tirsdag 19. august 2008

Et vindu inn i sensommeren.


I dag fikk jeg lyst til å ordne litt her hjemme.
Jeg ville pynte opp i et vindu i stuen. Jeg tok litt av lavendelen jeg har tørket i en glass skål sammen med en liten rusten urne og en sinklykt.
~~
Av de rustne trådene jeg fant tidligere i sommer, laget jeg et lite rustent hjerte. Knyttet på et lite sløyfe bånd, og det traff meg mitt i hjerteO=) Likte det med en gang, slike blir det nok flere av. Lyset står på et gammel lokk jeg fant og en liten stein som jeg samlet i sommer.
~~

Et fat er dekorert med et kremmerhus, den inspirasjonen har jeg fått fra en god del bloggerer men den som har inspirert meg mest er nok denne bloggeren Mormor Elsie. Jeg elsker bloggen hennes, ta gjerne en kikk inn til henne . Sammen med kremmerhuset ligger det også en stein, en gammel krok og en liten sink kopp med to roser i.

~~

Nok en gang har jeg fått to awarder. Tusen takk til Pirre med bloggen : Galleri Hønsehuset
Dette er også en blogg som er virkelig verdt et besøk.

Den andre awraden ble jeg også utrolig glad for å få. Tusen takk til deg også:=)
Sol & Bolig
Hun har også en utrolig koselig blogg som dere bør kikke innom.

Tammy Vitale har laga denne awarden som ho ønsker skal spres rundt i verden ........

Purpose of the award: To send love and acknowledgement to women who brighten your day, teach you new things and live their lives fully with generosity and joy!Here are the rules:

1. You can give it to 1 or 100 or any number between - it's up to you. Make sure you link to their site in your post.

2. Link to this blogsite: http://www.tammyvitale.com/so she can go visit all these wonderful women.

Jeg velger å gi begge awardene til :

Emmeline

Tyras hus på landet

Synnøve`s Lille Maison

Leva som jag

Lilla Blanka

Disse bloggene liker jeg veldig godt å kikke innom (pluss alle dere andre)

Ønsker dere alle en herlig tirsdag:=)

Klem Kerstin

35 kommentarer:

Anitas hus sa...

Gratulerer så mye med velfortjente awarder!
Så koselig du hadde gjort det i dag. Gøy og gå sånn å "stæsje" litt.
Ha en fortsatt fin dag!
Klem:O)

h.espe sa...

Heisann!!
Gratulerer med awardene - de er vel fortjent!!!

Flott du har pyntet i vinduet også. Kremmerhuset er det nok flere en du som har blitt inspirert av... :o)

Herlig dag videre til deg!

Klemmer :o)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till dina awarder!

Du har gjort jättefint i fönstret!
Nu fick man inspiration igen!

Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hej Kerstin!

Stort GRATTIS till awarden och TACK för att du vill ge den vidare till mig! *kram*

Tack också för all hörlig inspiration du ger oss med dina fina bilder!!!

Kram
Mia

Tyra sa...

Åååååå, TUSEN TAKK!
Ble rent rørt her, jeg!!
Og så flotte ting du har funnet frem! Tenk at man kan lage noe så vakkert av en rusten tråd og litt blonder!!
Det skulle jeg visst for ti år siden da jeg ryddet beitet til hestene. Fant massevis av rustne tråder og annet som jeg dengang syntes var beond saving, men som jeg sikkert i dag hadde tatt vare på og gitt nytt liv, om enn kanskje en annen form enn det som var det opprinnelige!
Og så må jeg bare gratulere oss alle med OL-bronse i sprangridning;0))
Stor klem fra Cathrine

My home is my Castle sa...

Gratulerer med awarder. Det er vel fortjent :)
Hjertet ditt gikk rett i mtt hjerte og :)

Ha en fin dag

Fjordheim sa...

Så koselig det ble i vinduet hos deg. Du har det så fint, mange flotte ting som du pynter med som en annen aknskje ikke hadde kommet på. Det hjerte du har laget likte jeg.
Gratulerer med nok en award. Ja den er vel fortjent. Jeg er like spent hver dag om jeg finner et nytt innlegg hos deg. For det gir meg inspirasjon.
Ha en flott ettermiddag:)

heidi sa...

Så nydelig du lager det til rundt deg. Det hjertet ditt kunne du nok fått omsetning på, - så lekkert!

hagagården sa...

Tack för dom fina orden du skrev,jag blir så glad.
Det är bara roligt att du längkar upp min blogg på din blogg.
va fint du har pysslat till det på silver brickan.
ha det gott
ninni

Anonym sa...

Hallo Kerstin og gratulerer med award. Så vel fortjent:) Vinduskarmen din er jo bare så yndig - alt er "bærre lækkert". Det rustne hjertet er helt SUKK, altså:) Fin kveld til deg! Klemmer**

Min Verden sa...

Så nydelig. Koselig med sånne arrangementer og lavendel er jo bare toppen - det så du jo :) Hanne

Goa sa...

