritblommor de är så vackra.
Solen hoppas jag kommer tillbaks snart igen.
Kram på dig/ingela b.

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Ja i dag er det innevær.Ser at du har den fine boka :franske fornemmelser eller noe sann...den harjeg siklet på lenge men har ikke tatt meg råd å kjøpe den.Kanskje jeg kan ønske meg den til jul ? Du har virkelig fine blomster på bordet.

Annelie sa...

Hei!
Morsomt å finne veien hit, fant deg gjennom Violas Romantiska Hem. Fine bilder du viser på blomstene. Jeg har selv akkurat begynte å blogge, skriver på svensk på bloggenmin da jeg er svensk men har bodd her i Norge i 14 år. Ta gjerne en kikk inn, kan hende det kommer noen innlegg på norsk etter hvert hvis jeg får noen norske besøkere.

Ser veldig koselig ut hos deg, titter nok inn flere ganger her!

Ha en fin dag!
Annelie

Aina sa...

Fine bilder hos deg i dag også, blomster er så koselig og fin pynt, og det er ekstra kjekt når en kan plukke det inn fra egen hage.

Håper kanelbollene smakte og at du får det kos med besøk.

Klem fra Aina.

Som mine dager er sa...

Hei Kerstin

Hva i all verden slags triks er det du bruker for å få til Hortensia?! Alle innspill mottas med stor takk. Jeg har hittil i år kjøpt 3 forskjellige HageHortensiaer og de bare vil ikke. Til min store frustrasjon. Jeg gir nok vann (litt hver dag for jorda skal jo være fuktig) og nok gjødsel. Mest skygge og mindre direkte sol. Hva skjer?! De dør! Hulk - hva er det jeg ikke har forstått?!? Den siste som jeg kjøpte til halv pris på Plantasjen ser imidlertid tid ut til å duge. Har holdt ut i 10 dager nå. Hva skjer? Har ikke gjort noe annet med denne enn de foregående.

Men altså - har du noen du triks du vil dele er jeg lutter øre.

Som alltid vakre bilder å hvilke øynene på inne hos deg.

Klem fra Marit

MiaMaria sa...

Hej!


Så härligt med blommorna....

Visst vill vi ha lite sol och värme igen, här är kallt, blåsigt och regn...så trist......

HA´en bra tisdag!
MiaMaria

Tove sa...

Vakkert og søndagspynta i heimen, ser eg! Dersom du lurer på kvar premien din vert av, så er den diverre litt forseinka.... Noko av det er bestilt i ein nettbutikk og har ikkje dukka opp enno..... Får smøre deg med tolmod!

Fjordheim sa...

Koselige bilder hos deg igjen.
Ja det er koselig med litt blomster inne. Når en har vasket og kan pynte med noen slike fargeklatter. Da kan en etterpå bare lene seg tilbake å nyte det. I hvertfall hos deg.
Ha en flott dag :)

Miamor sa...

Skal si du har mye flott rundtomkring!

Ja, kanskje vi sees på kinoen???
Litt rart å ikke vite hvem vi dreiver å skriver til...kanskje den vi sitter ved siden av på bussen eller på kinoen... He.he...sånn er det!

Ha en flott Bergensdag...hilsen en sotrastril

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Ser du har rusten gryte i hagen du også ;-)
Kjøpte min på et garasjesalg i fjor sommer. Tror jeg betalte 5 kroner for jeg... Hadde store planer for den, men den ble liksom litt glemt. Får se til neste vår om jeg fyller den med noe.

Ha en fin dag videre!

mali-mo sa...

Nydelige floks du har, likte også veldig godt den lys rosa. Den ser så dobbel ut? Er det en spesiell type? Tror ikke jeg har sett akkurat den fargen før.

Tiril sa...

Bygevær her hos oss og Kerstin,
derfor er det herlig å se på de skjønne blomstene du serverer her, nydelig floks.
Er nå litt kos innen dørs og da, gjerne litt hjemmebakt, litt nytt syltetøy og tid til litt besøk!!
Men håper sommeren besøker oss igjen.

♥ Fyra årstider sa...

Hej
En häslning från Sverige. Vilket vackert hem du har. Hit kommer jag gärna igen.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hei Kerstin! Så vakre blomster! Hva gjør du med Hortensiaen når sesongen er ferdig? Har denne blomsten for første gang i år, og den blomstrer fortsatt, men aner ikke hvordan stell den skal ha i løpet av høsten/vinteren (for den er vel flerårig, har ikke peiling på hortensia...). Her er det sol og vakkert i dag, håper dere har fått tilbake godværet, også. Klemmer til deg**

Min Verden sa...

Floksen er herlig og i den mugga var de spesielt fine. Det er bare å nyte, nyte nå :) Synes august er fin jeg. Da er egentlig hagen på det peneste. Har masse akkurat nå. Ønsker meg flere typer floks. Ha en god kveld. Hanne

Anonym sa...

Hei og takk for en kjempeflott blogg som du deler med andre.
Det var virkelig hyggelig og inspirerende å gå ned over siden din !
Jeg har også floks i hagen, ellers er det pioner, roser,lavendel mm.

Ha en kjempefin August måned. Kommer nok til å besøke bloggen din ofte.

Hilsen Tove

Malin sa...

Hej hej!
Jättefina bilder!!
Ser att du har boken Franske förnimmelser. Den har jag funderat på jättelänge att köpa =)
Ha en bra dag!
Kram Malin