Hej du söta Kerstin!
Och tack, tusen tack, för alla varma mysiga kommentarer som du strör runt mig! Jag blir så glad att du anar inte..:)Men jag är själv mycket dålig på att kommentera, men jag smyger runt hos dig ofta. Bara så att du vet..:)

Grattis till awardena...dem är du väl värd!
Jättefint pyntat och struten...superfin!
Nu ska jag in och titta in hos Mormor Elsie. Tack för tipset!

Ha en skön kväll och en magisk morgondag, med massa mys!
Största kramen till dig...

Ann-Cathrin sa...

Gratulerer med awarder:) Så flott du har pyntet! Så fint satt sammen og ordnet, nydelig! Ha en flott kveld!

liven sa...

Gratulerer med award!!
Så fint dette ble da......fikk inspirasjon jeg nå altså!!

Ha en fin kveld:O)

Som mine dager er sa...

Du er så kreativ Kerstin! Det hjertet var utrolig fint i all sin enkelhet. Du inspirerer som vanlig.

Forbauser meg ikke i det minste at du mottar awarder - dyktig som du er. Også er det den hjemmekoselige følelsen man får når man kommer inn hit ;-) Liker det veldig.

Gled deg over at noen setter pris på deg, og nyt kvelden.

Stor klem

Hulda sa...

Så flotte ting du hadde på fatet, nydelig kremmerhus. :)

Inspiration i vitt sa...

Grattis så mycket till dina awarder du var värd dom.
Dina bilder såg så härliga ut riktigt mysiga.
Det är så mysigt med strutar, din var jätte fin.
Kram på dig/Ingela b.

Viola sa...

Hejsan, vilka underbara bilder du visar, så fina. Hoppas allt är bra med dig och familjen. Är på väg till skolan för en dag med bild och musik. Ha en bra dag, Viola

krinkelkroken sa...

Hei Kerstin

grattis med awarder!
Så fint du har pyntet i vinduet, er spesielt svak for rustne detaljer;)

ha en fin dag!

Malin sa...

Hej hej!
Grattis! =)
Du pyntar alltid så fint hemma !!
Kram Malin

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Det er en overraskelse til deg på siden min;)

.. ser du har fått noen allerede;)

Anette

Unknown sa...

Gratulerer med awarder, og tusen tusen takk for min :) Så fint det ble i vinduet ditt, nydelig kremmerhus. Og lavendelen sprer jo godlukt, har laget badesalt med lavendel, og har faktisk et innlegg om det i dag, hihi... Ha en fin kveld! Synnøve :)

♥ Fyra årstider sa...

Vad många fina utmärkelser, men din blogg är ju också underbar. Grattis.
Kram Lotta

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

gratulerer med awarder!
Koselig pynt du har laget, og alt ble så fint sammen !

Ha en flott uke videre ;)

Anne-Berit sa...

Heihei,og tusen takk for kommentarer hos meg,så kjekt å få.Liker den hvite bloggen din,du er så full av ideer,det rusthjertet ditt var bare nydelig.Jammen ikke mye som skal til,om man bare har evnen til å se det for seg.Ha en herlig dag.Klem!

Som mine dager er sa...

Hei hei

Sitter du midt på dagen og blogger du også? Det ble sånn i dag for min del ... he he ...

Takk for besøket nå nettopp. Alltid glad når jeg ser navnet (og logoen) din blant kommentarene på bloggen min.

En klem i hverdagen fra meg.

Bo med Lena sa...

Jeg kan skrive under på at det er hektisk, men gøy!!

Så flott at du følger med meg i oppstarten. Jeg hyler ut når det skjer noe spennende:)

Daisys home sa...

Tusen takk til deg for koselig kommentar på bloggen min.Gratulerer til deg med AWARDER.Virkelig en fin blogg du har.

Gamlå sa...

Heisann, og takk for hilsen i bloggen min. Det er godt å være tilbake igjen, selv om tiltaket til å begynne å blogge igjen tok sin tid. MEN jeg er igang igjen nå :)Skal si du har pyntet fint i vinduet ditt. Har også kost meg med å se på dine siste innlegg.
Gratulere med awardene.
Ha en fin dag
klem fra Gamlå

Veronica sa...

Hej!

Oh vad jag är glad att hittade dig och din blog, dn är ju helt underbar! Så vackra bilder!
Grattis till awarden, jag kan förstå varför du fick den!!! Ditt fönster blev SÅ fint!

Kram Veronica

Alven sa...

Har to awarder til deg inne hos meg også :-) Ser du har fått hvertfall en av de før,men det sier deg vel bare at mange liker deg og stilen din :-) Du har hvertfall fortjent de :-) Ha en fin helg :-)

lottens vita och gröna sa...

hallå kerstin vilken underbar blogg jag hittade här, kom in via lilla blanka, så glad jag blev, kommer snart igen! varmkram lotten

Unknown sa...

Er kjempeimponert over kreativiteten:) Det hjertet ditt var berre SÅ fint... Det var veldig flott arrangemantet med kremmerhuset og!! Skulle ønske eg hadde sånne evner *Sukk...*

janne - kathrine sa...

Så hyggelig det ble i vinduet ditt! Har lavendel i hagen jeg også, men har jo helt glemt å ta med inn og tørke! Må gjøre i morgen ;-)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

elisabeth sa...

Så fint du har ordnet det til:))
Og awrdene var vel fortjent...hihihi:))
God natt til deg;)